Citat:
Ursprungligen postat av
Prio4
Kollar du ens på fotboll? Real har spelat semifinal i CL de fem senaste åren, är det tillräckligt nära eller ska man åka ut på straffar i finalen för att man ska vara nära att vinna? I ligan har Real varit en match ifrån att vinna ligan 14/15, 13/14, 10/11 och 09/10. Så din argumentation faller som en sten. Att Ronaldo inte presterar i större matcher stämmer till viss del, den här säsongen har han varit helt värdelös emot bättre motstånd. Tidigare säsonger har man kunnat se samma tendenser, men trots det är han den spelaren som gjort mest mål i Champions League slutspel någonsin, ett skede av turneringen där man tenderar att möta bra lag.
Det fetmarkerade förstod jag knappt. Om du med "som man vill hävda" menar mig så stämmer inte det, jag tycker Messi är världens bästa spelare och att Barcelona är världens bästa lag. Så försök gärna bemöta det igen, helst innan medicinerna kickar för hårt.
Jag menar "som man vill hävda" alla de som försvarar Ronaldo i tid och otid och menar att han är bäst genom tiderna och bättre än Messi. Jag vet inte vem du är och har inget anteckningsblock där jag skriver ner vad skribenter på Flashback tycker i frågan Messi v Ronaldo.
Är Ronaldo bäst genom tiderna och bättre än Messi ska Real Madrid ha tagit fler än 1 ligatitel och 1 CL-titel under alla år de två konkurrerat i Spanien enligt mig. Real Madrid är en större, rikare och i grunden en klubb med större vinnarkultur. Jag tror det finns en korrelation mellan Ronaldos närvaro i Real Madrid och deras skrala titelskörd.
Att skylla Real och Ronaldos titelskörd på Barcelonas dominans tycker jag är ett vekt argument. Det håller inte för en storklubb som Real Madrid och sucka för sig själv och säga "ja, men dom är ju för bra". Med Real och Ronaldos självbild ska Real Madrid alltid vara bäst oavsett hur bra konkurrenterna råkar vara.
Men jag märker att många tycker annorlunda, whatever really. Jag tycker Peréz bygge och Ronaldos karriär i Real Madrid är nära på ett fiasko sett till hur mycket mål han varit, hur mycket Peréz värvat för samt hur många säsonger han varit där.
Vad är det, 1 ligatitel och 1 CL-titel sen han kom till Real? Det är i min mening uselt med tanke på hans anseende, hans individuella priser samt anseende. Att Madridistas inte verkar tycka det är väl bara att hurra för som någorlunda neutral. Då verkar ju kravbilden i Real Madrid ha sjunkit rejält mot förr i tiden.
Edit
Jag får revidera mig själv. Real Madrid sedan 90-talet och framåt är inte så jävla bra som man tror.
7 ligatitlar på 25 säsonger mot Barcelonas 13, 14 i år då.
Då kanske det snarare är Peréz då, på 15 år har han tagit Real Madrid till 2 ligatitlar.