2013-05-19, 17:01
Medlem
Bladarosss avatar
Enkel fråga, varför badar araber med bomullsunderkläder under sina badbyxor?

Jag antar att det är endast araber som gör detta eftersom jag inte sett en öst-asiat (kines/japan etc.) med samma dåliga vana.

Till denna fråga följer, varför duschar inte araber innan de ska in till simhallen, som alla andra gör?

Jag kunde försöka koppla det till deras kultur om nakenhet (man får kanske inte vara naken och inte framför män), men om de ändå inte ska vara nakna, varför har de inte bara på sig badkläder när de ska duscha och tar av dem och byter om på toan?
Citera
2013-05-19, 17:11
Medlem
frågan e tvärtom
varför gillar ni duscha nakna med andra män...?
Citera
2013-05-19, 17:13
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupremeTeam
frågan e tvärtom

Så beror det på att araber är rädda för att bli upphetsade bland nakna män?

Man det besvarar inte frågan, om man ändå inte vill vara naken, varför inte bara behålla badkläderna på och inte ha underkläder under?
Citera
2013-05-19, 17:19
Medlem
Charlie.Chaplins avatar
Allah har bestämt så ,det ska döljas ordentligt
Citera
2013-05-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladaross
Man det besvarar inte frågan, om man ändå inte vill vara naken, varför inte bara behålla badkläderna på och inte ha underkläder under?

vissa gör det men inte alla
men det fanns en kille i min klass som hade på sig genomskinliga badbyxor och läraren bad honom att ta av sig underkläderna... wtf?? LOL.
Citera
2013-05-19, 17:21
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
frågan e tvärtom

Jag tar hänsyn till de andra i badet och ser till att tvätta mig ordentligt överallt innan jag ska gå i en offentlig bassäng. Att jag gör det tillsammans med andra nakna män är inget jag tänker på.

Varför kan inte MENA-herrar visa samma hänsyn? Antar att de inte sitter inne med några FB-dasar men de ska ju inte bli mobbade i duschen för det.
Citera
2013-05-19, 17:26
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie.Chaplin
Allah har bestämt så ,det ska döljas ordentligt

Regler utan logik som gärna får bryta allmänna reglar eller lagar, låter ju som religion så det stämmer nog.

Citat:
vissa gör det men inte alla
men det fanns en kille i min klass som hade på sig genomskinliga badbyxor och läraren bad honom att ta av sig underkläderna... wtf?? LOL.

Så föräldrarna är orsaken? Vem letar landet runt efter en affär som säljer genomskinliga badbyxor och sedan inte lär sitt barn om allmän hygien?
Citera
2013-05-19, 17:48
Medlem
För att dem inte vill ömsa pubeshår i poolen.
Citera
2013-05-19, 18:02
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har skrivit i liknande trådar förr.

Har nu gett upp simhallar och pooler...

Sista gången jag badade med barnen hade jag en smak av smutsigt kön i munnen i 3 dagar!

(Nu förstår jag vad kvinnor har emot att ta emot mannens säd i munnen, förmodligen samma eftersmak...)
Citera
2013-05-19, 18:16
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Sista gången jag badade med barnen hade jag en smak av smutsigt kön i munnen i 3 dagar!

(Nu förstår jag vad kvinnor har emot att ta emot mannens säd i munnen, förmodligen samma eftersmak...)

Det är ju tråkigt. Jag undrar om man inte inför hårdare regler/följer upp dem eftersom det skulle kunna vara diskriminerande mot araber.

Allt gapande och skrikande på simhallen hörs endast från barnen från mellanöstern, jag börjar tro att föräldrarna till dessa barn gör ett riktigt kasst jobb med uppfostran.
Citera
2013-05-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Vad menar du Jag förstår inte ditt knäppa resonemang. Är du MENA eller vad är galet.
Citera
2013-05-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladaross
Enkel fråga, varför badar araber med bomullsunderkläder under sina badbyxor?

Jag antar att det är endast araber som gör detta eftersom jag inte sett en öst-asiat (kines/japan etc.) med samma dåliga vana.

Till denna fråga följer, varför duschar inte araber innan de ska in till simhallen, som alla andra gör?

Jag kunde försöka koppla det till deras kultur om nakenhet (man får kanske inte vara naken och inte framför män), men om de ändå inte ska vara nakna, varför har de inte bara på sig badkläder när de ska duscha och tar av dem och byter om på toan?

Varför badar somliga med kalsongerna på?

Ja antagligen för att de inte har någon känsla för vad som är rätt eller fel och inte har någon känsla för att det kostar dyrbara skattepengar att stänga badhusen när rengöringsverket i bassängen gått sönder och kleggat igen av bajsrester, bomull m.m.

Borde vara dyra böter på detta snuskeri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in