2016-03-07, 21:06
Medlem
Osannolikt att tre vilt främmande män oprovocerat överfaller en ung flicka, särskilt som det inte nämnts något om våldtäktsförsök. Kan det vara en ex-pojkvän som har bett sina bruschor och koschiner spöa upp huuuran efter att hon gjort slut? Eller är det den lokala sharia-polisen som vill upprepa bedriften från Östersund med polisiärt införande av utegångsförbud för ensamma kvinnor? Eller är flickan själv MENA och alltihop en hederssak?
Citera
2016-03-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Jag tror det handlar om familjetorpeder som ska upprätta flickans familjs heder. Här sker det genom att offentligt straffa flickan för hennes felaktiga beteende.

Ja min magkänsla säger att sedlighetspolisen varit framme. Inte ett Pela/Fadime-fall. Men graden under.
Citera
2016-03-07, 21:14
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kod291
Skumt att polisen inte kodat signalementet R 291.

Bara Aftonbladet
Kod 291 är väl ett avslutat projekt?
Citera
2016-03-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Vad spelar det för vilken anledning blatten har att misshandla? Nog alltid finns det anledningar i deras skeva huvuden.

Det spelar väldigt stor roll. Om det var ett attentat riktat speciellt mot BO med bakomliggande motiv, eller om attacken kunde ha drabbat vem som helst. Eller vilken kvinna som helst som flanerade utan burka och manlig eskort.
Senast redigerad av Piggekott 2016-03-07 kl. 21:17.
Citera
2016-03-07, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Men sluta nu med dumma teorier, snälla.
Polacker i grupp beter sig inte så, precis som svenskar i grupp inte gör, även om PK-blaskorna vill få oss att tro det.
Vi VET alla att det är muslimer med kvinnohat som ligger bakom. Om BO är svensk eller muslim är öppet än så länge, men det vore trevligt om folk slutade försöka smutskasta polacker och svenskar eller andra vita europeer när grupp-våld som detta sker. Tack.

Lisa Holms mördare är muslim eller? Du är så dum så inte ens värt att svara på dina korkade rasistiska inlägg
Citera
2016-03-07, 21:24
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Sorgligt att en oskyldig 15-årig flicka ska behöva betala för sina föräldrars ondska och förakt för Sverige. Det kommer bli en dyrköpt läxa för många föräldrar i vårt land de kommande åren, att tvingas se de söndertrasade och skändade kropparna av deras kära barn. Ett rättmätigt straff för föräldrarna som jag inte beklagar för en sekund, men ack så orätt gentemot barnen.

Så bra att du verkar veta vem flickan är, eller åtminstone hennes föräldrar. Kanske har du någon konkret information om händelsen också som inte tråden fått ta del av?

Citat:
Ursprungligen postat av Kod291
Jag utgår från att polisen fortfarande kan koda saker som internt "arbetsmaterial" under 291.

Det var väl bara systematiken med 291 på allt flyktingrelaterat som slopades.

Möjligt, men vi släpper det i denna tråd.
Citera
2016-03-07, 21:26
Medlem
Luparions avatar
Med tanke på signalementet "män med utländsk härkomst" så är jag rädd att detta kan vara några av alla dessa tusen lyxflyktingar som rymt från boenden och lever undangömda från systemet.
Något säger mig att dessa är mer krävande och beroende än dom som stannat kvar på olika boenden.

Sen givetvis är detta bara ett smakprov på vad som kommer ske i sommar...
Citera
2016-03-07, 21:27
Medlem
Låter konstigt, frågan är om hon verkligen uppgett sanningen. Jag menar, slå någon annan grovt gör man inte direkt för skojs skull. Måste vara en hel del "känslor" och anledningar bakom.

Edit. Samtidigt så tror jag det kan vara en konsekvens av den "sexuella frustrationen" som finns i landet numera. Andelen män kontra kvinnor har ökat betydligt senaste åren. Tidigare studier visar ju på att kriminalitet och våldsbrott kommer öka som ett led i detta.
Senast redigerad av Iwinyouloose 2016-03-07 kl. 21:31.
Citera
2016-03-07, 21:27
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Lisa Holms mördare är muslim eller? Du är så dum så inte ens värt att svara på dina korkade rasistiska inlägg

Hur många gärningsmän var de nu igen i fallet Lisa Holm?
Citera
2016-03-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anzleon
Det är värt att notera att polisen helt öppet skriver ut "utländsk härkomst" som en del av signalementet. Samma sak gjorde polisen i Östersund som skrev ut att gärningsmän pratade svenska med brytning. Uppenbarligen finns det poliser som inte står bakom linjen att detta inte ska nämnas.

Jag tror inte du hittar många poliser på fältet som vill mörka gärningsmäns härkomst. Den biten sköter man på informationsenheten.
Citera
2016-03-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Svårt att förstå eller?? Vita europeiska män i grupp hoppar inte på ensamma kvinnor,hur mycket bevis behöver du för att förstå att det ligger till på detta sättet.
Citera
2016-03-07, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luparion
Med tanke på signalementet "män med utländsk härkomst" så är jag rädd att detta kan vara några av alla dessa tusen lyxflyktingar som rymt från boenden och lever undangömda från systemet.
Något säger mig att dessa är mer krävande och beroende än dom som stannat kvar på olika boenden.

Sen givetvis är detta bara ett smakprov på vad som kommer ske i sommar...

Vart får dom tag i bilar då? Stulna så hade polisen sett det med en gång för tror inte att papperslösa flyktingar har råd att köpa bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in