2016-03-08, 12:14
Medlem
Marimus avatar
Ja, stan har vart orolig på sistone här.

Trevligt att vara medveten om att jag själv frekvent går samma sträcka och bor väldigt nära.
Pepparspray har jag och självförsvars kurs ska bokas pronto.
Jävla förbannad jag blir, jag tänker då fan inte låsa in mig.

Vimlar av asylboenden i närheten, minst en 5-6 stycken på rak hand.
Citera
2016-03-08, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Visst, men SVT:s uppgifter är färska. Flickans uttalande om "utländsk härkomst" är fel eller orelevant.
Det viktiga är att det är MÄN.
Och att det är 25-åringar. Just ungefärlig ålder på GM är extremt viktigt att veta för allmänheten.
Tycker SVT.

Fattar du inte att de undanhåller den informationen pga deras politiska agenda?! Det är standard bland de stora nyhetsföretagen. Jan Helin är dessutom ultravänster och PK-sjuk.

Det riktiga är naturligtvis att informera om "utländsk bakgrund". Det blir nämligen lättare att lösa detta fall då, det måste du inse.

Men helt seriöst. Sånt här beteende är ytterst sällsynt bland etniskt svenska män, och bland västeuropeer i allmänhet. Det är däremot specifikt mycket vanligare bland MENA-män. Det har således med kultur, kvinnosyn och bakgrund att göra. Det är bara kontraproduktivt att utmåla män som grupp när det faktiskt är en specifik grupp.

Det är ungefär som att utmåla alla med snedbena som nazister.

Skärp till dig bara!
Citera
2016-03-08, 12:22
Medlem
Tror inte ett dugg på att tre män helt oprovocerat hoppar ur en bil och bankar skiten av en okänd tjej. Oavsett ursprung och kultur så finns det ingen som gör så. Det finns garanterat ett motiv bakom gärningen. Om det sedan är tre lejda killar av en ex-pojkvän, att det finns en hotbild mot t ex pappan, att tjejen ljuger om vem som är den egentliga gärningsmannen eller annan orsak är i nuläget svårare att veta. Men sanningen kommer nog fram så småningom, och den är som sagt inte den version som hittils presenterats. Inte en chans.
Citera
2016-03-08, 12:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Fattar du inte att de undanhåller den informationen pga deras politiska agenda?! Det är standard bland de stora nyhetsföretagen. Jan Helin är dessutom ultravänster och PK-sjuk.

Det riktiga är naturligtvis att informera om "utländsk bakgrund". Det blir nämligen lättare att lösa detta fall då, det måste du inse.

Men helt seriöst. Sånt här beteende är ytterst sällsynt bland etniskt svenska män, och bland västeuropeer i allmänhet. Det är däremot specifikt mycket vanligare bland MENA-män. Det har således med kultur, kvinnosyn och bakgrund att göra. Det är bara kontraproduktivt att utmåla män som grupp när det faktiskt är en specifik grupp.

Det är ungefär som att utmåla alla med snedbena som nazister.

Skärp till dig bara!
Det var ironi. Men skrämmande, ens första tanke om etnicitet på BO och GMs börjar snart bli hundraprocentigt och trots att vi fyller på med mer och mer av GMs etnicitet blir Sverige allt tryggare.

OBS: Det sista var ironi.
Citera
2016-03-08, 12:26
Medlem
marie006s avatar
Mamman uttalar sig

https://www.facebook.com/groups/1620506801520200/permalink/1708896296014583
Citera
2016-03-08, 12:26
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tror inte ett dugg på att tre män helt oprovocerat hoppar ur en bil och bankar skiten av en okänd tjej. Oavsett ursprung och kultur så finns det ingen som gör så. Det finns garanterat ett motiv bakom gärningen. Om det sedan är tre lejda killar av en ex-pojkvän, att det finns en hotbild mot t ex pappan, att tjejen ljuger om vem som är den egentliga gärningsmannen eller annan orsak är i nuläget svårare att veta. Men sanningen kommer nog fram så småningom, och den är som sagt inte den version som hittils presenterats. Inte en chans.
Jag håller helt med dig. Det måste finnas en personlig anledning.
Citera
2016-03-08, 12:27
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marie006
Mamman uttalar sig

Printscreen för oss utan Facebook?
Citera
2016-03-08, 12:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Oprovocerat? När det gäller babbar kan det vara en tillräcklig provokation att neka bjuda på cigg.

Vilken är versionen som presenterats då? 3 babbar kring 25 år har spöat en tjej på 15 och det ska fan inte spela någon roll vilken provokation som ligger bakom, så där beter man sig inte och det ska vara utvisning i första bästa container.
Citera
2016-03-08, 12:35
Medlem
marie006s avatar
Vad mamman berättade

http://imgbox.com/IMIcmzqC
Citera
2016-03-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Oprovocerat? När det gäller babbar kan det vara en tillräcklig provokation att neka bjuda på cigg.

Vilken är versionen som presenterats då? 3 babbar kring 25 år har spöat en tjej på 15 och det ska fan inte spela någon roll vilken provokation som ligger bakom, så där beter man sig inte och det ska vara utvisning i första bästa container.

Dom får gärna skickas till valfritt land i en container. Det är inte eventuellt straff jag är ute efter. Jag menar bara att sånt här aldrig sker utan motiv. Vilket motivet kan vara är i nuläget svårt att veta eller ens spekulera i. Något äldre syskon till någon som ansetts felbehandlad av föräldrarnas assistansbolag skulle kunna vara en teori men den är kanske långsökt. En annan teori kan vara att dom tagit fel på person. Men tycker det är konstigt att det saknas vittnen till en misshandel ganska nära centrum när det fortfarande är ljust ute. Måste vara massor med folk i rörelse just där vid den tidpunkten. Att ingen sett något är minst sagt underligt.
Citera
2016-03-08, 12:49
Medlem
Det är svårt att tro att tjejen blev påhoppad helt utan anledning. Inte ens om det är utländska män så tror jag att de är funtade så att de bara hoppar på någon helt slumpmässigt. Tyvärr verkar det vara väldigt svårt få fram något motiv.

Jag gissar att skurkarna kommer undan eftersom signalementet är så vagt.

Trist historia, många frågor utan svar. Ska det förbli så? Jag tänker inte spekulera så mycket för ärligt talat så har vi ingen aning om varför detta hände.

Kungsbacka har alltid varit en fristad för oss svenskar. Väldigt många har flyttat ut till Kungsbacka för att slippa eländet i Göteborg. Nu när alla kommuner tvingas att ta emot asylsökande så är det givetvis så att denna gynsamma situation kommer att försämras.
Citera
2016-03-08, 12:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marie006
Mamman uttalar sig

Mamman skriver:

Citat:
Även om dessa är av "utländsk härkomst" så vill jag som förälder poängtera i det svåra som hänt att hudfärgen inte spelar någon roll för den ondska/idioti som vissa har.

Varför nämna "hudfärg"?

Det kan ju vara en slentrianmässig upprepning av den anbefallda trosbekännelsen... eller,
är det ett avslöjande att GM var svarta??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in