2016-03-06, 23:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det ser ut som om Hesselbäck har haft stort inflytande över valberedningen. Att lansera Björn Söder som adjungerad ledmot kan bara ha kommit från ett håll. Och det är ett väldigt intressant drag. Smart, nytänkande.

Jag är imponerad. Hesselbäck är utan tvekan en väldigt kreativ man.

Japp, det är alltid roligt att se Hesselbäck i aktion. Han har ju visat under det gångna året att han verkligen vill något. Ja, han har t.o.m. visat att han är den sverigedemokrat som vill åstadkomma gott (med resultat!) mer än någon annan sverigedemokrat i hela vårt avlånga land.

Så han tänker såklart inte ge upp bara för att han ställs inför lite kontrollerad opposition (med den sedvanliga webdesignen, jfr Ungsvenskarna). Underbart att se hur han har en räv bakom örat i sitt strategiska spel här.
Citera
2016-03-07, 00:50
Medlem
Alfacreds avatar
Det politiska spelet i Stockholm har hårdnat.
Karlsson och marionetterna har enligt hörsägen givit sig tusan på att ta kontrollen i Stockholm.
Detta spel som medlem gör mig ledsen. Är medlemmarna inte längre intressanta utan makten och kontrollen viktigare?
Medlemmarna och folkrörelsen som faktiskt är inom partiet förstörs av detta maktspel. Det viktigaste bör vara att vi förändrar den politiska diskurs som nu är till en sverigedemokratisk politik som kan rädda landet.
Det bör vara det viktigaste.
Men uppenbarligen inte. Vi ser spelet och vilka som inte bör finnas inom partiet efter detta är över oavsett utgången.
Vår nation och Sverige är det absolut det vi alla bör ha i fokus om vi vill bibehålla det som räddas kan.
Citera
2016-03-07, 00:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Det politiska spelet i Stockholm har hårdnat.
Karlsson och marionetterna har enligt hörsägen givit sig tusan på att ta kontrollen i Stockholm.
Detta spel som medlem gör mig ledsen.

Vad är det mer konkret som har hänt, eller är i görningen?

Citat:
Är medlemmarna inte längre intressanta utan makten och kontrollen viktigare?
Medlemmarna och folkrörelsen som faktiskt är inom partiet förstörs av detta maktspel.

Jo, så är det idag längs hela landet inom partiet som kallar sig Sverigedemokraterna. Stockholms stad är den sista utposten (eller den främsta av dem) som står upp emot detta. Annars är karlssonrötan all, och kommer förstås att göra precis allt för att krossa Stockholms stad.
Citera
2016-03-07, 01:41
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vad är det mer konkret som har hänt, eller är i görningen?

Jo, så är det idag längs hela landet inom partiet som kallar sig Sverigedemokraterna. Stockholms stad är den sista utposten (eller den främsta av dem) som står upp emot detta. Annars är karlssonrötan all, och kommer förstås att göra precis allt för att krossa Stockholms stad.

Jag vet att Karlsson och hans marionetter gör allt för att få kontrollen över SD Stockholms Stad. Vad jag menar med det är att de som nu är föreslagna i den alternativa styrelsen är som Stalin sa, nyttiga idioter. De tror att de kommer vinna med de föreslagna vilket också kommer innebära deras undergång, oavsett om de vinner eller inte. De är svaga som grupp man starka individuellt. Så vinns inte Stockholm. Det team som är enade som grupp och vet vad målet är kommer vinna Stockholms väljares förtroende. Det har inte NS. Väljs den grupperingen så kommer Stockholm vara som 2010.
Noll och intet. Karlsson själv riskerar ingenting alls utan han sitter säkert i riksdagen och partiledningen eftersom han själv inte har outat sig.
Han kan luta sig tillbaka och peka mot Lång och hans lakejer att de har gjort ditt och datt, oavsett vad som händer.
Men Stockholm har ca 2.000 medlemmar och deras förnuft är vad jag lutar mig tillbaka mot, men NS kommer att ställa till ett kaos även detta år!
Vad är vinsten med det?
Senast redigerad av Alfacred 2016-03-07 kl. 01:45.
Citera
2016-03-07, 02:31
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag vet att Karlsson och hans marionetter gör allt för att få kontrollen över SD Stockholms Stad.

Men Stockholm har ca 2.000 medlemmar och deras förnuft är vad jag lutar mig tillbaka mot, men NS kommer att ställa till ett kaos även detta år!

Karlssons track record i utbredandet av sin autokratiska makt är att hans puppets ALLTID förlorar i demokratiska val. Det har alltid varit fokus på två spelplaner: SDU och Stockholm. Hans hejdukar förlorade tre gånger på raken i SDU, så då kollektivuteslöt han hela SDU.

Här finns ett tydligt mönster. Så vi kan göra vår förutsägelse:
1) Karlssons puppet Lång kommer att förlora valet.
2) Karlsson kommer att utesluta hela Stockholms Stad ur SD, för att ni röstade fel.

Sen om han även grundar en ny huvudstad, inom partiet, och tillsätter Lång som dess talesperson, får vi se...
Citera
2016-03-07, 08:39
Medlem
Citat:
Intressant information som du delger. Enligt min information så är de som har avgått inkompetenta i sin roll som ledamöter vilket också förklaras om man nu tittar på de enskilda ledamöter som återstod efter föregående årsmöte och kaoset därefter. Den insikt som du har och återberättar är att du har en ekonomisk insikt i distriktstyrelsen från din sida.
När du nu angriper Hesselbäcks privata företagarsituation, på vilket sätt angår det en distriktstyrelse?
Att han inte kan särskilja sitt företag med hans politiska inriktning?

