2013-05-22, 14:14
Medlem
typ0s avatar
Detta är inte nåt som jag ser är typiskt för just invandrare, vad jag har sett gäller detta i princip varenda ungdom jag har sett på badhusen/stränderna de sista 10 åren, svenskar som invandrare.
Citera
2013-05-22, 14:37
Medlem
blackjackks avatar
Fattar inte hur detta är en etnicitetsfråga, precis som någon tidigare nämnde så är det en generationsfråga. I mina unga dar ställde vi alltid till med problem i badhuset, både svenskar och invandrare tillsammans, alltid var det gamla gubbar som blev sura och skrek på oss. Det som jag minns bäst är att varje gång vi skulle dra hem från badhuset så gick vi till "bubbel poolen" innan och pissade under vattnet innan vi stack hem Stackars människor som var i poolen Alla barn gör sånt här djävulskap, oavsett etnicitet.
Citera
2016-03-08, 04:14
Medlem
xertions avatar
Bada bastu på badhusen med invandrare

På den senaste tiden har vi hört ett enormt antal klagomål och anmälningar av invandrares beteende i badhusen och extrema kulturskillnader mellan svenskar och invandrare i miljöer där kvinnor är lättklädda.

Jag har inte bott i Sverige under en väldigt lång tid, och även när jag bodde där så bastade jag inte på de sista åren. Så det är nog 15 år sedan jag var i en svensk bastu, men när jag väl gjorde det så var det alltid så att alla var nakna.

Här i utlandet där jag bor så besöker jag en bastu en gång i veckan. Är vissa kulturskillnader men fungerar ändå bra, men svenska bastumetoden av att sitta spritt språngandes naken är inte okej.

Hur ser det ut i Sverige? Badar män fortfarande bastu nakna på svenska badhus? Eller har man anpassat sig till invandringen? Eller är kanske MENA-invandrare helt ointresserade av att bada bastu? Existerar det bastu i Sverige för blandade kön? Hur fungerar det med invandringen?
Citera
2016-03-08, 05:06
Medlem
Jag badar bastu naken.. men så är jag finne också. Är det någon annan som har problem med det så är det deras problem och inte mitt. Mix-bastun har jag nog aldrig sett i Sverige - däremot finns sådana fortfarande i Finland, om än i mindre omfattning än förr.
Citera
2016-03-08, 06:27
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Jag badar bastu naken.. men så är jag finne också. Är det någon annan som har problem med det så är det deras problem och inte mitt. Mix-bastun har jag nog aldrig sett i Sverige - däremot finns sådana fortfarande i Finland, om än i mindre omfattning än förr.

Mix-bastu finns i Sverige. Där brukar man inte vara naken i alla fall.
Citera
2016-03-08, 08:22
Medlem
mungs avatar
Jag var senast förra helgen på badhus och passade på att basta. Gemensamt för alla svenskar och nästan alla invandrare var att man går in naken med en handduk att sitta på, precis som det står på skylten. Undantaget var faktiskt MENA-invandrare som sprang in med badbyxor på. Dock fanns där en arg arabisktalande badvakt som gav dem "onda ögat" och pratade med dem, sedan tog de också av sig badbyxorna. Detta är dock ingen könsmixad bastu.
Citera
2016-03-08, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Mix-bastu finns i Sverige. Där brukar man inte vara naken i alla fall.

Naken mix-bastu är förekommande i Österrike och Tyskland. Eller var kanske man ska säga. Den västliga frigjordheten riskerar att bli en parentes i historien.
Citera
2016-03-08, 08:55
Medlem
Är ni bögar? Tycker ni om att stirra på varandras kukar i bastun? Herregud...
Citera
2016-03-08, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajjaj

Något fel med det?
Citera
2016-03-08, 09:21
Medlem
Citat:

Är du dum eller ett troll (eller både och)?
Citera
2016-03-08, 09:44
Medlem
BaraHats avatar
Citat:
håller med fett gay och sitta tight i grupp med massa andra och inte ha handduk runt sig... speciellt om gamla gubbar sitter därinne. usch
Citera
2016-03-08, 10:06
Medlem
Amsvartners avatar
Svartskallar som inte kan finna sig i svenska seder ombeds vända vid gränsen, och då menar jag inte gränsen vid bastun utan riksgränsen.

Hejdå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in