Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror det snarare är du som inte förstår som vanligt, det finns något i det amerikanska rättssystemet som heter att vara oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Har man bevis för att hon hade information så går man på det men fram tills dess så skall hon inte straffas, vill man straffa oskyldiga så kryper man allt närmre en diktatur där medborgare saknar rättigheter och det var på denna punkt som den amerikanska militären reagerade på när de gick ut med att om en framtida president tänker gå emot folkets rättigheter så kommer de att störta den presidenten.

Du håller med Trump alltså.

Och det sista där kommer aldrig att hända. Han är populär bland poliser och militärer - något han medvetet jobbat på.
2016-03-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Stillson i romanen blandade höger och vänsterpopulism om jag minns rätt, och det påminner mer om Trump än om Reagan, även om du naturligtvis kan ha rätt i att King tänkte på honom. En skillnad mellan Stillson/Trump och Reagan är att den senare hade stöd från åtmninstone delar av partietablisemanget, medan Trump/Stillson inte hade det. Politiskt är King närmast liberal såvitt jag vet.

Nå, jag vet inte om denna litterära parallell leder någonstans. Var bara en tanke.

King är liberal, ja. Han hatar Trump.

Parallellen är korrekt anser jag. Du skriver påminner mer om Trump än Reagan - möjligen. Men för liberaler som King och för väldigt många republikaner så var hotet #1 i världen Reagan. Inte Sovjet.
2016-03-05, 12:32
Medlem
Savoys avatar
Man behöver nog knappast någon särskild förebild för att teckna en skojande och populistisk halvdiktator, romanen som diskuterades utgavs innan Reagan ens meddelade att han ställde upp som kandidat.

Berlusconi är förmodligen den som mest påminner om Trump, om man ska försöka sig på en seriös liknelse. Men visst är det diktatorstuk på hur han kan trollbinda stora massor utan att säga något konkret och oavsett hur mycket kritik han får i media. Det är klart intressant.
2016-03-05, 12:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du håller med Trump alltså.

Och det sista där kommer aldrig att hända. Han är populär bland poliser och militärer - något han medvetet jobbat på.

Om Trump menar att bevis skall tala och man inte skall döma någon enbart för att den är besläktad med en skyldig så är svaret ja, men det är inte kollektiv bestraffning.

Fast nej, militären har själva gått ut med Trump som ett exempel på att de är beredda på att störta honom om han tänker försöka det han lovar så blanda inte ihop dina våta drömmar med verkligheten.
2016-03-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om Trump menar att bevis skall tala och man inte skall döma någon enbart för att den är besläktad med en skyldig så är svaret ja, men det är inte kollektiv bestraffning.

Fast nej, militären har själva gått ut med Trump som ett exempel på att de är beredda på att störta honom om han tänker försöka det han lovar så blanda inte ihop dina våta drömmar med verkligheten.

Med "militären" menar du en person, någon som heter Hayden.

Han har en hel del intressant att säga. Efter muslimdådet i Boston sade han att invandring av muslimer (t.ex. de som bombade) ökar säkerheten i USA.

Du håller säkerligen med om det, och det tycker jag visar vilken typ av människa vi har att göra med. Januari 2017 har han inga befattningar längre.
2016-03-05, 12:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Med tanke på att Trump vill att USA ska lägga ner hela detta med "världspolis" så vette fan vad det skulle vara för likheter.

Men det behöver ju inte finnas några likheter. Vänsterfanatikerna bara tjatar, och tjatar om, om hur han har liten kuk, är som Hitler, eller någon Hitler-wannabe i nån bok, om och om igen ad nauseum. Det finns ingen intelligens bakom, bara en väldigt stor och fanatisk kör. Ju klumpigare och absurdare anklagelse, ju mer verklighetsfrämmande, desto mer hamnar de i extas och hyllar de varandra för sitt mod och skarpsinne i sin självförhärligande klubb för inbördes beundran. Vi som står utanför betraktar dem mest som en flock tjattrande chimpanser (vars största nöje just är att kasta bajs omkring sig).
2016-03-05, 13:59
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Tala för dig själv, Elias. Du är den enda haschrökande kvasinazistveganklimatdåren i den här tråden. I det här landet. I världen.
Han talar nog för rätt många anti-globalister som skriver i tråden. Trump är vår enda försvarare för närvarande. Elias skriver ju också att DT har direkt anti-intellektuell hållning i fråga om global uppvärmning. Ganska likt vad jag själv skriver med annan formulering.
2016-03-05, 14:03
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Han må vara frispråkig, och han är nog inte van vid så många kameror så han får nog äta upp ett och annat citat i framtiden. Men korkad är han faktiskt inte, är man superentreprenör och framgångsrik politiker så är man inte korkad.

Jag ser hellre en president som kan styra spakarna och är lite ful i käften, än en fågelskrämma i kavaj som inte gör ett skit.

Exakt, en marionettdocka som dinglar fram och tillbaka och säger Ja,Ja, Ja till det lobbyn och resten vill dom ska göra.

