2018-11-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Och du bekräftar det jag skrev om dig - bra så. Sedan har du tydligen svårt att skilja på fakta och åsikter. Bara för att du ger exempel på något du ogillar med Federer, innebär det inte att det är fakta.

Om jag förstår dig rätt ska Federer alltså ha hyllat publiken efter en match, trots att några få rötägg betett sig illa under matchen? Varför ska han inte få hylla de tusentalet i publiken som faktiskt skötte sig? Sedan har Federer tydligen fått alla sina titlar serverade på silverfat av arrangörerna och kommer bara med dåliga bortförklaringar när han förlorar. Hemska människa...

Du verkar hysa ett starkt hat till människor från "väst". När jag ifrågasatte sanningshalten i dina påståenden så spillde hatet genast över även på mig, trots att du inte vet något om mig. Jag tycker faktiskt lite synd om dig och jag hoppas att du snart mår bättre, så att du kan glädjas åt och uppskatta bra tennis istället för att ägna dig åt destruktivt näthat.
Federer har efter många förluster mot Djokovic skyllt på Djokovic. Ärthjärna det var i princip alla i publiken och Federer borde ha sagt ifrån, men inte det narcistiskt psykopatiska drägget, passade givetvis honom utmärkt. Jag har inget hat mot västerlänningar, västerlänningar i allmänhet är dryga och anser sig vara högre stående, särskilt amerikanare, men västeuropa är inte mycket bättre. Mår utmärkt, förakt mot pack som dig gör inte att jag mår dåligt. Men du är ju så pass korkad att du inte fattar det.
Citera
2018-11-08, 16:07
Medlem
Grupperna till slutspelet i London är klara och jag gillar hur lottningen blev.

Djokovic
Isner
Cilic
Zverev

Federer
Thiem
Nishikori
Anderson

Jag tycker det var bra att det blev Isner och Cilic i Djokovic grupp och inte Nishikori och Thiem, han hade nog bara kört över dem som han oftast gör då.

Nu ställs han mot Isner i första matchen, kan bli en otroligt spännande match. Måste varna för Isner i denna turneringen faktiskt, bäst av tre med tiebreaks, får han allt att stämma så finns kapaciteten att ta hem hela turneringen.

Nishikori tycker jag har spelat upp sig en del på sistone. Svårt att tippa den gruppen, men jag tror Federer tar sig vidare i alla fall. Sedan så tippar jag på Thiem eller Nishikori.

Den andra gruppen kan också bli otroligt tuff. Matcherna mot Isner kan bli otroligt viktiga med tanke på att han är svår att bryta. Så skillnaden i games kan avgöras mycket p.g.a av honom.
Senast redigerad av terribilis 2018-11-08 kl. 16:13.
Citera
2018-11-09, 22:00
Medlem
Elis spelar nog inte son bästa tennis, men är framme i semi, har haft jobbiga matcher får man säga, bara mött hemmaspelare , varav matcherna mot Sakharov och Lestienne har varit riktigt kluriga, fransmännen har spelat riktigt bra, sakharov tyckte jag var överraskande bra.
Förstår Elias gillar spela där, härlig publik , nästan lite hejaklack , möter Halys i semin så kan se fram emot en till publikmatch.
Citera
2018-11-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Elis spelar nog inte son bästa tennis, men är framme i semi, har haft jobbiga matcher får man säga, bara mött hemmaspelare , varav matcherna mot Sakharov och Lestienne har varit riktigt kluriga, fransmännen har spelat riktigt bra, sakharov tyckte jag var överraskande bra.
Förstår Elias gillar spela där, härlig publik , nästan lite hejaklack , möter Halys i semin så kan se fram emot en till publikmatch.
Riktigt välspelad match överlag av både Elias och fransosen
Citera
2018-11-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Riktigt välspelad match överlag av både Elias och fransosen

Då skulle du sett matchen mot Sakharov , tyckte den var bättre än den här faktiskt.
Fick fan tillbaka allt ett tag den där sakharov, kändes som en förlust där ett tag i den matchen.
Citera
2018-11-09, 22:24
Avslutad
Nån som har sett de där videorna där Christiano Ronaldo klär ut sig till en fet gammal man som spelar fotboll på ett torg, och sen börjar köra med värsta trixen? Eller nått förklätt NBA-proffs som röjer på lokala basketplanen? Rätt sköna.

Här är en för tennis -- Petra Kvitova ska slå några slag med en gammal gubbe med träracket, som sen visar sig vara hyfsat bra...:

https://www.youtube.com/watch?v=YWmQEeI9eYc&frags=pl%2Cwn

Rätt skönt. Plus att Kvitova är het. (Reklam för nån klocka, dock.)
Citera
2018-11-10, 13:15
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Djokovic får hållas som favorit men annars känns slutspelet väldigt öppet och svårtippat med många matcher som kan sluta lite hur som helst. Jag tror faktiskt att Kevin Anderson är en av spelarna vi får se i finalen.
Citera
2018-11-10, 13:33
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Det blev den andra fransmannen - Elliot Benchetrit. Såg att Benoit Paire åkte redan i andra omgången. Kan inte säga att jag är överraskad direkt.
Citera
2018-11-10, 16:54
Medlem
Elias enkelt till final, 6-4 6-2 , benchetrit gjorde motstånd till 4-4 och man tänkte det här blir tufft.
Sen loggade hjärnan ur på den unge fransmannen och det rann iväg.
Repris på finalen från förra året mellan Elias och maden , dom båda trivs får man verkligen säga blir nog tufft, Maden har gått fram som en ångvält
Citera
2018-11-10, 16:58
Medlem
Citat:
Elias enkelt till final, 6-4 6-2 , benchetrit gjorde motstånd till 4-4 och man tänkte det här blir tufft.
Sen loggade hjärnan ur på den unge fransmannen och det rann iväg.
Repris på finalen från förra året mellan Elias och maden , dom båda trivs får man verkligen säga blir nog tufft, Maden har gått fram som en ångvält
Ok, såg bara sista gemet i första men sen resten av matchen och var säker på att fransmannen hade skadat sig på något sätt när andra set bara rann iväg till Ymers fördel
Citera
2018-11-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Ok, såg bara sista gemet i första men sen resten av matchen och var säker på att fransmannen hade skadat sig på något sätt när andra set bara rann iväg till Ymers fördel

Jo, han tog ju en medical timeout, men vet i fasen om han var skadad, har sett han förut, och ganska ofta han tappar skallen , har annars rätt stort spel i sig , bra serve, slår rätt hårt osv.
Han hade 40-0 i egen serve vid 4-4, lyckades tappa det, sen var det hängskalle resten av matchen.
Citera
2018-11-11, 18:17
Medlem
jajemensan , riktigt starkt av Elias, välspelad final , såg svårt ut vid 5-2 underläge i 2:a tiebreak men tog 5 raka där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in