Hesselbäcks företag? Särskilja? Förklara vad du menar, och hur det är relevant till det jag skrev. Har inte nämt något om något företag helt enkelt för att det inte finns några aktiva bolag i hans namn. Jag tar inte ställning för någon, förmedlar bara fakta.
Citera
2016-03-07, 11:25
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Karlssons track record i utbredandet av sin autokratiska makt är att hans puppets ALLTID förlorar i demokratiska val. Det har alltid varit fokus på två spelplaner: SDU och Stockholm. Hans hejdukar förlorade tre gånger på raken i SDU, så då kollektivuteslöt han hela SDU.

Här finns ett tydligt mönster. Så vi kan göra vår förutsägelse:
1) Karlssons puppet Lång kommer att förlora valet.
2) Karlsson kommer att utesluta hela Stockholms Stad ur SD, för att ni röstade fel.

Sen om han även grundar en ny huvudstad, inom partiet, och tillsätter Lång som dess talesperson, får vi se...

Vi får väl hoppas på alternativ ett.
Är det upp till väljarna så kommer Valberedningens förslag att vinna. De är betydligt starkare.
Citera
2016-03-07, 12:21
Medlem
Alfacred. Du är igång igen, men svarar inte på min tidigare frågeställning och förklarat dina ur tomma luften tagna beskyllningar. En framgångsrik företagare, en Sveriges Trump, bör väl uppfylla åtminstone:
A) inneha ett företag
B) tjäna pengar på detsamma
Självklart är det relevant med att de som gör anspråk på att förvalta andras pengar har ordning på sin privatekonomi annars kan frestelsen med att förfoga över en stor budget bli för stor till sin egen favör vilket också har skett och du har bekräftat att det antagandet från min sida stämmer. Skyhöga arvoderingar utan dokumenterad arbetsbeskrivning med uppföljning hör inte hemma i en ideell förening. Det är inte seriöst.
Citera
2016-03-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll
Alfacred. Du är igång igen, men svarar inte på min tidigare frågeställning och förklarat dina ur tomma luften tagna beskyllningar. En framgångsrik företagare, en Sveriges Trump, bör väl uppfylla åtminstone:
A) inneha ett företag
B) tjäna pengar på detsamma
Självklart är det relevant med att de som gör anspråk på att förvalta andras pengar har ordning på sin privatekonomi annars kan frestelsen med att förfoga över en stor budget bli för stor till sin egen favör vilket också har skett och du har bekräftat att det antagandet från min sida stämmer. Skyhöga arvoderingar utan dokumenterad arbetsbeskrivning med uppföljning hör inte hemma i en ideell förening. Det är inte seriöst.
Hesseltrump junior har ju ett spökvandringsföretag som är aktivt, så nog lever Hesseltrumpkoncernen alltid. Vad vet du om hur mycket Hesseltrumparna tar ut i vinst därifrån? Nä just det, det har du ingen koll på.
Citera
2016-03-07, 13:30
Medlem
SionismensBeskydds avatar
Det finns inget självklart val här och jag kommer nog inte rösta. Långs styrelseförslag kan vid första anblicken se väldigt bra ut, med många representanter från Ungsvenskarna, men det finns en del hundar begravna och de höga förhoppningar jag hade om den nya Sverigedemokratiska ungdomsverksamheten har under hösten krossats till grus. Man lovade förändring men har inte åstadkommit den, tvärtom har man kraftiga antisemitiska influenser i sina led. Jag vet inte om jag ska berätta vad jag vet, för jag vet inte om Långs förslag faktiskt är bättre än Hesselbäcks, men det finns minst två aktiva nazister i Ungsvenskarna och Linnéa Cortés (Långs styrelseförslag) vet om det men säger ingenting. Frågan är hur många fler som vet i Stockholmsområdet utan att berätta? Om SD ska vinna sann trovärdighet måste de rensa upp bland brunsvarta företrädare. Ett första steg var att klippa banden till ultranationalistiska SDU men att man inte rensar i Ungsvenskarna är direkt unket.
Citera
2016-03-07, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SionismensBeskydd
Det finns inget självklart val här och jag kommer nog inte rösta. Långs styrelseförslag kan vid första anblicken se väldigt bra ut, med många representanter från Ungsvenskarna, men det finns en del hundar begravna och de höga förhoppningar jag hade om den nya Sverigedemokratiska ungdomsverksamheten har under hösten krossats till grus. Man lovade förändring men har inte åstadkommit den, tvärtom har man kraftiga antisemitiska influenser i sina led. Jag vet inte om jag ska berätta vad jag vet, för jag vet inte om Långs förslag faktiskt är bättre än Hesselbäcks, men det finns minst två aktiva nazister i Ungsvenskarna och Linnéa Cortés (Långs styrelseförslag) vet om det men säger ingenting. Frågan är hur många fler som vet i Stockholmsområdet utan att berätta? Om SD ska vinna sann trovärdighet måste de rensa upp bland brunsvarta företrädare. Ett första steg var att klippa banden till ultranationalistiska SDU men att man inte rensar i Ungsvenskarna är direkt unket.

Vilka där är aktiva nazister?
Citera
2016-03-07, 14:59
Medlem
SionismensBeskydds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fursteafmagsaft
Vilka där är aktiva nazister?

En har varit aktiv medlem i ett svenskt nazistiskt promilleparti och en annan deltar regelbundet i nazistiska och neofascistiska sammanträden. Båda har höga poster i Ungsvenskarna och förgreningar in i själva moderpartiet. Jag vet inte hur många som vet om detta men inom ungdomsverksamheten har dessa båda kontaktat ledande företrädare för SDU och Ungsvenskarna genom förespeglingen att de kommer med information om den andra sidan. Det har pågått mycket länge. Ni som vet vilka jag pratar om kan PM:a mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in