2016-03-04, 20:59
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
vilket djäkla öde egentligen, killen har kämpat sig genom läkarstudier, sedan blir han klar, då bestämmer han sig för att kidnappa en kvinna, nu får han sitta 7 år bakom lås och bom och är diskvalificerad för läkaryrket för evigt, men studieskulderna har han kvar.
Naturligtvis är det ett ännu större öde för BO.
Och när han hamnar bakom lås och bom kommer han få tonvis med beundrarpost, friarbrev, knepiga brudar som tjatar om hur snygg, spännande och missförstådd han är och hur de ska rädda honom. Sen kommer FBs dårklientel skriva att han minsann är en riktig man som inte lät sig nedslås av att han var dålig på att fixa brudar utan löste det på en "icke pk-aktig väg" och att han "minsann inte lät nån brud diktera villkoren". Fy fan.

Nån mer störning än empatilöshet lär han definitivt ha. Lyckas man ta sig jn på läkarlinjen är man inte helt tappad bakom en vagn, vare sig mentalt eller soialt även om man kan vara nog så udda som läkare. Sorgligt och tragiskt.
Citera
2016-03-04, 23:09
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Jag måste bara påpeka att allt detta baseras ju på läkarens egna försvar och behöver inte ha med sanningen att göra utan kan vara något som läkaren och hans advokat överdrivit för att förmildra brotten.

Läkaren har ju bevisligen inte lidit så mycket av det så att han sökt hjälp inom psykiatrin utan han tog det mer udda beslutet att röva bort en kvinna istället.
Oftast ska det väldigt mycket till innan en läkare förödmjukar sig till att uppsöka en kollega för psykiska problem. Oerhört pinsamt för de allra flesta läkare, några dör nog hellre.
Och javisst, det är försvarsadvokatens uppgift att söka med ljus och lykta efter förmildrande omständigheter, hittar han en påstådd intimoperation blåser han upp den som en ballong, han har betalt för sådant.
Citera
2016-03-05, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenRiktigeJesus
Münchhausen innebär vanligtvis att man tillfogar sig själv sjukdom eller skada. Det du beskriver är en speciell variant kallad Münchhausen by proxy.

Helt rätt, I stand corrected.

Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Jag måste bara påpeka att allt detta baseras ju på läkarens egna försvar och behöver inte ha med sanningen att göra utan kan vara något som läkaren och hans advokat överdrivit för att förmildra brotten.

Läkaren har ju bevisligen inte lidit så mycket av det så att han sökt hjälp inom psykiatrin utan han tog det mer udda beslutet att röva bort en kvinna istället.

Att han inte uppsökt psykolog kan i och för si ha berott på något så enkelt som att han helt enkelt inte såg någon mening med det, och ansåg att sitta och prata knappast kunde hjälpa honom med hans fysiska problem.
Det är till och med möjligt att han egentligen inte haft någon mental störning inledningsvis, så att säga, och att hans agerande kan ha varit resultatet av en lång historia av besvikelser inom kärlekslivet som till slut mynnat ut i varierande grad av starkt agg mot det kvinnliga könet.
Nu beror i och för sig denna teori på hur hans historia rörande förhållanden sett ut, det vill säga om han varit den som avslutat relationerna, eller om det varit de andra parterna som dumpat honom på grund av (förslagsvis, alltså) hur hans genitalia såg ut.

Om det senare scenariot, att han ständigt blivit dumpad, så kan detta i sådana fall som sagt ha orsakat ett konstant ökande agg som mynnat ut i kraftig misogyni, där han slutligen ansåg att enda sättet för honom att kunna ha ett fast "förhållande" på, är att helt enkelt låsa in partnern och se till att denna inte kan lämna honom.
Samtidigt tar han också chansen att hämnas på det kvinnliga könet genom diverse perversa sex-inrättningar och verktyg, såsom strippstång, knullbänk, och allt vad det nu var som han hade eller ämnade att inskaffa.
Bara ett förslag, men det skulle kunna förklara empatilösheten, om det delvis rört sig om stark bitterhet i kombination med hämnd.
Citera
2016-03-05, 23:12
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Helt rätt, I stand corrected.

Att han inte uppsökt psykolog kan i och för si ha berott på något så enkelt som att han helt enkelt inte såg någon mening med det, och ansåg att sitta och prata knappast kunde hjälpa honom med hans fysiska problem.
Det är till och med möjligt att han egentligen inte haft någon mental störning inledningsvis, så att säga, och att hans agerande kan ha varit resultatet av en lång historia av besvikelser inom kärlekslivet som till slut mynnat ut i varierande grad av starkt agg mot det kvinnliga könet.
Nu beror i och för sig denna teori på hur hans historia rörande förhållanden sett ut, det vill säga om han varit den som avslutat relationerna, eller om det varit de andra parterna som dumpat honom på grund av (förslagsvis, alltså) hur hans genitalia såg ut.

