2016-03-08, 17:11
Medlem
I Sverige badar man bastu utan badbyxor och sitter på handduk om det är en allmän bastu. Om man skäms för sitt kön sveper man handuken runt midjan. Kvinnor kan använda stor handduk och svepa runt både bröst och midja. Hygien. Duscha före och efter bastubesök.

Blattar och invällare sitter ofta i bastun i badshorts som de fyller med pungsvett och konkelbär. Detta hamnar sen i simbassängen eftersom de ohygieniska fanstygen varken duschar före eller efter. Att påpekar detta är inte riskfritt.

Jag går inte till dylika inrättningar längre tack vare 'öppna ditt hjärta' Reinfeldts gåva till Svenska folket.
Citera
2016-03-08, 18:11
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Varför stör vissa av er att man har handuk runt sig?

oförklarligt för mig, att störa sig på det alltså. däremot tycker jag själv att det är olidligt att sitta länge i bastu på det viset, ett lager frotté virad runt sig i bastuvärme..
Citera
2016-03-08, 18:19
Medlem
SS-Nordosts avatar
Citat:
Är ni bögar? Tycker ni om att stirra på varandras kukar i bastun? Herregud...
Du var den första i tråden som ens tänkte tanken på att kolla på någons kuk i bastun så man kan ju börja undra lite.
Det finns ju några oskrivna regler i bastun, blicken framåt och inte neråt.

Citat:
hade afghanerna bastudörren på glänt och sprang in och ut som utvecklingsstörda. inte lönt att ens försöka basta då
Det där känner jag igen, dock har det inte varit några invandrare som gjort så när jag har bastat. Det var i och för sig några år sedan jag bastade och då fanns det knappt några invandrare här.

Jävligt jobbigt är det i alla fall när folk ska springa in och ut eller lämna dörren på glänt och sen sätter sig bredvid den.
Citera
2016-03-08, 18:23
Medlem
thejams avatar
Tycker det är sjukare att folk här verkar vilja tving av badbyxorna på folk än att folk väljer att basta med badbyxor på Herregud, låt dom göra som dom vill.

Själv kör jag med handduk, beroende på stämningen i bastun sitter jag antingen på den alltså naken eller har den virad runt höften.
Citera
2016-03-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Tycker det är sjukare att folk här verkar vilja tving av badbyxorna på folk än att folk väljer att basta med badbyxor på Herregud, låt dom göra som dom vill.

Själv kör jag med handduk, beroende på stämningen i bastun sitter jag antingen på den alltså naken eller har den virad runt höften.

Badbyxförbudet i bastun är en hygiengrej. Speciellt om man ska simma efteråt. Inget man 'görsommanvill'. Sen är det sund Svensk kultur som inga lösgående invällare ska bryta mot oavsett vad Muhammed skrev.

Handduk virad runt höften är därmed helt ok.
Senast redigerad av Bjornbrumm 2016-03-08 kl. 18:41.
Citera
2016-03-08, 19:07
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornbrumm
Badbyxförbudet i bastun är en hygiengrej. Speciellt om man ska simma efteråt. Inget man 'görsommanvill'. Sen är det sund Svensk kultur som inga lösgående invällare ska bryta mot oavsett vad Muhammed skrev.

Handduk virad runt höften är därmed helt ok.

Vad exakt är det som är mer ohygieniskt menar du? Klor som "förångas"? Kiss i bassängerna som fastnar på badbyxorna och sedan i bastuluften?
Citera
2016-03-08, 19:11
Medlem
Scherings avatar
Som etniskt svensk man uppväxt i Sverige har jag trots relativt mycket bastubadande i ungdomen fortfarande inte hört någon hållbar, icke homosexuell/pedofil, förklaring till varför badbyxorna ska av i den kommunala bastun. Kommer att följa tråden noga.
Citera
2016-03-08, 19:16
Medlem
Hörni, nu ska ni inte bråka. Jag föreslår en integrationsfrämjande kompromiss vad gäller kläder vid bastandet.

Citera
2016-03-08, 19:17
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornbrumm
I Sverige badar man bastu utan badbyxor och sitter på handduk om det är en allmän bastu. Om man skäms för sitt kön sveper man handuken runt midjan. Kvinnor kan använda stor handduk och svepa runt både bröst och midja. Hygien. Duscha före och efter bastubesök.

Blattar och invällare sitter ofta i bastun i badshorts som de fyller med pungsvett och konkelbär. Detta hamnar sen i simbassängen eftersom de ohygieniska fanstygen varken duschar före eller efter. Att påpekar detta är inte riskfritt.

Jag går inte till dylika inrättningar längre tack vare 'öppna ditt hjärta' Reinfeldts gåva till Svenska folket.
Mycket hygieniskt att torka ansiktet sen med samma handduk som du suttit med i bastun på en porös träbänk där tusentals äldre gentlemän gnuggat in pungsvett, flänsost och hemorrojder.
Citera
2016-03-08, 19:18
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Som etniskt svensk man uppväxt i Sverige har jag trots relativt mycket bastubadande i ungdomen fortfarande inte hört någon hållbar, icke homosexuell/pedofil, förklaring till varför badbyxorna ska av i den kommunala bastun. Kommer att följa tråden noga.
Men läs tråden då! det har nämns o förklaras flera gånger.
Citera
2016-03-08, 19:22
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Mycket hygieniskt att torka ansiktet sen med samma handduk som du suttit med i bastun på en porös träbänk där tusentals äldre gentlemän gnuggat in pungsvett, flänsost och hemorrojder.

Ännu en gång
Alla som som inte är nybörjare med att bada bastu VET att man använder TVÅ handdukar en för bastun och en för torka sig med.
Citera
2016-03-08, 19:25
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
Ännu en gång
Alla som som inte är nybörjare med att bada bastu VET att man använder TVÅ handdukar en för bastun och en för torka sig med.
Fast de riktiga bastarna i tråden är ju mot handdukar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in