Förövrigt, nytt rally idag klockan 16:00

https://www.youtube.com/watch?v=r-mNeY1_GsQ
Senast redigerad av santacl 2016-03-05 kl. 14:11.
2016-03-05, 14:23
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har både vett och brist på prestige, eftersom jag erkänner att jag först tyckte Trump var en frisk fläkt som ville ta reda på vad arbavärlden håller på med när de sänder alla dessa Trojanska hästar till västvärlden, som halshugger oss överallt!

Nu ser jag bara en dåre som inte kan formulera en enda intelligent mening eller tala om vad han står för. Den han liknar mest är faktiskt Saddam Hussein, och övriga ledare i arabvärlden, med alla fruarna och ungarna! Har du sett hur lika deras hem är? Äckliga egyptiska möbler, med guld och i övrigt pissgult. Något så smaklöst som nytillverkade antikviteter av lågpris, med dyrt i inköp. Det visar på omdömeslöshet.

Sen så ser han äcklig och oaptitlig ut med sin kamning och vita fläckar i ansiktet. Är det dålig sminkning eller lider han av någon äcklig hudåkomma? Fy för att ligga med honom, det kan bara en golddigger från Östeuropa göra! Melania som USAs första dam? Ska hon nu inreda Vita Huset så att Trumps alla arabiska affärsbekanta känner sig hemma?

Men allvaret är att denne pajas börjar bli farlig för oss alla. Vi vet inget om hans politik, eftersom han vägrar tala om var han står. Det jag vill veta mer om är hans fastighetsimperium, och hur han kommer hantera arabvärldens ledare när han själv har ekonomiska intressen, i deras länder, som han riskerar få konfiskerade. En president med egna affärsintressen i dessa diktaturer inger oro inför framtiden. Särskilt när de är våra fiender på goda grunder.

http://www.chron.com/homes/article/At-home-with-Donald-and-Melania-Trump-6743792.php#photo-9216925

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3303819/Inside-Donald-Trump-s-100m-penthouse-lots-marble-gold-rimmed-cups-son-s-toy-personalized-Mercedes-15 -000-book-risqu-statues.html

Inredningen kallas för dictator chic. Trumps har en smak som han delar han med Michael Jacksson och ledare som Kadaffi, Mobuto, Ceachescu, Saddam Hussein, Milosovic, Marco och Putin!

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/africaandindianocean/libya/8722944/Dictator-chic-gold-murals-objects-in-their-image.html

https://www.pinterest.com/holtbe/dictator-chic/

Du verkar hakat upp dig på fel saker.
2016-03-05, 14:38
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag nämnde Gingrich tillsammans med Huckabee som en av de personer inom GOP-etablissemanget som förvånat mig med sitt försvar för Trump. Så här sa han inför debatten igår. Ganska intressant:

https://www.youtube.com/watch?v=dO-NA73FsW8

"Secret societies". "Hasn't been through the initiation rites".

Mark Dice snackar lite mer om det

https://www.youtube.com/watch?v=JgnAWY0RoeE
2016-03-05, 14:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Elias skriver ju också att DT har direkt anti-intellektuell hållning i fråga om global uppvärmning. Ganska likt vad jag själv skriver med annan formulering.

Bara det att Trump är spot-on även när det gäller klimathysterin. Det är nästan otäckt hur komplett och perfekt han är.

Det är tramset om global uppvärmning som är anti-intellektuellt. Det vet varje självständigt tänkande människa. Svagsinta själar låter sig dock imponeras av att det kläs i en sofistikerad skrud och lärs ut på universiteten tillsammans med värdegrund, genusteori och annan ideologidriven hjärntvätt, som har blivit så typisk för universiteten av idag. Bara de som är auktoritetstroende snarare än kritiskt tänkande sväljer den här skiten. Jag förstår ärligt talat inte hur man kan tro på klimattramset än idag, när det har blivit överbevisat flera gånger om.

Och till er som har genomskådat flera av bluffarna, men fortfarande vidhåller er tro på andra (t.ex. klimatbluffen), så vädjar jag till er att beakta källan och dess modus operandi, och sen ta er en funderare igen - och gärna läsa på!

Man blir väldigt lättlurad om man inte beaktar källan. Jag t.ex. har tappat räkningen på antalet svenskar jag träffat som har full förståelse för att man inte kan lita på ett ord som skrivs i tidningarna kring invandring, men som samtidigt besitter en bergfast religiös tro på att varenda ord som skrivs i precis samma tidningar om Trump och Putin är den absoluta sanningen. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan vara så dum. Beakta alltid källan! Som uttrycket heter "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me." Lita aldrig på lögnare. Sök din information själv.
2016-03-05, 15:40
Medlem
Snart dags för tal i Wichita, Kansas. Man undrar vem som lägger hans schema? 20.30 ska han tala i Orlando Florida 200 mil bort! 21.30 känns mer sannolikt.
https://youtu.be/r-mNeY1_GsQ

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in