2016-03-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Zorb Ska fan ha en medalj för allt arbete han lagt ner i detta forum och haft rätt hela tiden. Här låg kursen på ca 110 kr . Hade jag litat desto mer på någon då random flashbackare hade jag varit ännu rikare . Har 2890 st med betydligt högre gav än så

King!
+1 på den. Att han orkade bjussa på sina beräkningar om och om igen trots all skit han fick. Hjälte.
2016-03-04, 18:30
Medlem
Nu är vi på väg mot 500 kr!!!
Blankningarna ser ut att misslyckas..Tror dock på ett par "körningar" nästa vecka och då gäller det att vara beredd med köpknappen då dippen kommer. Sakta men säker så ser vi 500 komma. .
Skall vi tippa en Fingfredag nästa veckas fredag?
2016-03-05, 19:59
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Nu är vi på väg mot 500 kr!!!
Blankningarna ser ut att misslyckas..Tror dock på ett par "körningar" nästa vecka och då gäller det att vara beredd med köpknappen då dippen kommer. Sakta men säker så ser vi 500 komma. .
Skall vi tippa en Fingfredag nästa veckas fredag?

misslyckad är väl att ta i
det går bra för dom
SRS har t.o.m ökat till 3,64
2016-03-06, 12:58
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Zorb Ska fan ha en medalj för allt arbete han lagt ner i detta forum och haft rätt hela tiden. Här låg kursen på ca 110 kr . Hade jag litat desto mer på någon då random flashbackare hade jag varit ännu rikare . Har 2890 st med betydligt högre gav än så

King!
Blev bra mycket bättre än vad man kunde räkna på men det är samma visa nu, går fortfarande räkna på minimum och då är inte ett enda öre inräknat från andra segment.

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
misslyckad är väl att ta i
det går bra för dom
SRS har t.o.m ökat till 3,64
Man ska nog inte underskatta blankningen, tror 99,9% av aktieägarna i FPC helt blundar för rådande börssituation. Jag tycker det ser tillräckligt läskigt ut för att ligga 100% likvid för tillfället, väntar ut Mars månad innan jag möjligtvis köper inför kommande rapport slutet av April.

FPC värderas just nu till ca PE13(max) för 2016 och man ska även börja värdera in 2017 i slutet av 2016. Men det känns väl lite väl häftigt ifall marknaden redan nu ska trycka upp aktie kursen till fullvärdering, mer logiskt kommer värderingen prisas in allt eftersom årets rapporter trillar in.

Att FPC hamnade på Large Cap och OMX var inte bra, det är inte endast FPC som blankas stort. Blankningarna är jättehöga och det är mest troligt pga att de större hajarna ser ett kommande börsras som sannolikt.

Jämför man FPC med OMX så följer den visst fast med hävstång x20...
http://www.ladda-upp.se/bilder/hkcsvmrxtcbkua/

Orkar inte posta alla grafer men se er för kommande dagar/veckor, antingen smäller det uppåt eller så smäller det nedåt på börsen. Fundamenta i världen lyser väl ändå inte blått så jag går för att det tar fart nedåt men sen hur FPC står sig återstår att se.. Tänker inte gambla med blått konto..

Lycka till
2016-03-06, 16:41
Medlem
Bbobis avatar
Bara för att jag är nyfiken.

Det är onekligen en hype med fingersensorer just nu men väger ni öht in framtiden när marknaden kanske svalnat och man börjat hitta nästa grej att lansera på sina mobiler mm?

Är det verkligen rimligt att värdera bolaget bara för hur det går enskilda år/kvartal?

Blir väl lite som att om ett bolag har ett bra kvartal/år så försöker man ge bolaget en permanent värdering för något som skett under en förhållandevis kort period.

Eller är det stora med fingerprint nu att försöka veta när det är dags att lämna skutan?

Känns inte för mig som något att sitta på länge såvida dom inte har bra planer på hur dom säkrar framtiden med nästa hype.

En annan sak att investera i saker folk alltid kommer behöva. Då finns det ju alltid ett värde även i framtiden.

Och innan nån säger att jag bara är sur för att missade tåget så visst. Det är jag. Läste vad Zorb skrev i början av mars 2015 men vågade aldrig då jag inte trodde på det.
Senast redigerad av Bbobi 2016-03-06 kl. 16:43.
2016-03-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Blev bra mycket bättre än vad man kunde räkna på men det är samma visa nu, går fortfarande räkna på minimum och då är inte ett enda öre inräknat från andra segment.

Man ska nog inte underskatta blankningen, tror 99,9% av aktieägarna i FPC helt blundar för rådande börssituation. Jag tycker det ser tillräckligt läskigt ut för att ligga 100% likvid för tillfället, väntar ut Mars månad innan jag möjligtvis köper inför kommande rapport slutet av April.

FPC värderas just nu till ca PE13(max) för 2016 och man ska även börja värdera in 2017 i slutet av 2016. Men det känns väl lite väl häftigt ifall marknaden redan nu ska trycka upp aktie kursen till fullvärdering, mer logiskt kommer värderingen prisas in allt eftersom årets rapporter trillar in.

