2016-03-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
"Flickan har sagt till polisen att det var tre män i 25-årsåldern och att de lämnade platsen i en silverfärgad bil."

Var väl fel det där med utländsk härkomst...

Nej det var det verkligen inte..

"Tre män, ca 25 år, varav två med markerad skäggstubb, iklädda "stora jackor". Samtliga män var enligt offret av "utländsk härkomst".

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Halland/2016-03-07-1740-Misshandel-grov-Kungsbacka/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook
Citera
2016-03-08, 10:04
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Nej det var det verkligen inte..

"Tre män, ca 25 år, varav två med markerad skäggstubb, iklädda "stora jackor". Samtliga män var enligt offret av "utländsk härkomst".

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Halland/2016-03-07-1740-Misshandel-grov-Kungsbacka/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Visst, men SVT:s uppgifter är färska. Flickans uttalande om "utländsk härkomst" är fel eller orelevant.
Det viktiga är att det är MÄN.
Och att det är 25-åringar. Just ungefärlig ålder på GM är extremt viktigt att veta för allmänheten.
Tycker SVT.
Senast redigerad av flashforward 2016-03-08 kl. 10:08.
Citera
2016-03-08, 10:19
Medlem
Provocerande fall, var det 3 vuxna män som våldtog 1 15-årig flicka så förstår jag inte hur lågt man kan gå, dom har förstört hennes liv, släng in dessa jävla as i finkan direkt!
Citera
2016-03-08, 10:55
Medlem
Borde väl komma någon info om flickans hälsotillstånd snart?

Tror att det kan vara bra att vara lite försiktiga i analyserna av det här ärendet tills vidare.

Vad såg den andra tjejen? Missade båda registreringsnumret? Har ingen annan sett något?

Mycket knapphändiga uppgifter så här långt.
Citera
2016-03-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Borde väl komma någon info om flickans hälsotillstånd snart?

Tror att det kan vara bra att vara lite försiktiga i analyserna av det här ärendet tills vidare.

Vad såg den andra tjejen? Missade båda registreringsnumret? Har ingen annan sett något?

Mycket knapphändiga uppgifter så här långt.

Historien låter inte det minsta trovärdig! Tre okända mörkklädda invandrare i silverfärgad bil av okänd modell... Vem är egentligen skyldig? Pojkvän? Farsan? Självskadebeteende?
Citera
2016-03-08, 11:35
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Historien låter inte det minsta trovärdig! Tre okända mörkklädda invandrare i silverfärgad bil av okänd modell... Vem är egentligen skyldig? Pojkvän? Farsan? Självskadebeteende?
Det finns gott om okända mörkklädda invaderare så det låter i högsta grad trovärdigt.

"Pojkvän"? "Farsan"? Du tror att BO är invadererska från en (o)hederskultur? Låter föga mer trovärdigt.
Citera
2016-03-08, 11:39
Medlem
Kaktussallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok

Bara för att du själv inte skulle få för dig att slå ner en främmande människa bara sådär kan du inte förutsätta att det inte finns de som kan begå något liknande av olika anledningar (ett allmänt men brinnande hat mot svenskar och svenska kvinnor i synnerhet kan säkert vara fallet här). Hon har lämnat ett detaljerat signalement på förövarna, att hon glömde lägga registreringsnumret eller bilmodellen på minnet när hon låg där halvt ihjälslagen är inte märkligt på något sätt.
Citera
2016-03-08, 11:47
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Låter konstigt, frågan är om hon verkligen uppgett sanningen. Jag menar, slå någon annan grovt gör man inte direkt för skojs skull. Måste vara en hel del "känslor" och anledningar bakom.

Edit. Samtidigt så tror jag det kan vara en konsekvens av den "sexuella frustrationen" som finns i landet numera. Andelen män kontra kvinnor har ökat betydligt senaste åren. Tidigare studier visar ju på att kriminalitet och våldsbrott kommer öka som ett led i detta.
Min fetning.

Jag tror att detta helt kan skyllas på en okontrollerad massimport av synnerligen kvinnofientliga traditioner - inget annat.

Oavsett om det handlar om en ung kvinnlig familjemedlem som skall straffas, en okänd kvinna som straffas för att inte håret har täckts, en grupp män som enbart "har kul" med en helt okänd flicka eller ett kriminellt gäng som varnar en släkting till flickan, så kan allt skyllas på vidriga traditioner som 7-klövern tillåtit en okontrollerad massimport av.

Det finns helt enkelt inte en chans att gärningsmännen är etniska Svenskar - spärrar mot den här typen av brott får vi i oss med modersmjölken.
Citera
2016-03-08, 11:50
Medlem
Det borde ju finnas mer vittnen,det hände ju mitt på torget vid 17:30 tiden!
Och det lär ju inte vara släktingar till henne då hon inte kände igen dom.
Det hela verkar helt otroligt.
Nä jag tycker det luktar kidnappningförsök och sedan våldäckt på det.
Citera
2016-03-08, 11:58
Medlem
I Göteborgs -Postens första rapportering lämnade man upplysning om bilen och signalementet att männen var i 25-årsåldern. Varför ens uppge signalement om man undanhåller viktig information? I detta fallet förstår man ju indirekt att det handlar om ett utländskt utseende eftersom man annars hade gett någon form av beskrivning. Är inte det viktigaste att gärningsmännen grips? Offret är rimligen flickan, inte gärningsmännen för att de beskrivs till utseendet.
Citera
2016-03-08, 12:00
Moderator
Carlboms avatar
Mamman till den misshandlade har i Facebook-gruppen Brottsplats Kungsbacka skrivit ett inlägg för att klargöra och motverka spekulationer.

https://www.facebook.com/groups/1620506801520200/?fref=ts

Citat:
Det är INTE ett hedersrelaterat brott där vi som föräldrar skickat några kusiner att slå på henne. Min dotter är svensk, hennes pappa är från England. Vi bor i Onsala.

Citat:
Min dotter befinner sig just nu på sjukhus. Hon är mörbultad och ffe ingen känsel i benen. Detta spreds väldigt snabbt - många har hört av sig och velat ge stöd. Tack för omtanken
Citera
2016-03-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Mamman till den misshandlade har i Facebook-gruppen Brottsplats Kungsbacka skrivit ett inlägg för att klargöra och motverka spekulationer.

https://www.facebook.com/groups/1620506801520200/?fref=ts
Nu kan ju alla skriva som berättade att det var hedersrelaterat och kusiner som skickade på varann eller hur det nu var...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in