2016-02-25, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Och skillnaden mot idag är?

Omfattningen på brottsligheten och organisationerna som slår tillbaka.
Citera
2016-02-26, 21:31
Bannlyst
Jag har en fråga till er svenskar: Hur har ni förberett eller ska förbereda er för ett eventuellt inbördeskrig?

Vad kommer Du just göra? Kommer du ta till vapen eller kommer du gömma dig på en bottenkällare eller helt enkelt fly som en liten fegis?
Citera
2016-02-27, 16:30
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide
Jag har en fråga till er svenskar: Hur har ni förberett eller ska förbereda er för ett eventuellt inbördeskrig?

Vad kommer Du just göra? Kommer du ta till vapen eller kommer du gömma dig på en bottenkällare eller helt enkelt fly som en liten fegis?

Det är lite problematiskt det där. Om staten får för sig att den militärutbildade delen av befolkningen skall återkallas in till tjänstgöring blir det inte bra. Jag tänker då f_n inte lämna min familj obevakad och åka iväg och skydda försvarets pissgamla förråd och lador med skräp.

Det blir antingen att kämpa hemmavid eller att dra iväg till annat land.

Det bästa vore väl om försvaret kunde lämpa av en liten låda med lagom arsenal hemma i trädgården men det är väl knappast troligt.

Det bästa vore nog att åka bort på semester några månader så att ni ociviliserade idioter kan slåss och skjuta av er internt en stund så kan vi bara bomba ut era områden och bygga nytt. Jag fattar inte varför ni inte kan använda hjärnan istället? Jag förstår att det är trögt där uppe mellan öronen men försöka kan ni väl ändå?
Senast redigerad av DIde 2016-02-27 kl. 16:39.
Citera
2016-03-05, 07:25
Medlem
UrnordAsatros avatar
Förbered er för inbördeskrig

Det är ett faktum att framtiden ser mycket tuff ut för inte minst Sverige, men för hela Europa. Det verkar som att valet 2018 inte kommer snabbt nog för att förhindra möjligt inbördeskrig. Jag säger absolut inte att vi ska anfalla någon men vi måste förbereda oss både mentalt och fysiskt på de kommande åren. Berätta vad ni gör för att förbereda er? Eller kommer ni ens att slåss för detta land när själva ragnarök brakar lös?
Mina tips tillsammans med youtubern the Golden One är:

- Träna kampsport och bygg muskler
- Läs mycket så ni kan debattera mot vänsterpacket
- Lär er använda vapen om ni kan (som sagt, detta är om islamisterna anfaller. Vi ska vara försvarare, inte anfallare)

Det finns mer information i denna video av "the Golden One"
https://www.youtube.com/watch?v=NtmmERzZgx4
Citera
2016-03-05, 07:36
Medlem
kattvraks avatar
Jag har ett luftgevär liggandes någonstans, blir att leta fram det.
Citera
2016-03-05, 08:03
Avslutad
Aldrig i helvete att jag kommer försvara det här landet. Dock är det ju nyttigt att träna, så man kanske skulle försöka bli lite upprörd för att motivera sig.
Citera
2016-03-05, 08:17
Medlem
Mellan vilka skulle det bli inbördeskrig? Vänster och höger? Om invandrarna verkligen skulle resa sig mot sina förtryckare skulle svenskarna inte ha en chans! Vår egen framtid beror på om vi klarar av att behandla dem väl.
Citera
2016-03-05, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Mellan vilka skulle det bli inbördeskrig? Vänster och höger? Om invandrarna verkligen skulle resa sig mot sina förtryckare skulle svenskarna inte ha en chans! Vår egen framtid beror på om vi klarar av att behandla dem väl.

Du menar att vi måste fortsätta med att kasta pengar över invandringen? Ja det följer med mångkulturen, en offentlig sektor som inte bara är "vård, skola, omsorg" (Göran Perssons mantra) utan som växer med underskott och omfattar alla möjliga åtgärder för att kaos inte ska bryta ut.

Gör det det så kommer en del svenskar inledningsvis att dö men svenskarna slår då tillbaka. Det blir med vapen som yxa och hammare men också med skjutvapen, rena rama Rwanda. Även de tunna männen blir farliga i desperat läge. Så du har fel.
Citera
2016-03-05, 08:31
Medlem
Epimaness avatar
Du pratar om inbördeskrig. Vad ger muskler och kampsportande då?
Vad ger debatt? Skall du bilda dialogmilis, eller?!

Men i fasen innan ett eventuellt inbördeskrig så kan det vara nyttigt.

Hur tänker du dig inbördeskriget förresten? "Röd" mot "vit" eller invandrare mot infödda?
Citera
2016-03-05, 08:38
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrnordAsatro
Det är ett faktum att framtiden ser mycket tuff ut för inte minst Sverige, men för hela Europa. Det verkar som att valet 2018 inte kommer snabbt nog för att förhindra möjligt inbördeskrig. Jag säger absolut inte att vi ska anfalla någon men vi måste förbereda oss både mentalt och fysiskt på de kommande åren. Berätta vad ni gör för att förbereda er? Eller kommer ni ens att slåss för detta land när själva ragnarök brakar lös?
Mina tips tillsammans med youtubern the Golden One är:

- Träna kampsport och bygg muskler
- Läs mycket så ni kan debattera mot vänsterpacket
- Lär er använda vapen om ni kan (som sagt, detta är om islamisterna anfaller. Vi ska vara försvarare, inte anfallare)

Det finns mer information i denna video av "the Golden One"
https://www.youtube.com/watch?v=NtmmERzZgx4

Jag personligen förberedde mig med vapenlicens.
Har tränat kampsport den mesta tiden i mitt liv och muskelbyggnad har varit mitt intresse de senaste 16åren.

Tänkte bjuda achmed och Mohammed på rejält motstånd.

Dock tröttnade jag på att ställa upp och hjälpa ett land vars befolkning själva verkade vilja bli islamiserade.
Så därför önskar jag var och en lycka till med sin egen överlevnad.
Gemene mello tittande flanell bärande skjort svenne kommer att få ett helvete. För kriget kommer det kan de flesta nu räkna ut.

Så mitt råd är två
-första, ni går med i skytteklubb och skaffar vapen.
Ni tränar även upp et mentalt och fysiskt. Slänger ut tv och börjar träna.
Skaffa hus utanför tätort, med stängsel, taggtråd, och köper en stor jÄvla arg hund.

- andra, ni jobbar nu så mycket ni orkar och kan. Skaffa er ett kapital och var beredda på landsflykt.

Ni kommer inte undan med landet i behåll. Ni har redan fått in en ockupation s makt i riket.

Tro ni får hjälp av sveriges bög och fjoll polis är astronomiskt långt iväg.
Millitär saknar sverige i princip helt.

Lycka till.
Citera
2016-03-05, 08:40
Medlem
UrnordAsatros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Du pratar om inbördeskrig. Vad ger muskler och kampsportande då?
Vad ger debatt? Skall du bilda dialogmilis, eller?!

Men i fasen innan ett eventuellt inbördeskrig så kan det vara nyttigt.

Hur tänker du dig inbördeskriget förresten? "Röd" mot "vit" eller invandrare mot infödda?
Debattera för att förhindra, men träna för att förbereda. Islamister mot alla som är emot dem.
Citera
2016-03-05, 08:50
Medlem
Dofternas avatar
Vem är The Golden One?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in