Citat:
Ursprungligen postat av
joeykiller
Om du har den föreställningen om självmord så har du endast sett samhällets bästa sida och växt upp under andra former än dessa människor. Det tyder endast på ignorans. Det finns de med bipolär sjukdom, förstår du vad detta innebär? Läs på innan du uttalar dig nästa gång. Om du vill ha en diskussion så kan jag bemöta dig i detta, det är dock inget du själv kommer att vinna på.
Du missförstår totalt vad jag skrev. Nej, det är inte synd om psykiskt sjuka människor som VÄGRAR försöka utveckla sig själva som människor, utan bara tycker synd om sig själva och tar kemiska droger för att slippa känslor och sedan begår självmord trots stöd från omgivningen.
Börja se dig om efter varma, medkännande människor som ger av sig själva så förstår du skillnaden.
Att det är tragiskt är inte samma sak som att det är rätt eller ens förståeligt att begå självmord.
TILLÄGG: Jag kan på ett mänskligt plan möjligtvis känna medkänsla på ett djupare plan med enskilda individer som har fruktansvärda liv där de aldrig någonsin får kärlek eller närhet och inte upplevt minsta förståelse från andra osv. Men det är så få som har det så illa som tur är.