Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Han har haft svårt med svarta röster i södern som har starka band till främst Bill Clinton. Bill och Hillary Clinton är bundis med kyrkorna där nere som har ett högt antal svarta medlemmar. Man kan säga att Bill Clinton är en slags legend för de svarta i södern. Han brukar kallas för den svarta presidenten i folkmun.
Sanders vann latino rösterna i Nevada och de svarta rösterna i Minnesota. Jag tror inte alls minoriteterna är lika bundna till Hillary Clinton ju mer norr, väst eller öst vi kommer dvs bort från södern.
Sanders kanske är lite för mycket "nordöst" för djupa södern? Där uppe i högra hörnet kom väl Kennedy i från också. Mycket universitet där och så finns den förhatliga federala huvudstaden där också. Lite intellektuellt etablissemang över det området. Att Sanders är jude och halvkommunist gör väl sitt till också.
Clinton kom ju från södern så hans fru rider väl lite på det. Sen uppfattar jag henne som en feministisk vänsterliberal som har sin nuvarande bas i makteliten i nordöstra USA. En mer mittenkandidat borde kanske kunna ha vunnit de svarta i södern men det finns väl ingen förutom Sanders som är i närheten att kunna slå tant Clinton så de väljer väl henne då de ser Sanders som än värre.
Jag tror det blir Clintan mot Trumpen i slutduellen om vita huset. Tyvärr vinner väl fru Clinton där också.