Att FPC hamnade på Large Cap och OMX var inte bra, det är inte endast FPC som blankas stort. Blankningarna är jättehöga och det är mest troligt pga att de större hajarna ser ett kommande börsras som sannolikt.

Jämför man FPC med OMX så följer den visst fast med hävstång x20...
http://www.ladda-upp.se/bilder/hkcsvmrxtcbkua/

Orkar inte posta alla grafer men se er för kommande dagar/veckor, antingen smäller det uppåt eller så smäller det nedåt på börsen. Fundamenta i världen lyser väl ändå inte blått så jag går för att det tar fart nedåt men sen hur FPC står sig återstår att se.. Tänker inte gambla med blått konto..

Lycka till

Hej,

Kan du tänka dig posta dina grafer? - det vore kanon att få läsa din synpunkt.

Ska kika ditt Twitter om du postat något där.

Det blir en ren uppförsbacke när man har varit borta ett tag från börsen.
2016-03-06, 23:50
Medlem
zharkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Bara för att jag är nyfiken.

Det är onekligen en hype med fingersensorer just nu men väger ni öht in framtiden när marknaden kanske svalnat och man börjat hitta nästa grej att lansera på sina mobiler mm?

Är det verkligen rimligt att värdera bolaget bara för hur det går enskilda år/kvartal?

Blir väl lite som att om ett bolag har ett bra kvartal/år så försöker man ge bolaget en permanent värdering för något som skett under en förhållandevis kort period.

Eller är det stora med fingerprint nu att försöka veta när det är dags att lämna skutan?

Känns inte för mig som något att sitta på länge såvida dom inte har bra planer på hur dom säkrar framtiden med nästa hype.

En annan sak att investera i saker folk alltid kommer behöva. Då finns det ju alltid ett värde även i framtiden.

Och innan nån säger att jag bara är sur för att missade tåget så visst. Det är jag. Läste vad Zorb skrev i början av mars 2015 men vågade aldrig då jag inte trodde på det.
Det är ju sant. Försäljningen av surfplattor är stendöd idag och smartphone-marknaden kommer vara helt mättad inom 2 år.
Skillnaden mellan en ny och förra eller förförra säsongens lur är så liten att vanliga människor bara byter telefon om den går sönder eller blir stulen.

Hittar FING inte nya användningsområden så blir det knepigt för dom i framtiden.
2016-03-07, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zharkov
Det är ju sant. Försäljningen av surfplattor är stendöd idag och smartphone-marknaden kommer vara helt mättad inom 2 år.
Skillnaden mellan en ny och förra eller förförra säsongens lur är så liten att vanliga människor bara byter telefon om den går sönder eller blir stulen.
Ditt resonemang stämmer möjligen på den svenska marknaden men inte på den kinesiska, den indiska eller den afrikanska. Marknaden är global.
2016-03-07, 08:29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zharkov

Vaknade du upp ur en koma från 80-talet nyss eller? ALLA märken släpper en ny variant ungefär en gång om året, och det är hysteri varje gång. Det kommer ALLTID vara hype om att ha det senaste när det gäller teknik, precis som när det gäller kläder, prylar, datorer och allt annat.
2016-03-07, 09:24
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Vaknade du upp ur en koma från 80-talet nyss eller? ALLA märken släpper en ny variant ungefär en gång om året, och det är hysteri varje gång.

Jasså? Känns snarare som att ingen bryr sig längre.. Apple får en gnutta uppmärksamhet. That's it.
2016-03-07, 11:16
Medlem
krigsoffrets avatar
Jobbar i telefon butik. visserligen i Norge men det du säger stämmer verkligen inte. enligt producenterna råder det i princip lika stort förhandsälj som butiksälj. Folk frågar i månader i förväg om div. märkens nya telefon.

ett vanligt exempel jag stött på är folk som änvänder den näst sista som de gärna ger till fru/Man/Barn och tar den senaste modellen själv.
2016-03-07, 11:48
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Jasså? Känns snarare som att ingen bryr sig längre.. Apple får en gnutta uppmärksamhet. That's it.

Jaha. Jag vet inte vad jag ska svara på ditt inlägg mer än att du har fel.

iPhone 5S/5C sålde 9 miljoner ex första helgen.
iPhone 6/6 Plus sålde 10 miljoner ex första helgen.
iPhone 6S/6S Plus sålde ännu bättre än 6/6 Plus enligt Apple.

iPhone går stadigt uppåt:
http://www.statista.com/statistics/263401/global-apple-iphone-sales-since-3rd-quarter-2007/

iPad går däremot nedåt verkar det som:
http://www.statista.com/statistics/269915/global-apple-ipad-sales-since-q3-2010/

Totalt sett går det uppåt:
http://www.statista.com/statistics/276306/global-apple-iphone-sales-since-fiscal-year-2007/

En GNUTTA uppmärksamhet är väl lite löjligt att kalla det? Du ser pikarna i stapeldiagramet, det är den där gnuttan du talar om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in