2016-03-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det tror jag inte men omständigheterna känns underliga, visst en galning spöar en vilt främmande tjej? Men tre?
Det har varit flera oprovocerade attacker mot kvinnor av män med utländskt utseende utan sexuellt motiv.Senast i Östersund !! Varför skulle de inte kunna misshandla i grupp om de kan våldta i grupp?
Citera
2016-03-07, 23:02
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Kan detta vara samma gubbar tro? http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.3016610-kvinna-slets-sig-loss-fran-valdtaktsforsok

Det handlar om ett våldtäktsförsök nu i kväll i Göteborg vid 20.20. Kvinnan blev överfallen utav en man men hon uppger att denne strax innan var tillsammans med två andra.

Kvinnan beskriver GM som varande i tonåren. Detta talar ju emot att det är samma förmågor.
Citera
2016-03-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Signalementet: tre utländska män, 2 med markerat skägg.

Låt flickan kolla foton på samtliga boende på asylboenden i området.

Case Closed!

Jag är ingen läkare men nog är det så att närminnet kan sluta fungera en stund om kroppen utsätts för visss typ av våld. Vilket kan försvåra en fotokonfrontation i ett senare skede.

Ang "inga vittnen" så vill jag bara säga att det är möjligt att ingen eller endast några få lagt märke till vad som hänt.
Vissa ställen mitt i stan kan vara glesa på folk korta stunder mitt på dagen, beror lite på hur det slumpar sig.

En del människor blir rädda när dom ser något sådant och tystar sig själva eller blir osäkra osv.

För många år sedan hände det en olycka vid tågstationen, trots fullt av människor var det få som såg tjejen bli överkörd av tåget. Det var innan smartphones.
Nu går ju de flesta människor med blicken fäst i telefonen, inte konstigt att ingen ser något då.
Senast redigerad av T|N|X 2016-03-07 kl. 23:14.
Citera
2016-03-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Låter konstigt, frågan är om hon verkligen uppgett sanningen. Jag menar, slå någon annan grovt gör man inte direkt för skojs skull. Måste vara en hel del "känslor" och anledningar bakom.

Edit. Samtidigt så tror jag det kan vara en konsekvens av den "sexuella frustrationen" som finns i landet numera. Andelen män kontra kvinnor har ökat betydligt senaste åren. Tidigare studier visar ju på att kriminalitet och våldsbrott kommer öka som ett led i detta.

Har en bekant som blev påspöad ordentligt för några helger sedan helt oprovocerat av ett gäng negrer, så nog fan ger de sig på svenska kvinnor och slår för skojs skull utan att alltid våldta
Citera
2016-03-07, 23:12
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Signalementet: tre utländska män, 2 med markerat skägg.

Låt flickan kolla foton på samtliga boende på asylboenden i området.

Case Closed!

Och om ingen hittas där vad ska göras då, ska det skitas i hela ärendet ?
Nej du. Här ska lysas ordentlig även bland dom fast boende.

Att dom är från annat land vet vi sen långt tillbaka i tråden
Nu ska dom ringas in och det fort.
Citera
2016-03-07, 23:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anzleon
Det är värt att notera att polisen helt öppet skriver ut "utländsk härkomst" som en del av signalementet. Samma sak gjorde polisen i Östersund som skrev ut att gärningsmän pratade svenska med brytning. Uppenbarligen finns det poliser som inte står bakom linjen att detta inte ska nämnas.

Kan tänka mig att en hel del poliser har tröttnat. De skiter i vad politruckpoliserna i Stockholm tycker och säger.
Om man pga av politiska direktiv inte får informera, varna och bedriva effektivt polisarbete så gör man det som anstår varje sund person. Man informerar, varnar och försöker. Vad händer när de inte längre orkar?
Citera
2016-03-07, 23:16
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Kan tänka mig att en hel del poliser har tröttnat. De skiter i vad politruckpoliserna i Stockholm tycker och säger.
Om man pga av politiska direktiv inte får informera, varna och bedriva effektivt polisarbete så gör man det som anstår varje sund person. Man informerar, varnar och försöker. Vad händer när de inte längre orkar?

Polisen fick tydligen kritik av någon galen (s)minister. Jag tycker det säger en del om situationen vi har i detta land.
Citera
2016-03-07, 23:17
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Kan detta vara samma gubbar tro? http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.3016610-kvinna-slets-sig-loss-fran-valdtaktsforsok

Det handlar om ett våldtäktsförsök nu i kväll i Göteborg vid 20.20. Kvinnan blev överfallen utav en man men hon uppger att denne strax innan var tillsammans med två andra.

Kvinnan beskriver GM som varande i tonåren. Detta talar ju emot att det är samma förmågor.
kanske inte helt omöjligt om dessa hade en bil till sitt förfogande så tar det inte så lång tid blattepacket åker ju mellan Kungsbacka och Göteborg hela tiden både i bil och tåg. Synd om tjejen Annas kan gått kapitalisterna i Kungsbacka med sina fina villor gått ha lite berikning.
Citera
2016-03-07, 23:18
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Och om ingen hittas där vad ska göras då, ska det skitas i hela ärendet ?
Nej du. Här ska lysas ordentlig även bland dom fast boende.

Att dom är från annat land vet vi sen långt tillbaka i tråden
Nu ska dom ringas in och det fort.

Man kan ju inte lysa allt på en gång samtidigt. Man måste prioritera.
Och vi har ju facit sen hela hösten som gick!
Varenda gruppvåldtäkt och liknande har ju varit ett resultat av dessa babbar.

Så; låt flickan se foton på alla boenden på asylboenden i närheten. Svårare är det inte!
Citera
2016-03-07, 23:18
Medlem
Venators avatar
Det kan ju också ha varit så att det fanns ett våldtäktsmotiv men väninnan kom skrikande innan GM hann börjar dra i hennes kläder, eller försöka få in henne i bilen, så de drog istället...

Det står Västra Villastaden och Hamntorget men det är ju två olika sidor av ån. Vet någon på vilken sida ån det inträffade? Centrumsidan eller Villastadssidan. Hur upplyst är det där en marskväll? Jag har inte varit i Kba på länge... På den tiden jag hade några påhugg på Elanders och hängde på Hotellet var det en mycket annorlunda stad...
Citera
2016-03-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Av samma skäl som tjejen i Göteborg som ljög om "våldtäkten". Om nu denna tjej också ljuger, vilket vi ännu inte vet. Det kan ju vara en familj-eller släktrelaterad händelse, även om hon påstår att förövarna var okända.

Min poäng är att man alltid ska vara skeptisk till alla sådana här påstådda händelser. Där det t.ex saknas vittnen.
Ja man ska vara skeptisk men du kan inte förneka att det sker otroligt mycket brott mot just kvinnor nu.Läste nyss om ett våldtäktsförsök på en kvinna som klev av spårvagnen. Det får mig att bli mörkrädd för mina barns framtid. Tänk om en lika stor flyktingvåg kommer i år och samhället inte förmår stävja denna typ av brott! Hur ska det då se ut sommaren-17?
Citera
2016-03-07, 23:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
För 9 månader sedan var gruppvåld mot kvinnor SD propaganda. Fria fantasier av foliehattar, nazister och kränkta vita män. För lite drygt 2 månader sedan kom sanningarna om nyårsnatten och ung08 ut.
Nu är mord och misshandel med eller utan kniv på hemmen vardagsmat. Nu läser vi om just dessa våltäkter och gruppmisshandel mot kvinnor dagligen. Imorgon är det ingen som reagerar. Det är normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in