2016-03-04, 13:50
Medlem
mishimas avatar
Daniels ord är ju en rätt bra smocka till Cetinkaya och alla hans uttalanden. Hur har hans rådgivning till spelaren varit?
Citera
2016-03-04, 14:08
Medlem
Signaturums avatar
Danne har helt rätt i det han säger om att Adu har mycket att bevisa, finns dessutom ingen superstor press att sälja spelare för att klara ekonomin just nu.
Dock är det härligt att det finns stor bredd i laget då skador kommer att uppstå, formdippar kommer och spelare lär bli sålda.
Citera
2016-03-06, 06:39
Bannlyst
Brassen i Hammarby är intressant.
Citera
2016-03-06, 14:55
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Trots att vi är en bit från den allsvenska starten vill jag hylla vår nye dansk, Anders Christiansen.

Jag skulle nog våga påstå att det är en av Allsvenskan absolut bästa fotbollsspelare. Rörlig, defensivt stark och hård - men samtidigt är han väldigt bra med boll och ett offensivt hot.
Citera
2016-03-06, 15:20
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Trots att vi är en bit från den allsvenska starten vill jag hylla vår nye dansk, Anders Christiansen.

Jag skulle nog våga påstå att det är en av Allsvenskan absolut bästa fotbollsspelare. Rörlig, defensivt stark och hård - men samtidigt är han väldigt bra med boll och ett offensivt hot.
Så sades det även om Eikrem Men jo, han har imponerat av det jag har sett.
Citera
2016-03-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Så sades det även om Eikrem Men jo, han har imponerat av det jag har sett.
Eikrem bar ju också MFF på sina axlar under våren och var MFFs bästa poängspelare förra säsongen trots att han kom längre och längre från startelvan allt eftersom laget utvecklade en stark bollallergi och allt mer ägnade sig åt snabba omställningar. Eikrem är en riktigt bra fotbollsspelare som tyvärr inte passade i MFF anno 2015. Christiansen ser däremot ut att passa som handen i handsken för spelsystemet.
Citera
2016-03-06, 15:58
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Vem blir förste bajare att skriva att allt ser bra ut och att allt annat än topp 3 är ett fiasko?

Nog för att Chris och gänget överdrev något, men jag kan erkänna att Alex ser intressant ut. Även Smarasson är en klar förstärkning.

I Djurgården kan jag inte påstå att Afrikas mest lovande spelare kändes sådär jävla spännande...
Citera
2016-03-06, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Vem blir förste bajare att skriva att allt ser bra ut och att allt annat än topp 3 är ett fiasko?

Nog för att Chris och gänget överdrev något, men jag kan erkänna att Alex ser intressant ut. Även Smarasson är en klar förstärkning.

I Djurgården kan jag inte påstå att Afrikas mest lovande spelare kändes sådär jävla spännande...
Bajen är marginellt bättre/sämre än förra året.

Dif är sämre.
Citera
2016-03-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bajen är marginellt bättre/sämre än förra året.

Dif är sämre.
Vill inte uttala mig om Dif (Många skador mm) men vi känns snäppet bättre i år. Blir väl något stabilare mot sämre lag och kanske kan hota lite mer mot topplagen.

Rimlig slutplacering kring 8:e plats?
Citera
2016-03-06, 19:32
Bannlyst
Varför satte DIF en dvärg vid stolpen på hörnan vid 3-1 målet?
Citera
2016-03-06, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vill inte uttala mig om Dif (Många skador mm) men vi känns snäppet bättre i år. Blir väl något stabilare mot sämre lag och kanske kan hota lite mer mot topplagen.

Rimlig slutplacering kring 8:e plats?

Max 8:e plats...
Sen Besara försvann så har mittfältet fallit ihop. Haglund är en katastrof och Persson är för mycket brunkare och för lite speluppläggare. Kennedy är ett år äldre... Är fortfarande rädd att Kahlili är överskattad men visst, kan han och Melker få ordning på mittfältet så, men jag tänker inte ta ut något i förskott. Det har sett lite för dåligt ut så här långt, på totalen alltså.
Citera
2016-03-06, 20:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Varför satte DIF en dvärg vid stolpen på hörnan vid 3-1 målet?

Vi har bara dvärgar eller Sebbe och med Sebbe där så är det automatiskt självmålstankar.

Jag hoppas innerligt att Pelle O blir första tränare att få dojjan i år, helst innan Allsvenskan drar igång. Han har verkligen ingen som helst matchcoachning, helt obefintlig! Fan vad jag hatar att se hans fula jävla nylle överhuvudtaget! Att sen i en intervju säga att en av anledningarna är att vi har ett 4 år yngre lag än bajen... Vafan liksom! Jag skämtar inte om jag hellre sett Peter Antoine på hans plats i år. Ok att han kanske inte kan så mycket, men han visar åtminstone lite jävla känsla.

Det är ridå i år om inte Haris kommer tillbaks tidigare och bättre än förra året, det kan jag ge mig fan på!

Apropå bajens brasse som verkar bli nästa Ronaldo om man läser diverse sidor.. Han dyker iallafall lika bra, killen slänger sig så fort någon kommer nära honom! Får ni ur han det så kan han bli jävligt vass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in