2016-03-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Jag antar att vi har en och en annan läkare i tråden. Någon som kan berätta om ungefär hur illa det ser ut efter en sådan här hypospadis-operation? Hur ser ärren ut? Kommer kisset ut där det ska efter att man har opererat? Man får väl utgå ifrån att det enbart är kosmetiska svårigheter som dröjt sig kvar då han exempelvis fixat militär jägartjänst med allt vad det innebär kring dålig intimhygien och liknande.

Känns som en ganska viktig detalj i att förstå hur stort trauma det här egentligen har varit för GM.

Bild-googla på hypospadias surgery results.

Vad sedan beträffar komplikationer som kan uppstå hos de som har otur, så tar jag mig friheten att göra en re-post:
Citat:
Surgical repair of severe hypospadias may require multiple procedures and mucosal grafting. Preputial skin is often used for grafting and circumcision should be avoided before repair. In a minority of patients with severe hypospadias surgery produces unsatisfactory results, such as scarring, curvature, or formation of urethral fistulas, diverticula, or strictures. A fistula is an unwanted opening through the skin along the course of the urethra, and can result in urinary leakage or an abnormal stream. A diverticulum is an "outpocketing" of the lining of the urethra which interferes with urinary flow and may result in post-urination leakage. A stricture is a narrowing of the urethra severe enough to obstruct flow. Reduced complication rates even for third degree repair (e.g., fistula rates below 5%) have been reported in recent years from centers with the most experience, and surgical repair is now performed for the vast majority of infants with hypospadias.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypospadias

De komplikationer som beskrivs för de otursamma stämmer som sagt överens med att han tydligen, dels, genomgick flera operationer, samt, att ett fel i urinröret sedan ökade:
Citat:
Han kände sig totalt misslyckad och hans tankar kring de upprepade plastikoperationer han fått genomgå i tonåren på grund av ett fel i urinröret ökade.
Citera
2016-03-12, 00:52
Medlem
Guldfotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
De komplikationer som beskrivs för de otursamma stämmer som sagt överens med att han tydligen, dels, genomgick flera operationer, samt, att ett fel i urinröret sedan ökade:

Citat:
Han kände sig totalt misslyckad och hans tankar kring de upprepade plastikoperationer han fått genomgå i tonåren på grund av ett fel i urinröret ökade.

Om man nu ska vara petig så var det nog "hans tankar" som avsågs öka, inte felet i urinröret.
Senast redigerad av Guldfoten 2016-03-12 kl. 00:56.
Citera
2016-03-12, 01:59
Medlem
Tidningarna är duktiga på att sprida felaktigheter.

http://www.avigsidan.com/avigsidan/a...nkermannen.jpg
Citera
2016-03-12, 09:47
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Martin får ju nu psykolofghjälp på häktet och han verkar vilja ta emot all hjälp som erbjuds honom. Så han har nog hyfsade chanser om han klarar fängelset att hitta ett liv utan brottslighet efter straffet. Han kanske kan avstå helt från sin sexualitet om den inte normaliserar sig?
Brottsoffret har nog en smärtsammare väg att hela sig själv. Hon är ju så rädd för honom att hon vill flytta utomlands. Förståligt att bakom varje ansikte hon möter kan hon tänka att det är Martin bakom en mask.

ja gillar masken han använde. I wanna scare her with it ! ! ! 4ever. "måste fly landet" hahahaha

ta en chillpill o en ny torsk
Citera
2016-03-12, 13:23
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Märkligt sätt att tolka frågan. Själv tolkar jag den som att postaren är nyfiken på om problemet är synligt på så sätt att det kan vara pinsamt om man ska vara intim med en kvinna. Om så är fallet går det ju att spekulera i att det kan vara en av orsakerna till att MT valde att kidnappa en kvinna istället för att inleda en normal relation.
Du tycker att jag tolkar frågan märkligt. Men jag uppfattar obehagliga vibbar hos den här intresserade signaturen som vill ha ingående beskrivningar "från en läkare".
Men visst, det kan ju vara så att hans egen snopp är opererad och att han bekymrar sig för organets utseende och funktion.
Fast det tror jag inte.
Citera
2016-03-12, 13:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Vad är det som säger att det är med sanningen överensstämmande att rövardoktorn har en deformerad/opererad snopp? Får han hala fram den i rätten som bevis? Fast det kanske räcker med ett läkarintyg, förstås.
Jag tror så här: Försvarsadvokatens jobb är att söka med ljus och lykta efter förmildrande omständigheter som kan korta klientens straff. Kanske finns verkligen ett litet ärr, någon liten missbildning som nu förstoras upp, gärningsmannen "lider enormt" av detta, psykolog måste tillkallas för att lindra snopp-ångesten etc.
Jag tror inte på snopphistorien.
Och även om den skulle vara på riktigt ger den inte en tillstymmelse till ursäkt för att han satt fruktansvärd skräck i denna arma kvinna. Kom ihåg att hon inte hade en aning om hur länge hon skulle vara instängd - 27 år som stackarn i Österrike kanske? Ett avskyvärt övergrepp från herr doktorn.
Citera
2016-03-12, 13:45
Medlem
Beatriceaurores avatar
I Österrike (vad är det för land egentligen) kidnappade för rätt många år sedan en sjuk man skolflickor, som han förvarade i en bunker nedgrävd i marken. Han använde dem som sexslavar. Två flickor "glömdes bort" när förövaren reste på semester- en kompis skulle ge dem mat och vatten men gjorde inte det, flickorna dog i sin betonggrop. Kanske kände doktorns offer till den historien. Vilken förfärlig ångest hon måste ha känt.
Citera
2016-03-12, 21:27
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
I Österrike (vad är det för land egentligen) kidnappade för rätt många år sedan en sjuk man skolflickor, som han förvarade i en bunker nedgrävd i marken. Han använde dem som sexslavar. Två flickor "glömdes bort" när förövaren reste på semester- en kompis skulle ge dem mat och vatten men gjorde inte det, flickorna dog i sin betonggrop. Kanske kände doktorns offer till den historien. Vilken förfärlig ångest hon måste ha känt.
menar du Belgien och Marc Dutroux ?
Citera
2016-03-13, 01:01
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
menar du Belgien och Marc Dutroux ?
Ja det var belgaren Dutroux, oj där blandade jag ihop det, förlåt mig Österrike .

