2016-03-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Hur behandlade hon männen då ? Hon hade psykiska problem och led av depressioner. Kanske var hon bipolär. Att leva med en sån människa kan göra vem som helst galen.
Ja, känner man inte tillräckligt för en människa för att orka med att stötta när de är deprimerade, eller får rejält konstiga psykiska symtom, då ska man inte ge sig i lag med dem.
Många psykiskt instabila personer är väldigt känsliga och ett utbrott av en normalt"galen"partner kan de uttolka och lägga in saker i som är helt otroliga. En förvänd världsbild kort sagt.
Men det finns värme, generositet och impulsivitet imitt i tokerierna, det är lätt att bli attraherad.
Vad jag menar är att ge dig inte in i ett förhållande med en instabil person, med oärlighet och baktankar, men var beredd att skydda och ha tålamod. Ni kan ha ett jäkligt roligt förhållande, det kan jag lova.
OT, och jag känner inte JN. Men blev illa berörd av att depressioner, psykiska problem och ev bipoläritet skulle betyda andrasortering i A Bajsesvärld. (Haha, jag har ingen diagnos. Men ofta en halvtom Southern Comfort i skåpet...)
Citera
2016-03-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
När Josefin Nilsson återvände till Gotland 2009 var hennes främsta fokus att ta hand om sig själv, efter en svår tid som bland annat inneburit våld i en nära relation.
Men i takt med att hon började må bättre kom hon fram till att hon även ville berätta om sina erfarenheter offentligt, för att på så vis stötta andra utsatta kvinnor. Planen var att skriva en bok om sina egna upplevelser.

"Systrarna sisters" som Josefin gjorde tillsammans med sin syster Marie Nilsson.
– Hon berättar om upplevelser i jagform där inga namn nämns, hon berättar om hur det känns att vara ensam och utsatt och livrädd och som hon upplevde det i det ögonblicket - fruktade för sitt liv, säger Thomas Sundström.
http://www.expressen.se/noje/josefin...sin-utsatthet/

Vem är gärningsmannen som sitter på kåken då? För en man som hade misshandlat en så känd kvinna som Josefin Nilsson hade garanterat åkt dit. Hon hade bara behövt lyfta på luren så hade det varit klart. Det klarar man väl av i alla fall?

Jag tror för egen del att hon var extremt känslokall och gärna lekte med andras innerliga känslor för att på så sätt skydda sig själv från att känna någonting. Jag tycker hon hade väldigt kalla ögon. Det är liksom ingen lek att vara i en nära relation men idag har vi människor noll respekt för sådant.
Citera
2016-03-07, 07:07
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Vem är gärningsmannen som sitter på kåken då? För en man som hade misshandlat en så känd kvinna som Josefin Nilsson hade garanterat åkt dit. Hon hade bara behövt lyfta på luren så hade det varit klart. Det klarar man väl av i alla fall?

Jag tror för egen del att hon var extremt känslokall och gärna lekte med andras innerliga känslor för att på så sätt skydda sig själv från att känna någonting. Jag tycker hon hade väldigt kalla ögon. Det är liksom ingen lek att vara i en nära relation men idag har vi människor noll respekt för sådant.

Örjan Ramberg blev dömd.
Citera
2016-03-07, 11:19
Medlem
AjAjAjVilkenOturs avatar
Citat:

Jag vet inte om Örjan Ramberg hade tidigare domar mot sig vad gäller misshandel, innan han blev dömd för den mot Josefin Nilsson?? Hade han inte det är det möjligt att Hovrätten endast gav villkorlig dom mot honom eftersom tidigare dom saknas.
Skulle han ev åka dit igen för liknande saker så kommer säkert fängelsestraff att utdömas. Om han fortfarande misshandlar kvinnor så hoppas jag verkligen att de kommer att VÅGA anmäla honom! Det var BRA GJORT av Josefin att våga anmäla honom!

