Citat:
Ursprungligen postat av
Baltarzar
Nu blir det en

till .
Du sa själv i ditt första inlägg: " har jag trots relativt mycket bastubadande i ungdomen "
Sen tror du man torkar sig med samma handduk man sitter på , nu säjer du det jag fetade ovan.
Självklart blir det betydligt varmare !!!
Och vilken typ av badbyxor använder du? som inte den inre linningen tajtar kulorna mot kropp och gjorda i ett yttre material som vädrar dålig i en bastu.
För att vara en person som säger sig ha relativt mycket bastubadande, så förstår jag nada över dom frågor du ställer o dina ifrågasättande ?
Med din erfarenhet borde ju det vara en självklarhet att man har badbyxor på sig i bastun pga ohygieniskt och o hälsa!
Jag har inte forskat i saken, bara tycker att det rent teoretiskt är underligt att en handduk kring en omkring 30 grader varm kroppsyta som kommer från en kall pool värmer effektivt i en 90 grader varm bastumiljö, borde väl i alla fall till en början snarare isolera mot värmen utanför.
Jag brukade näcka på den tiden när jag bastade så har inte koll på hur det ligger till i praktiken.
Nuförtiden bastar jag väldigt sällan, måste vara 5 år sedan jag var i en bastu senast. När jag
badar använder jag ett par ganska stora badbyxor i snabbtorkande tunt syntetmaterial vilket är praktiskt vid hederligt svenskt badande utomhus med spontana dopp då och då. Nätet inuti är förresten bortklippt så det känns väldigt fritt.
Tror nog att dom skulle vara ganska praktiska som bastubadbyxor faktiskt. Vid närmare eftertanke så ska jag nog gå och sätta mig
med mina badbyxor i bastun nästa gång jag är i ett badhus så kanske jag eventuellt kan få tillfälle att lufta mina åsikter IRL. Vi kanske ses.