Citat:
Ursprungligen postat av
godhetsaposteln
Elias skriver ju också att DT har direkt anti-intellektuell hållning i fråga om global uppvärmning. Ganska likt vad jag själv skriver med annan formulering.
Bara det att Trump är spot-on även när det gäller klimathysterin. Det är nästan otäckt hur komplett och perfekt han är.
Det är tramset om global uppvärmning som är anti-intellektuellt. Det vet varje självständigt tänkande människa. Svagsinta själar låter sig dock imponeras av att det kläs i en sofistikerad skrud och lärs ut på universiteten tillsammans med värdegrund, genusteori och annan ideologidriven hjärntvätt, som har blivit så typisk för universiteten av idag. Bara de som är auktoritetstroende snarare än kritiskt tänkande sväljer den här skiten. Jag förstår ärligt talat inte hur man kan tro på klimattramset än idag, när det har blivit överbevisat flera gånger om.
Och till er som har genomskådat flera av bluffarna, men fortfarande vidhåller er tro på andra (t.ex. klimatbluffen), så vädjar jag till er att beakta källan och dess modus operandi, och sen ta er en funderare igen - och gärna läsa på!
Man blir väldigt lättlurad om man inte beaktar källan. Jag t.ex. har tappat räkningen på antalet svenskar jag träffat som har full förståelse för att man inte kan lita på ett ord som skrivs i tidningarna kring invandring, men som samtidigt besitter en bergfast religiös tro på att varenda ord som skrivs i precis samma tidningar om Trump och Putin är den absoluta sanningen. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan vara så dum. Beakta alltid källan! Som uttrycket heter
"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me." Lita aldrig på lögnare. Sök din information själv.