F ö så högg det till i mitt hjärta när jag läste om Josefins död. Inte för att hon eller Ainbusk var mina favoriter, även om jag gillade att lyssna på dem de ggr man såg dem på TV, utan för att min känsla var att ev ett självmord kan ha begåtts här...
Men det kan lika gärna ha varit ett oavsiktligt sådant (blandning av medicin och alkohol) ELLER att hon helt enkelt fick en propp i hjärta eller hjärna.
Jag gissar mig till att hennes familj kommer att så småningom ange dödsorsak för att förhindra fler spekulationer, och att det också skulle vara bra om sanningen skulle komma fram. Lika bra att vara ärlig med allt det här så kan familjen sörja i fred, oavsett om det var självmord eller inte.
Citera
2016-03-07, 16:59
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ja så kan man se det om man vill göra det enkelt för sig och dalta med kvinnliga förövare. Antar du har noll erfarenhet av nära relationer och aldrig någonsin talat med någon bekant som haft problem i sådana. Vet du överhuvudtaget hur känslor fungerar? Hur människor är mot varandra idag? Vet du om hur lagen om psykisk misshandel fungerar? Vet du något om hur svenska domstolar arbetar kring detta?

Menar du att JN har utsatt ÖR för psykisk misshandel?
Citera
2016-03-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Menar du att JN har utsatt ÖR för psykisk misshandel?

Självfallet är det inget jag kan påstå har ägt rum, men jag kan tänka mig att det varit ett destruktivt förhållande från bägge håll. Varför annars dras till en sådan personlighet som Örjan.
Någon gång måste man börja fråga sig varför en del kvinnor dras till skitstövlar när det faktiskt kryllar av godhjärtade män som ändå verkar ointressanta i deras ögon.
Citera
2016-03-07, 19:13
Medlem
Citat:
Självfallet är det inget jag kan påstå har ägt rum, men jag kan tänka mig att det varit ett destruktivt förhållande från bägge håll. Varför annars dras till en sådan personlighet som Örjan.
Någon gång måste man börja fråga sig varför en del kvinnor dras till skitstövlar när det faktiskt kryllar av godhjärtade män som ändå verkar ointressanta i deras ögon.
Jag måste erkänna att jag fått samma känsla om Josefin , Borderline störning verkar nära till hands tyvärr?
Citera
2016-03-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra999
Har hört av en gotländska att Josefin hade bröstcancer..
Struntprat börja inte med trams och off topic , Däremot grova psykiska problem kan jag instämma med?
Till och med psykos varning på hennes sista tid,
Citera
2016-03-08, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AjAjAjVilkenOtur

F ö så högg det till i mitt hjärta när jag läste om Josefins död. Inte för att hon eller Ainbusk var mina favoriter, även om jag gillade att lyssna på dem de ggr man såg dem på TV, utan för att min känsla var att ev ett självmord kan ha begåtts här...
Men det kan lika gärna ha varit ett oavsiktligt sådant (blandning av medicin och alkohol) ELLER att hon helt enkelt fick en propp i hjärta eller hjärna.
Jag gissar mig till att hennes familj kommer att så småningom ange dödsorsak för att förhindra fler spekulationer, och att det också skulle vara bra om sanningen skulle komma fram. Lika bra att vara ärlig med allt det här så kan familjen sörja i fred, oavsett om det var självmord eller inte.

Familjen kommer inte ange orsaken
Citera
2016-03-08, 12:45
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Så du menar alltså att om en kvinna är tillräckligt ihärdig så kommer hon till slut att få en välförtjänt käftsmäll? Är det din erfarenhet?

Jag håller med den som gissade på Borderline. Allt stämmer
Citera
2016-03-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Du skriver i fel tråd. Den här handlar om Josefin Nilsson
Inlägget handlar ju om Josefin, är du inte läskunnig?
Citera
2016-03-11, 16:23
Medlem
Bellapellas avatar
Örjan Ramberg dömdes för misshandel. Jag vet inte om den andre mannen är dömd. Han har ett namn liknande den store regissör som levde på Fårö. Josefin Nilsson levde med honom några år....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in