2016-03-07, 22:11
Medlem
Marquesos avatar
Jävla klantigt att missa att det blev dopningklassat. Tråkigt för damtennisen. Återstår att se om någon annan riktigt stor stjärna också missat.
Citera
2016-03-07, 22:14
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
jag försvarar inte maria absolut inte men hon har tagit medlet i 10 år och det blev dopingklassat 2016 det känns sjukt märkligt å kalla henne för dopad i 10 år för teoretiskt sett har hon ju bara varit det några månader

som sagt försvarar inte henne
Och varför ska man ta en hjärtmedicin när man är aktiv på elitnivå? Givetvis visste de något om preparatet som inte vi andra gjort.

Det är bara efterhandskonstruktioner från Sharapova för att folk ska tycka synd om henne.
Citera
2016-03-07, 22:18
Medlem
Pancevs avatar
Tycker det är värre att hon tagit det i tio år. Säger mest om hur stor metabolismdoping varit utan att det har uppmärksammats. Det har uppenbarligen gått under radarn länge.
Citera
2016-03-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Såg nu att hon tagit det i 10 år. Känns inte lika radikalt då, blev dopingklassat så sent som i januari ju...

Det är väl radikalt om hon tagit ett prestationshöjande preparat som om det vore C-vitamin i 10 år? För kan inte tänka mig att hon har hjärtproblem..
Citera
2016-03-07, 22:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Att hon tagit preparatet i 10 år tycker jag gör saken ännu mer pinsam, har svårt att tro att detta är någonting oskyldigt för om man tar en medicin under en så lång tid så måste man ha stenkoll på vad det är för något, samt så måste man ha en läkare som skriver ut det åt en, eller går det att köpa utan recept?

Går tydligen att köpa över disk i Ryssland utan något recept

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är väl radikalt om hon tagit ett prestationshöjande preparat som om det vore C-vitamin i 10 år? För kan inte tänka mig att hon har hjärtproblem..

Finns uppgifter om att ryska idrottare tagit Meldonium som ett vitaminliknande preparat.
Senast redigerad av Alkibiades 2016-03-07 kl. 22:32.
Citera
2016-03-07, 22:38
Medlem
jaochss avatar
Hur är det ens möjligt att de missar att det nyligen blivit klassat som doping? Snacka om amatörmässigt.
Citera
2016-03-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Hur är det ens möjligt att de missar att det nyligen blivit klassat som doping? Snacka om amatörmässigt.

Enligt henne själv fick hon ett mail om uppdaterade WADA-substanser i december som hon aldrig öppnade. På den nivån ligger det. Finns absolut inga ursäkter hur dum man än spelar.
Citera
2016-03-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Och varför ska man ta en hjärtmedicin när man är aktiv på elitnivå? Givetvis visste de något om preparatet som inte vi andra gjort.

Det är bara efterhandskonstruktioner från Sharapova för att folk ska tycka synd om henne.
Det här en medicin avsedd för patienter som haft hjärtinfarkt.Så det finns ingen medicinsk anledning till att hon skulle tagit det i tio år.Hon fick knappast hjärtinfarkt när hon var 18 år.
Citera
2016-03-07, 22:55
Medlem
avstängd from 12 mars spekuleras om 1 års avstängning
Citera
2016-03-07, 23:00
Medlem
Är inte insatt i vilka effekter detta preparat har på prestationförmågan men rent spontant så känns det som att det borde bli två år. Som flera redan varit inne på, det är bara efterhandskonstruktioner det hon säger. "Struntat i att öppna brevet från WADA" men snälla, ska man skratta eller gråta.
Citera
2016-03-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Är inte insatt i vilka effekter detta preparat har på prestationförmågan men rent spontant så känns det som att det borde bli två år. Som flera redan varit inne på, det är bara efterhandskonstruktioner det hon säger. "Struntat i att öppna brevet från WADA" men snälla, ska man skratta eller gråta.

Ökar bl.a. uthålligheten.
Citera
2016-03-07, 23:34
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
jag försvarar inte maria absolut inte men hon har tagit medlet i 10 år och det blev dopingklassat 2016 det känns sjukt märkligt å kalla henne för dopad i 10 år för teoretiskt sett har hon ju bara varit det några månader

som sagt försvarar inte henne

Jag försvarar henne, liksom jag försvarar Aregawi. De har använt ett tillåtet medel, missat att det blivt otillåtet, och blir fälld för doping. Det är rimliga förmildrande omständigheter. Den svenska dömande mentaliteten medför dock att alla skriker högt om hur oerhört omoraliskt det är, mest för att manifestera sin egen överlägsna moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in