I USA höll en galen mexare tre flickor som sexslavar under tortyrliknande förhållanden under ett antal år.
I Österrike var det den vidrige Fritzl, plus killen Priklopil som slängde sig framför tåget när han förstod att hans fånge sedan åtta år lyckats rymma.
Det märkliga med de här två fallen var att det fanns folk i huset, som "ingenting såg eller hörde".
Fritzl hade en fru har jag för mig, som bodde tillsammans med honom i villan. Under alla dessa år, där dottern födde minst två inavlade barn i bunkern...
Priklopils mamma kanske inte bodde i huset, men hon var ofta där och pysslade med sin helstörde son.

Vilka svikarkärringar.
Citera
2016-03-13, 14:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Vad är det som säger att det är med sanningen överensstämmande att rövardoktorn har en deformerad/opererad snopp? Får han hala fram den i rätten som bevis? Fast det kanske räcker med ett läkarintyg, förstås.
Jag tror så här: Försvarsadvokatens jobb är att söka med ljus och lykta efter förmildrande omständigheter som kan korta klientens straff. Kanske finns verkligen ett litet ärr, någon liten missbildning som nu förstoras upp, gärningsmannen "lider enormt" av detta, psykolog måste tillkallas för att lindra snopp-ångesten etc.
Jag tror inte på snopphistorien.
Och även om den skulle vara på riktigt ger den inte en tillstymmelse till ursäkt för att han satt fruktansvärd skräck i denna arma kvinna. Kom ihåg att hon inte hade en aning om hur länge hon skulle vara instängd - 27 år som stackarn i Österrike kanske? Ett avskyvärt övergrepp från herr doktorn.

Du kommer ofta i tråd efter tråd med med ditt psykodravel. Jag är helt överygad om att de inhämtat hans personliga journaler. Dina diagnoser av såväl personer som situationer har i mina ögon låg trovärdighet, och jag vet att flera psykologi/psykatriinsatta skribenter även ifrågasätter dej, bla den mycket duktiga och läsvärda LKVN. Jag sätter inte minsta tilltro till dina amatöranalyser.
Citera
2016-03-13, 17:48
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Återigen utgjorde dessa en minoritet (ca 15% av hans patienter) och kan därför inte anses vara en observation beträffande endogena drag inom autistisk psykopati. Självklart var det förstås helt korrekt av doktorn att inkludera denna aspekt i hans skrifter. Att detta element inte återges i moderna skrifter mynnar ur att det anses ointressant.

Komorbiditeten är som alltid vid mentala sjukdomar och neuropsykiatriska avvikelser en mer eller mindre påtaglig riskfaktor.

Exempelvis bland alla personer som har någon form av störning inom autismspektrumtillståd uppskattas minst 1/3 ha drag av ADHD. Dock osäkert hur många som skulle kvalificera för en fullgod diagnos.

Och snälla du, lägg ner din anekdotska bevisföring som framförallt kretsar kring en individ... Detta är inget angrepp på din person eller argumentation utan snarare ett välmenat råd.
Snälla nån, jag kommer inte med någon "bevisföring", läs lite noggrannare plis. Likt många andra här funderar jag över vad det kan vara för fel på denna karl, detta är ett diskussionsforum!
Du kan inte veta att Aspergers beskrivning av sina patienter som "onda", att detta påstående från honom tagits bort i svensk litteratur på grund av att beskrivningen är "ointressant".
Att beskriva ett visst syndrom, en psykiatrisk diagnos eller en störning som att det medför "ondska" är ju oerhört känsligt, kränkande och utpekande, du kan nog inte hitta något sådant någonstans inom svensk litteratur numera. Påståendet är synnerligen icke-korrekt i vår slätstrukna välmenande lagomvärld.
Varför du skriver så styltigt och staplar främmande ord på varandra kanske imponerar på någon, men mig gör du misstänksam.
Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta, vet du väl ...
Citera
2016-03-14, 15:50
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:

Vilka svikarkärringar.

Svikarkärringar är lite för milt sätt att beskriva dessa personer på, någonting som att de borde dränkas i syra eller slängas in i en brazen bull är mer åt rätt håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in