2016-03-08, 14:52
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Mamman verkar ha två olika efternamn så det kanske finns olika pappor till ungarna.
Hon är väl en sådan som gillar olika därav att hon poängterade att etnicitet inte var det primära på gärningsmännen.
Lustigt, etniciteten är trots allt en del av signalimentet. Det kanske inte är så noga att hitta gärningsmännen?
Citera
2016-03-08, 14:55
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tösen ser väldigt arabisk ut. Hon kan inte vara etnisk svensk.
Var finns bilder på henne?
Citera
2016-03-08, 15:01
Medlem
RonPaul2008s avatar
De driver företag som ska "öppna sociala insatser för personer med funktionshinder", är det för invandrare?
Citera
2016-03-08, 15:01
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Skulle vara intressant att få reda på skadeläget: "domnande ben" känns diffust (därför ligger hon kvar på sjukhus) eller mycket allvarligt (därför ligger hon kvar på sjukhus). Skum story det här och knapphändig information, så man ska nog passa sig för att ha alltför hög svansföring när man uttalar sig om modus och motiv...

Sannolikt en hjärnskakning. Med de symtomen och en misshandel har hon garanterat genomgått en datortomografi av hjärnan och halsryggen och möjligen även av bröstrygg och ländrygg. Eventuellt även en MRT, alternativt är symtomen så beskedliga att man bara väntar och ser istället för MRT. Hade något framkommit vid undersökningarna så hade mamman nog låtit annorlunda på Facebook än det jag sett. Så hög sannolikhet för hjärnskakning utan blödning eller fraktur.
Citera
2016-03-08, 15:02
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Mamman till den misshandlade har i Facebook-gruppen Brottsplats Kungsbacka skrivit ett inlägg för att klargöra och motverka spekulationer.

Citat:
Det är INTE ett hedersrelaterat brott där vi som föräldrar skickat några kusiner att slå på henne. Min dotter är svensk, hennes pappa är från England. Vi bor i Onsala.

Citat:
Min dotter befinner sig just nu på sjukhus. Hon är mörbultad och ffe ingen känsel i benen. Detta spreds väldigt snabbt - många har hört av sig och velat ge stöd. Tack för omtanken
https://www.facebook.com/groups/1620506801520200/?fref=ts
Tack för detta. BO är alltså svensk.

Larmet kom in vid 17.30 och sålunda bör detta ha inträffat strax tidigare. 17-tiden en måndag alltså när hon är på väg till gymmet, familjen är helt vanlig. Mycket skrämmande och synnerligen grovt.

Snuten har tydligen fortfarande kammat noll vad avser jakten på de tre förövarna. Om man bara har "en silverfärgad bil" att gå på så lär det bli knepigt. Sådana finns ju i mängder.

I kväll är det Veckans brott på SVT, hoppas Leif GW utlyser 100.000 kr till den som kan komma in med uppgifter som leder till att de grips.
Citera
2016-03-08, 15:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Tack för detta. BO är alltså svensk.

Ja, närmare bestämt halvbritt.
Citera
2016-03-08, 15:05
Medlem
HWGs avatar
Tydligen skall hon ha varit jagad av samma killar i samma bil tidigare på dagen....

http://www.kungsbackaposten.se/nyheter/flickan-kan-ha-blivit-bortford
Senast redigerad av HWG 2016-03-08 kl. 15:09.
Citera
2016-03-08, 15:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det behöver inte finnas ett motiv, men jag lutar nog åt att om det gått till så som beskrivs i media, så finns det motiv. När tonårstjejer på stan pucklas på så är det, tror jag, sällan av tre äldre män, utan oftast är GM:s ungefär jämngamla tjejer. (Ett visst undantag vid gruppvåldäkter, då kan GM ibland vara äldre, men det verkar inte vara det man försökt den här gången.)

Kan det vara så att BO är i konflikt med någon tjej på skolan, och att hennes bröder, kusiner eller liknande hoppat på henne?

Hur pass klarlagt är det att det verkligen gått till så som BO beskriver det?
Ja där kan du ha rätt, släktingar som spöar en tjej som varit/är i konflikt med en kvinnlig släkting till männen.
Jag har svårt tro att man annars hoppar på och spöar en tjej utan vidare, om hon möjligen inte hamnat i en trafikdispyt, men det borde hon berättat.
Citera
2016-03-08, 15:11
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tror inte ett dugg på att tre män helt oprovocerat hoppar ur en bil och bankar skiten av en okänd tjej. Oavsett ursprung och kultur så finns det ingen som gör så. Det finns garanterat ett motiv bakom gärningen. Om det sedan är tre lejda killar av en ex-pojkvän, att det finns en hotbild mot t ex pappan, att tjejen ljuger om vem som är den egentliga gärningsmannen eller annan orsak är i nuläget svårare att veta. Men sanningen kommer nog fram så småningom, och den är som sagt inte den version som hittils presenterats. Inte en chans.

Finns män från kulturer som blir kränkta av tjejer i träningskläder så är det annars burka.
Citera
2016-03-08, 15:13
Medlem
Citat:

"Min dotter är svensk och hennes far är britt". Är modern som säger detta svensk? Britt säger ju ingenting, han kan vara arab eller kanske indier.
Citera
2016-03-08, 15:14
Medlem
Citat:
Etnisk halvbritt och juridiskt helsvensk. Om farsan hennes är etnisk britt så är hon helgermansk.
Citera
2016-03-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HWG
Tydligen skall hon ha varit jagad av samma killar i samma bil tidigare på dagen....

http://www.kungsbackaposten.se/nyheter/flickan-kan-ha-blivit-bortford
Jösses, detta blir ju värre och värre...varför skriver inte mainstreammedia ut detta?

Citat från artikeln:

Citat:
– Exakt hur flickan har rört sig kan jag inte berätta. Men jag kan säga att det är två olika platser, där hon först fick kontakt med männen och där hon blev misshandlad, säger David Lorentz.

Hon blev alltså förföljd av denna bil för att slutligen misshandlas grovt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in