Om det senare scenariot, att han ständigt blivit dumpad, så kan detta i sådana fall som sagt ha orsakat ett konstant ökande agg som mynnat ut i kraftig misogyni, där han slutligen ansåg att enda sättet för honom att kunna ha ett fast "förhållande" på, är att helt enkelt låsa in partnern och se till att denna inte kan lämna honom.
Samtidigt tar han också chansen att hämnas på det kvinnliga könet genom diverse perversa sex-inrättningar och verktyg, såsom strippstång, knullbänk, och allt vad det nu var som han hade eller ämnade att inskaffa.
Bara ett förslag, men det skulle kunna förklara empatilösheten, om det delvis rört sig om stark bitterhet i kombination med hämnd.
Om ständiga dumpningar har lett till kvinnohat, varför nöjer han sig inte med att runka alternativt köpa sex? Detta jävla "jag ska hämnas för jag måste ha en flickvän och kan jag inte få en på normal väg så kidnappar jag en och tvingar henne" är så jävla infantilt. Vilken knäppgök. Lås in och släng bort nyckeln.
Citera
2016-03-06, 00:43
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Om ständiga dumpningar har lett till kvinnohat, varför nöjer han sig inte med att runka alternativt köpa sex? Detta jävla "jag ska hämnas för jag måste ha en flickvän och kan jag inte få en på normal väg så kidnappar jag en och tvingar henne" är så jävla infantilt. Vilken knäppgök. Lås in och släng bort nyckeln.
Det här att nöja sig med att ha sex på egen hand är något som man skulle önska att många män nöjde sig med. Inte minst muslimer som kokar över av testotsteron och därför "måste" våldta någon otrogen håra - fast koranen förbjuder onani och guden straffar med eldkastare.

För den här läkaren är det nog en prestigesak att kunna visa upp att han har kvinnor, eller i alla fall en fast relation.
Nu skulle hon ju vara inlåst och hemlig, men bara under en viss tid, i hans sjuka fantasi skulle hon bli kär i honom och öppet älska sin knullbänk och honom ..
Citera
2016-03-09, 00:03
Medlem
Tror inte denna ljud upptagning varit med tidigare

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/112067
Citera
2016-03-09, 00:28
Medlem
Veckans Brott ska ta upp fallet nästa vecka.
Citera
2016-03-09, 18:42
Medlem
storytellers avatar
Jag antar att vi har en och en annan läkare i tråden. Någon som kan berätta om ungefär hur illa det ser ut efter en sådan här hypospadis-operation? Hur ser ärren ut? Kommer kisset ut där det ska efter att man har opererat? Man får väl utgå ifrån att det enbart är kosmetiska svårigheter som dröjt sig kvar då han exempelvis fixat militär jägartjänst med allt vad det innebär kring dålig intimhygien och liknande.

Känns som en ganska viktig detalj i att förstå hur stort trauma det här egentligen har varit för GM.
Citera
2016-03-11, 12:10
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Jag antar att vi har en och en annan läkare i tråden. Någon som kan berätta om ungefär hur illa det ser ut efter en sådan här hypospadis-operation? Hur ser ärren ut? Kommer kisset ut där det ska efter att man har opererat? Man får väl utgå ifrån att det enbart är kosmetiska svårigheter som dröjt sig kvar då han exempelvis fixat militär jägartjänst med allt vad det innebär kring dålig intimhygien och liknande.

Känns som en ganska viktig detalj i att förstå hur stort trauma det här egentligen har varit för GM.
Varför är ni män så ofta så intresserade av andras (och egna) snoppar? Hur de ser ut, hur stora, långa, kishållets placering etc..
Som kvinna (ej lesbisk) är jag fullständigt ointresserad av andra kvinnors genitalier, hur de ser ut, färg o form och hur gör de när de kissar.
Har bögarna rätt när de påstår att alla män egentligen är homosexuella, det är bara det att många inte har förstått det (ännu) ?
Citera
2016-03-11, 12:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Varför är ni män så ofta så intresserade av andras (och egna) snoppar? Hur de ser ut, hur stora, långa, kishållets placering etc..
Som kvinna (ej lesbisk) är jag fullständigt ointresserad av andra kvinnors genitalier, hur de ser ut, färg o form och hur gör de när de kissar.
Har bögarna rätt när de påstår att alla män egentligen är homosexuella, det är bara det att många inte har förstått det (ännu) ?
Märkligt sätt att tolka frågan. Själv tolkar jag den som att postaren är nyfiken på om problemet är synligt på så sätt att det kan vara pinsamt om man ska vara intim med en kvinna. Om så är fallet går det ju att spekulera i att det kan vara en av orsakerna till att MT valde att kidnappa en kvinna istället för att inleda en normal relation.
Citera
2016-03-11, 12:35
Medlem
Ambivalenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Märkligt sätt att tolka frågan. Själv tolkar jag den som att postaren är nyfiken på om problemet är synligt på så sätt att det kan vara pinsamt om man ska vara intim med en kvinna. Om så är fallet går det ju att spekulera i att det kan vara en av orsakerna till att MT valde att kidnappa en kvinna istället för att inleda en normal relation.

Är det ens bekräftat att MT lider av det postaren påstår?

Om så är fallet; påverkas utlösning/orgasm av det malplacerade hålet? Några andra komplikationer (om vi bortser från det kosmetiska)?
Citera
2016-03-11, 21:29
Medlem
Martin får ju nu psykolofghjälp på häktet och han verkar vilja ta emot all hjälp som erbjuds honom. Så han har nog hyfsade chanser om han klarar fängelset att hitta ett liv utan brottslighet efter straffet. Han kanske kan avstå helt från sin sexualitet om den inte normaliserar sig?
Brottsoffret har nog en smärtsammare väg att hela sig själv. Hon är ju så rädd för honom att hon vill flytta utomlands. Förståligt att bakom varje ansikte hon möter kan hon tänka att det är Martin bakom en mask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in