2016-03-08, 14:36
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trieste
Varför får man inte ha badkläder i bastun när man får ha det på andra ställen? Badkläder i en bastu har aldrig varit hälsosamt....[/url]
Tack! Det var en bra och vettig förklaring.
Citera
2016-03-08, 16:07
Medlem
Varför stör vissa av er att man har handuk runt sig?
Citera
2016-03-08, 16:12
Medlem
Koyaks avatar
Jag är Svensk och nu har jag inte bastat på badhus på många många år men när jag gjorde det var det alltid i badshortsen, samma med duschen.
Känner mig inte komfortabel att visa mig naken bland massa okända män/barn. Ser inget fel med att folk har shortsen/badbrallorna på sig i dusch eller bastu
Citera
2016-03-08, 16:22
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajjaj
Är ni bögar? Tycker ni om att stirra på varandras kukar i bastun? Herregud...
Du trollar förmodligen, men du har nog rätt i att religiös homofobi förmodligen är anledningen till muhammedanernas ovilja att ta seden dit de kommer. Utan att fatta det ger de alla bakterier i badbyxorna perfekt klimat att föröka sig i den varma och fuktiga bastun..
Inavel och ren dumhet ligger till grund för majoriteten av muhammedanernas troglodytlika sedvänjor.
Ungefär lika intelligent som att förbjuda griskött för att man var för korkad för fatta att det blev dåligt när man lät det ligga framme i värmen..
Citera
2016-03-08, 16:23
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Varför stör vissa av er att man har handuk runt sig?

Du får nog ta o läsa tråden bättre !
Ingen har tyckt det är fel att ha handduk runt sig, utan att blattar duschar o bastar med kalsonger/badbyxor på sig.
Citera
2016-03-08, 16:28
Medlem
Citat:
Är ni bögar? Tycker ni om att stirra på varandras kukar i bastun? Herregud...

Bastu har ingenting med sex att göra, utan är en renlighetsritual.

Handduk är förstås en 'försvenskning' av det hela, som jag kan köpa i offentliga sammanhang. Är man inte uppväxt med det så kan man bli nervös av nakenheten.
Citera
2016-03-08, 16:31
Medlem
Vad skumt att de som insisterar på nakna pojkar i bastun verkar ha en tendens för bög/pedofili... Hmmm..
Senast redigerad av Hajjaj 2016-03-08 kl. 16:34.
Citera
2016-03-08, 16:37
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Det verkar skumt att de som insisterar på nakna pojkar i bastun verkar ha en tendens för bög/pedofili... Hmmm..

Bara att tänka/skriva det ,säger mer om dig !
Jag är säkert gammal nog att vara din far och egen del så duschar o bastar jag för göra mig ren ! och det blir man INTE med kallingar o badbyxor på sig!
Citera
2016-03-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
Bara att tänka/skriva det ,säger mer om dig !
Jag är säkert gammal nog att vara din far och egen del så duschar o bastar jag för göra mig ren ! och det blir man INTE med kallingar o badbyxor på sig!

Nä, jag är inte rasist.
Citera
2016-03-08, 16:54
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Hur ser det ut i Sverige? Badar män fortfarande bastu nakna på svenska badhus? Eller har man anpassat sig till invandringen? Eller är kanske MENA-invandrare helt ointresserade av att bada bastu? Existerar det bastu i Sverige för blandade kön? Hur fungerar det med invandringen?

På kallbadhuset här i Helsingborg är det badkläder förbjudet i bastun, sitthandduk tillåts.
Familjebastu en kväll i veckan med blandade kön och åldrar, även då råder badklädesförbud.

Två män som påstår sig vara bröder räknas dock INTE till familj.

Har aldrig sett några invandrare där, men att slänga sig i närmast nollgradiga vågor nattetid kanske inte är så lockande för båtflyktingarna...
Citera
2016-03-08, 16:55
Medlem
AussieRedMans avatar
Kör alltid med badbyxor, men har aldrig kalsonger under. Vem vill ha en dolme på sig när man trängs i bastu.
Citera
2016-03-08, 16:56
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Nä, jag är inte rasist.
Och det skulle JAG vara då menar du ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto