2016-03-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Samma Emery som blev kickad från Valencia..

Valencia under Emery slutade 6:a, 3:a, 3:a och 3:a, efter det har laget slutat, 5:a, 8:a, 4:a och nu är man på gränsen till nedflyttning. Problemet i Valencia är inte tränaren, det är lagets fans och klubbens media som har helt orimliga krav, det blir kul när Valencia går ner i div 2 och de får käka upp all skit de har ställt till med , men jag tvivlar på att de begriper att de är ytterst ansvariga för klubbens dekadens.
Citera
2016-03-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Valencia under Emery slutade 6:a, 3:a, 3:a och 3:a, efter det har laget slutat, 5:a, 8:a, 4:a och nu är man på gränsen till nedflyttning. Problemet i Valencia är inte tränaren, det är lagets fans och klubbens media som har helt orimliga krav, det blir kul när Valencia går ner i div 2 och de får käka upp all skit de har ställt till med , men jag tvivlar på att de begriper att de är ytterst ansvariga för klubbens dekadens.

Men det ser trots allt lovande ut på lång sikt med Peter Lims pengar. Det är ingen snack om att han har pengar, det är ingen bedragare som Malagas feta arabjävel. Och han verkar ju faktiskt ha vett i huvudet. Jag tror inte det är omöjligt att Valencia vinner ligan eller spelar en CL-final inom 5 år.
Citera
2016-03-08, 00:08
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Roligt att jämföra de två spelarnas titlar med sina lag genom karriärerna också.

Ronaldo har ju varit ett rejält jävla ok för Real Madrid snarare. Är tämligen övertygad om att Real Madrid vore ett bättre lag de senaste 6-7 åren utan Ronaldo.

Men kul för Ronaldo att sätta 5 strutar mot Celta när titelracet återigen gått och han har gömt sig i de stora matcherna ännu en säsong.
Grattis till ett av FBs mest utvecklingsstorda inlagg, nagonsin. CR ar i princip den enda varvning som Perez lyckats med. Exakt samma som att saga att Argentina vore battre utan Messi. Du gick just fran troll till tomte.
Citera
2016-03-08, 02:19
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag tror inte det är omöjligt att Valencia vinner ligan eller spelar en CL-final inom 5 år.
Man ska aldrig säga aldrig, men det har jag väldigt svårt att tro. Finns ingen annan liga i världen som ens kommer i närheten av konkurrensen i spanska toppen. Om Valencia ens plockar en tredjeplats inom fem år så borde de vara nöjda.
Citera
2016-03-08, 07:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Grattis till ett av FBs mest utvecklingsstorda inlagg, nagonsin. CR ar i princip den enda varvning som Perez lyckats med. Exakt samma som att saga att Argentina vore battre utan Messi. Du gick just fran troll till tomte.

Jaså?

Real Madrid är ett fullständigt dysfunktionellt lag med Ronaldo. Ronaldo är fantastisk. Real Madrid not so much. Med tanke på hur få titlar Real Madrid tagit med Ronaldo skulle jag argumentera för att Ronaldo och Peréz andra vända är en katastrof.

Att Madridistas inte själva gör det säger rätt mycket om förtroendet för Peréz och Ronaldo.
Att stirra sig blind på Reals poängskörd och Ronaldos målskörd speglar inte riktigt sanningen. Under de typ 7 åren Ronaldo varit i Real har Real ens varit och nosat på CL någon gång mer än när de vann den? Har de ens varit nära ytterligare en ligatitel?

Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
92 poäng 14/15
87 poäng 13/14 (CL och CdR)
85 poäng 12/13
100 poäng 11/12
92 poäng 10/11 (CdR)
96 poäng 09/10

Ligaresultaten för Real, med Ronaldo som största stjärna i laget. Ett snitt över 90 poäng, att Real är en misskött klubb ska vi inte orda om för så är utan tvekan fallet. Men den stora anledningen till att titlarna har uteblivet de senaste åren är självklart Barcas helt galna dominans. Att förringa Ronaldos tid i Spanien till "antagligen hade Real gått bättre utan Ronaldo" är så extremt enögt att jag fan skäms över att hålla på samma lag som er som tycker det.

Okej, varför behöver du skämmas? Löjligt argumenterat.
Ronaldo har förmågan att vika ner sig i stor matcher, gång på gång när Real Madrid behöver det som mest är Ronaldo osynlig. Att han petar in 5 bollar mot Celta i tid och otid ser ju bra ut, och gör Real till ett lag som plockar extremt mycket poäng mot lagen 3-20 i ligan. '

Men som sagt, det antalet titlar Real Madrid har tagit under Peréz med Ronaldo som stjärna i laget är antagligen minst till antalet en upplaga av Real Madrid någonsin.

Att Barcelonas dominans skulle vara en faktor. Mjaa, är Ronaldo bäst som man vill hävda, samt spelar i världens bästa lag ska dom vara bättre. Han är deras största stjärna och enligt många (några?) bättre än Messi och bäst genom tiderna.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-03-08 kl. 07:58.
Citera
2016-03-08, 13:38
Medlem
Citat:
Men det ser trots allt lovande ut på lång sikt med Peter Lims pengar. Det är ingen snack om att han har pengar, det är ingen bedragare som Malagas feta arabjävel. Och han verkar ju faktiskt ha vett i huvudet. Jag tror inte det är omöjligt att Valencia vinner ligan eller spelar en CL-final inom 5 år.

