2016-03-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Köln handlade väl om sexuellt ofredande, eller? Och det tror jag visst hände.
Uppenbarligen är hon skadad men vi har inte fått veta vad som hänt.
Män i grupp mot försvarslös kvinna .Våld som sexuellt våld. Nöjet att förtrycka kvinnan tycks vara en gemensam nämnare .
Citera
2016-03-07, 20:54
Medlem
Scherings avatar
Låter lite skumt det här. Om det hade hänt på riktigt skulle väl polisen enligt kod 291 inte prata med media om det.
Citera
2016-03-07, 20:56
Medlem
dunderhokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Låter lite skumt det här. Om det hade hänt på riktigt skulle väl polisen enligt kod 291 inte prata med media om det.

Snarare för att det inte går att hålla "hemligt" längre... Det händer för ofta/mycket.
Citera
2016-03-07, 20:57
Medlem
Venators avatar
Hamntorget är väl på ena sidan ån, mot centrum, och Västra Villastaden på den andra sidan ån? Om jag förstått detta rätt har det alltså hänt på centrum-sidan av ån?
Citera
2016-03-07, 20:57
Medlem
Skäggstubb? Då rör det sig knappast om salafister som vill läxa upp random flicka som rör sig ute ensam eller med väninna. Dessutom skulle muslimer aldrig läxa upp icke-muslimer på detta sätt.

Nu kan ju alla inblandade vara muslimer eller kristna med hederskultur men mot det talar flickans vittnesmål.
Citera
2016-03-07, 20:58
Medlem
Venators avatar
Citat:

Så du menar att det är troligare att polisen på sin hemsida går ut med utländskt signalement om det "inte hänt på riktigt"?
Citera
2016-03-07, 21:00
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tänker mig alltså - och detta är förstås bara spekulationer - att de har sett henne "around" och stört sig på att hon rör sig i deras ögon för fritt och slampigt.

Men äsch, nu när jag skrev det känns det inte lika troligt som när jag tänkte det.

Detta var min första tanke med....så du var inte ensam om att slås av den tanken. Men ack så skrämmande tanke om "hederskulturen" ska börja träda i kraft på okända (för de misstänkta) kvinnor/flickor i samhället.

Usch va händer hemma i Sverige och vi som ska flytta hem till Sverige igen i november. Inge kul att läsa nyheterna längre
Citera
2016-03-07, 21:01
Medlem
Skumt att polisen inte kodat signalementet R 291.

Bara Aftonbladet
Citat:
tre okända män i 25-årsåldern – helt oprovocerat. Männen ska sedan ha lämnat platsen i en silverfärgad bil
Citera
2016-03-07, 21:01
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Skäggstubb? Då rör det sig knappast om salafister som vill läxa upp random flicka som rör sig ute ensam eller med väninna. Dessutom skulle muslimer aldrig läxa upp icke-muslimer på detta sätt.

Nu kan ju alla inblandade vara muslimer eller kristna med hederskultur men mot det talar flickans vittnesmål.

Jag tror det handlar om familjetorpeder som ska upprätta flickans familjs heder. Här sker det genom att offentligt straffa flickan för hennes felaktiga beteende.
Citera
2016-03-07, 21:02
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:

Hänt på riktigt?
Okej förtroendet för polisen är lågt, men du tänker att det skulle vara rena lögner i nyhetsflödet på polisen.se? Okeeeej..

I "hemland" åker männen runt i bilar precis som i fallet, och ofredar kvinnor helt naturligt. Tjejerna måste i princip ligga om de inte kan bevisa att de har "en man"
Skulle någon råka visa hårstrån så är det gang-bang på direkten, jag skojar inte. Detta förklarat från en irakisk arbetskollega.
Kvinnor i mellanöstern lever dagligen under männens våld och psykologisk terror. Det är vad vi har att se fram emot.
Ska vi gissa på att badplatserna i framtiden enbart befolkas av män i Sverige?
Citera
2016-03-07, 21:04
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Men sluta nu med dumma teorier, snälla.
Polacker i grupp beter sig inte så, precis som svenskar i grupp inte gör, även om PK-blaskorna vill få oss att tro det.
Vi VET alla att det är muslimer med kvinnohat som ligger bakom. Om BO är svensk eller muslim är öppet än så länge, men det vore trevligt om folk slutade försöka smutskasta polacker och svenskar eller andra vita europeer när grupp-våld som detta sker. Tack.

Kvinnohat ?
Nej du. Vad vi har här är inget annat än fegskitar som inte vågar att slåss man mot man. Utan istället ger sej på en flicka i övre tonåren, och då i grupp.
Vi får verkligen hoppas att uppgiften om den silverfärgade bilen är sann. Och att det inte hittas på av rädsla att finna rätt gärningsmän.

För GM ska hittas, fängslas och/ eller kastas ut med huvet före.
Såna kräk ska inte vistas ute bland hederligt folk
Senast redigerad av locknloll 2016-03-07 kl. 21:07.
Citera
2016-03-07, 21:04
Medlem
Citat:
Man börjar väl inte med att misstro en skadad tjej? Det är väl i undantagsfall det är falsk angivelse. Den första känsla som slår mig är bestörtning ! Jag antar att ni saknar egna barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in