Citat:
Ursprungligen postat av
stevegalloway
Zorb Ska fan ha en medalj för allt arbete han lagt ner i detta forum och haft rätt hela tiden. Här låg kursen på ca 110 kr . Hade jag litat desto mer på någon då random flashbackare hade jag varit ännu rikare . Har 2890 st med betydligt högre gav än så
King!
Blev bra mycket bättre än vad man kunde räkna på men det är samma visa nu, går fortfarande räkna på minimum och då är inte ett enda öre inräknat från andra segment.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harry_
misslyckad är väl att ta i
det går bra för dom
SRS har t.o.m ökat till 3,64
Man ska nog inte underskatta blankningen, tror 99,9% av aktieägarna i FPC helt blundar för rådande börssituation. Jag tycker det ser tillräckligt läskigt ut för att ligga 100% likvid för tillfället, väntar ut Mars månad innan jag möjligtvis köper inför kommande rapport slutet av April.
FPC värderas just nu till ca PE13(max) för 2016 och man ska även börja värdera in 2017 i slutet av 2016. Men det känns väl lite väl häftigt ifall marknaden redan nu ska trycka upp aktie kursen till fullvärdering, mer logiskt kommer värderingen prisas in allt eftersom årets rapporter trillar in.
Att FPC hamnade på Large Cap och OMX var inte bra, det är inte endast FPC som blankas stort. Blankningarna är jättehöga och det är mest troligt pga att de större hajarna ser ett kommande börsras som sannolikt.
Jämför man FPC med OMX så följer den visst fast med hävstång x20...
http://www.ladda-upp.se/bilder/hkcsvmrxtcbkua/
Orkar inte posta alla grafer men se er för kommande dagar/veckor, antingen smäller det uppåt eller så smäller det nedåt på börsen. Fundamenta i världen lyser väl ändå inte blått så jag går för att det tar fart nedåt men sen hur FPC står sig återstår att se.. Tänker inte gambla med blått konto..
Lycka till