Det är jag inte så säker på, Peter Lim är en affärsman, inte en galen ryss eller arab som vill spendera sina miljarder på en leksak. Det krävs att han har väldigt bra rådgivare om han ska lyckas för fotboll begriper han inte ett skvatt. Sen är Valencia en klubb som är förgiftad av sina fans och media, de vänder sig emot tränaren och spelarna så fort laget inte spelar propagandafotboll, det är otroligt svårt att lyckas i den klubben, och som utlänsk ägare boendes i Singapore är det ännu svårare.

Jag ger Lim 15% chans att lyckas i Valencia och då är jag väldigt generös
Citera
2016-03-08, 13:52
Medlem
Citat:
Man ska aldrig säga aldrig, men det har jag väldigt svårt att tro. Finns ingen annan liga i världen som ens kommer i närheten av konkurrensen i spanska toppen. Om Valencia ens plockar en tredjeplats inom fem år så borde de vara nöjda.

Jo, men folk sa likadant om Atletico som vann ligan och var någon minut ifrån att vinna CL. Och det är inte engångsföreteelse, nu är de ju trots allt ett lag att räkna med både i La Liga och CL varje år.

Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det är jag inte så säker på, Peter Lim är en affärsman, inte en galen ryss eller arab som vill spendera sina miljarder på en leksak. Det krävs att han har väldigt bra rådgivare om han ska lyckas för fotboll begriper han inte ett skvatt. Sen är Valencia en klubb som är förgiftad av sina fans och media, de vänder sig emot tränaren och spelarna så fort laget inte spelar propagandafotboll, det är otroligt svårt att lyckas i den klubben, och som utlänsk ägare boendes i Singapore är det ännu svårare.

Jag ger Lim 15% chans att lyckas i Valencia och då är jag väldigt generös

Han verkar ha bra planer på att få klubben att bli en självförsörjande klubb. Nya Mestalla skall väl byggas klart, och sedan kommer han få in mycket fina sponsordeals genom sina kontakter i asien. Och lägg till ett bra samarbete med Mendez så det blir inga svårigheter att få ditt spelare. Många underskatter nog agenternas och klubbarnas samarbete idag.

Men ja, Valencia påminner mycket om Lazio. Fansen förstör klubben.
Citera
2016-03-08, 14:44
Bannlyst
Citat:
Jaså?

Real Madrid är ett fullständigt dysfunktionellt lag med Ronaldo. Ronaldo är fantastisk. Real Madrid not so much. Med tanke på hur få titlar Real Madrid tagit med Ronaldo skulle jag argumentera för att Ronaldo och Peréz andra vända är en katastrof.

Att Madridistas inte själva gör det säger rätt mycket om förtroendet för Peréz och Ronaldo.
Att stirra sig blind på Reals poängskörd och Ronaldos målskörd speglar inte riktigt sanningen. Under de typ 7 åren Ronaldo varit i Real har Real ens varit och nosat på CL någon gång mer än när de vann den? Har de ens varit nära ytterligare en ligatitel?

Ronaldo har förmågan att vika ner sig i stor matcher, gång på gång när Real Madrid behöver det som mest är Ronaldo osynlig. Att han petar in 5 bollar mot Celta i tid och otid ser ju bra ut, och gör Real till ett lag som plockar extremt mycket poäng mot lagen 3-20 i ligan. '

Men som sagt, det antalet titlar Real Madrid har tagit under Peréz med Ronaldo som stjärna i laget är antagligen minst till antalet en upplaga av Real Madrid någonsin.

Att Barcelonas dominans skulle vara en faktor. Mjaa, är Ronaldo bäst som man vill hävda, samt spelar i världens bästa lag ska dom vara bättre. Han är deras största stjärna och enligt många (några?) bättre än Messi och bäst genom tiderna.

Lägg ner Ronaldo presterar visst i stora matcher kolla bara på CL finalen. Han gjorde mål på straff i 120e minuten och firade som han avgjort finalen.
Citera
2016-03-08, 15:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Lägg ner Ronaldo presterar visst i stora matcher kolla bara på CL finalen. Han gjorde mål på straff i 120e minuten och firade som han avgjort finalen.

Han har också en tendens att gömma sig/vara bland Reals sämsta spelare när de behöver honom som mest.

Det går väl inte att förneka att Real Madrids giftemål med Ronaldo inte har optimerats. Huruvida det är ledningens/managers fel eller Ronaldos, eller bådadera går väl att diskutera. Men tittar man på hans sejour i Real Madrid så ser man en spelare som öst in mål säsong efter säsong och tagit individuella priser på löpande band men ett Real Madrid som den sista 10-årsperioden typ är historiskt dåliga sett till deras normala titelskörd.
Citera
2016-03-08, 16:41
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Under de typ 7 åren Ronaldo varit i Real har Real ens varit och nosat på CL någon gång mer än när de vann den? Har de ens varit nära ytterligare en ligatitel?

Kollar du ens på fotboll? Real har spelat semifinal i CL de fem senaste åren, är det tillräckligt nära eller ska man åka ut på straffar i finalen för att man ska vara nära att vinna? I ligan har Real varit en match ifrån att vinna ligan 14/15, 13/14, 10/11 och 09/10. Så din argumentation faller som en sten. Att Ronaldo inte presterar i större matcher stämmer till viss del, den här säsongen har han varit helt värdelös emot bättre motstånd. Tidigare säsonger har man kunnat se samma tendenser, men trots det är han den spelaren som gjort mest mål i Champions League slutspel någonsin, ett skede av turneringen där man tenderar att möta bra lag.

Det fetmarkerade förstod jag knappt. Om du med "som man vill hävda" menar mig så stämmer inte det, jag tycker Messi är världens bästa spelare och att Barcelona är världens bästa lag. Så försök gärna bemöta det igen, helst innan medicinerna kickar för hårt.
Citat:
Jo, men folk sa likadant om Atletico som vann ligan och var någon minut ifrån att vinna CL. Och det är inte engångsföreteelse, nu är de ju trots allt ett lag att räkna med både i La Liga och CL varje år.
Fast det är ju inget argument för att samma sak skulle hända med Valencia. Snarare tvärtom, bara ytterligare ett lag att konkurrera med. Atletico vann mark pga bra en bra sportslig ledning och en tränare som inte hyllas tillräckligt. Vad finns det som tyder på att Valencia skulle göra det? Pengar? I vilket fall inte samma ekonomiska resurser som Barca och Real och då måste något ytterligare till...
Citera
2016-03-08, 17:05
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Kollar du ens på fotboll? Real har spelat semifinal i CL de fem senaste åren, är det tillräckligt nära eller ska man åka ut på straffar i finalen för att man ska vara nära att vinna? I ligan har Real varit en match ifrån att vinna ligan 14/15, 13/14, 10/11 och 09/10. Så din argumentation faller som en sten. Att Ronaldo inte presterar i större matcher stämmer till viss del, den här säsongen har han varit helt värdelös emot bättre motstånd. Tidigare säsonger har man kunnat se samma tendenser, men trots det är han den spelaren som gjort mest mål i Champions League slutspel någonsin, ett skede av turneringen där man tenderar att möta bra lag.

Det fetmarkerade förstod jag knappt. Om du med "som man vill hävda" menar mig så stämmer inte det, jag tycker Messi är världens bästa spelare och att Barcelona är världens bästa lag. Så försök gärna bemöta det igen, helst innan medicinerna kickar för hårt.

Jag menar "som man vill hävda" alla de som försvarar Ronaldo i tid och otid och menar att han är bäst genom tiderna och bättre än Messi. Jag vet inte vem du är och har inget anteckningsblock där jag skriver ner vad skribenter på Flashback tycker i frågan Messi v Ronaldo.

Är Ronaldo bäst genom tiderna och bättre än Messi ska Real Madrid ha tagit fler än 1 ligatitel och 1 CL-titel under alla år de två konkurrerat i Spanien enligt mig. Real Madrid är en större, rikare och i grunden en klubb med större vinnarkultur. Jag tror det finns en korrelation mellan Ronaldos närvaro i Real Madrid och deras skrala titelskörd.

Att skylla Real och Ronaldos titelskörd på Barcelonas dominans tycker jag är ett vekt argument. Det håller inte för en storklubb som Real Madrid och sucka för sig själv och säga "ja, men dom är ju för bra". Med Real och Ronaldos självbild ska Real Madrid alltid vara bäst oavsett hur bra konkurrenterna råkar vara.

Men jag märker att många tycker annorlunda, whatever really. Jag tycker Peréz bygge och Ronaldos karriär i Real Madrid är nära på ett fiasko sett till hur mycket mål han varit, hur mycket Peréz värvat för samt hur många säsonger han varit där.

Vad är det, 1 ligatitel och 1 CL-titel sen han kom till Real? Det är i min mening uselt med tanke på hans anseende, hans individuella priser samt anseende. Att Madridistas inte verkar tycka det är väl bara att hurra för som någorlunda neutral. Då verkar ju kravbilden i Real Madrid ha sjunkit rejält mot förr i tiden.

Edit

Jag får revidera mig själv. Real Madrid sedan 90-talet och framåt är inte så jävla bra som man tror.

7 ligatitlar på 25 säsonger mot Barcelonas 13, 14 i år då.

Då kanske det snarare är Peréz då, på 15 år har han tagit Real Madrid till 2 ligatitlar.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-03-08 kl. 17:13.
Citera
2016-03-08, 18:56
Medlem
MentosFruitcores avatar
Finns nog väldigt få utanför Real Madrids och Portugals fan-krets som anser Ronaldo vara bättre än Messi...

Men helt rätt att han anses vara bland de bästa genom alla tider, näst bäst genom alla tider har jag hört slängas runt. Och det kan verkligen debatteras, speciellt när han som sagt viker ner sig gång på gång i stora matcher...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in