2016-02-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Över 500 SEK.

Kanske dags att utmana 550kr inom kort.

Nästa vecka ser vi nog kurser uppåt 550 om nu inte blankarna ställer till oreda och säljer av stora mängder aktier för att få ned kursen. Tror själv att FPC är starkt och står emot attackerna men visst vore det bra om också större investerare ger aktien en chans. Tyvärr så ser de flesta aktien som ett härligt objekt för trading så volatiliteten lär bestå ett bra tag framöver.

Men ligger man lång så ser vi fram emot Q1 rapporten som säkert kommer att motsvara de högt ställda förväntningarna som FPC sekten har gentemot FPC. Splitten 5:1 efter bolagsstämman kommer att gynna handeln i FPC.

Hösten är skördetid för många som väntat in kurser mot 700 kr (utan split).
2016-02-23, 18:43
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Du får gärna redovisa värderingen, har endast läst 2st med riktkurs 185kr(troll) samt 200kr(ABG). De var oseriösa i min mening där oms för 2016 i ena pekade på 5,4mdr.. Den andre räknade på siffror ur 2015 och inte kommande vinst.. Jag räknar på framtiden när jag investerar

(FB) Fingerprint Cards - FING B
(FB) Fingerprint Cards - FING B

Nedan skrevs 1/8-15(Kurs: 200kr)

Du ansåg HÖG värdering på 200kr och kurt sune m fl ansåg hög värdering på 30kr, du sa också att framtiden kunde ändra på det. Anser du nu i efterhand att du hade koll på framtiden?

Carnegie, Arctic, Aktiespararen, Stockpicker m fl anser däremot 356, 500, 500, 600, 850, 1200kr beroende på utfall där 356kr är en DFC under lång tid med endast smartphone inräknat.

Jag gick in igen strax över 350 och jag köper alltid för vad som komma skall, hade bolaget värderats med PE30 NU hade jag aldrig köpt men nu ligger PE strax under 10 för 2016 vilket jag anser som säkert att köpa på oavsett börsens framtid. PE15 = 50% avkastning, PE20 = 100% avkastning, PE30 = 200% avkastning. PE 20-25 för 2016 rimligt men att man i slutet av året börjar värdera in 2017.

På tal om 680kr...
http://www.ladda-upp.se/bilder/hydssemwdezdb/
Sådär ja, då blev det en uppgång på nääästan 40%. Grattis ni som lyssnade

Fått säljläge i dagcharten så nu blir det relax till nästa våg.

yooo
2016-02-24, 17:33
Medlem
Tomat1tvas avatar
Vad händer idag egentligen?
2016-02-24, 18:44
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
Vad händer idag egentligen?
Sur börs, oljan (?), nerviga småsparare som blankarsvin livnär sig på. Pick one...
2016-02-26, 20:42
Medlem
Förvaltaren haussar Fingerprint: "Låg risk och fantastiskt fin uppsida"

"Jag tycker det är ganska låg risk faktiskt, och jag sover väldigt gott om natten med att äga Fingerprint Cards", säger fondförvaltaren.
Allt pekar mot succé för Fingerprint Cards. Det menar Handelsbankens fondförvaltare Oscar Karlsson, som haussar biometribolaget i DI:s "Börsrådet".

"Jag tycker det är ganska låg risk faktiskt, och jag sover väldigt gott om natten med att äga Fingerprint Cards", säger Karlsson och utvecklar sin analys:

"Om man tänker sig hundra scenario vad som skulle kunna vara utfallet under kommande år är aktien prissatt för det sämsta scenariot och det finns 99 scenarier där det kan bli bättre", säger Karlsson och lyfter fram den extremt höga tillväxten, de fina marginalerna och den feta kassan som argument.

Han menar att Handelsbanken räknat väldigt noga, träffat kunder, konkurrenter och bolaget och ignorerat mediebilden av Fingerprint.

"Vi har struntat i mediabruset och allt prat och helt enkelt sett det som en investering. Nedsidan är väldigt skyddad, och den har en fantastiskt fin uppsida", säger Karlsson.
2016-02-27, 16:21
Medlem
Marcus Hernhags uttalande i aktiechatten igår

Hej! Next ligger långt efter Fingerprint och är rena lottsedeln. Tveksamt om det är värt att vara långsiktig i Next.
2016-03-01, 16:58
Medlem
Fingerprint landar nytt avtal med kinesisk mobiljätte

Det hajpade biometribolaget levererade idag strålande nyheter till sina aktieägare i ett pressmeddelande.

Idag meddelade Fingerprint att deras touchsensor FPC1035 kommer finnas med i kinesiska mobiltillverkaren Vivos nya smarta telefon, Xplay5.

Den nya telefonen är den första i världen med 6 GB RAM-minne, och slår därmed både Apple (2 GB) och Samsung (3 GB) på fingrarna. Ett större RAM-minne innebär i praktiken främst att användaren snabbare kan växla mellan olika appar och hemsidor i webbläsaren.

Den kommer också vara den tredje telefonen att nyttja Samsungs banbrytande rundade skärm-teknologi.

Vivo är en av Kinas största mobiltillverkare och är med och tävlar mot globala marknadsledare som Apple, Samsung och LG som en av världens tio största smart phone-tillverkare.

Fingerprint har effektivt lyckats etablera sig bland de kinesiska jättarna och levererar idag även fingeravtrycksläsare till bland andra Huawei, Xiaomi, Lenovo och ZTE. Globalt sett är Fingerprint leverantör till minst 7 av världens 10 största smart phone-tillverkare.

2016-03-01, 21:15
Medlem
BUY

01.03.2016

https://www.swedishbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=FING-B.ST

TARGET: 663:-
Senast redigerad av Fibbelito 2016-03-01 kl. 21:37.
2016-03-02, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Jättesvårt att sätta riktkurs till ett visst datum och även lägga en för helåret pga att marginalerna ändras från kvartal till kvartal.

Men det positiva och gryma idag är att vi fått veta att nuvarande marginaler INTE kommer sjunka utan att de kommer växa. Lägg sen till att analytiker siat om sjunkande sensorpriser och det får vi detta svar på nu:
"Fingerprint Cards ser att prisbilden på sensorer kommer att
vara stabil framöver.
"
"Vårt mål är att den justerade
bruttomarginalen ska överstiga 40 procent
", uppger Jörgen Lantto."

Jag kan lägga 2 exempel, längre fram i tiden är onödigt att haussa upp än.

2015 - Omsättning: 1,8miljarder Justerad bruttomarginal: 38%
Intäkter: 1800*0,38=684mln
Rörelsekostnader: 70+80+90+100(jag gör det lätt med att öka 10mln/kvartal)=340mln
Vinst: 684-340=344mln
344/57(antal aktier)=6kr/aktie
6*PE 30 = 180kr
Riktkurs: 180kr

2016 - Omsättning: 4miljarder Justerad bruttomarginal: 41%
Intäkter: 4000*0,42=1680mln
Rörelsekostnader: 110+120+130+140(jag gör det lätt med att öka 10mln/kvartal)=500mln
Vinst: 1680-500=1180mln
1180/62(räknar in en NE på 5mln aktier)=19kr/aktie
19*PE 30 = 570kr
Riktkurs: 570kr

Som ni ser räknar jag med låga PE tal för den här explosionsmarknaden som nu öppnar sig och det ger även det sjuka tal. Ni som inte förstår Tillväxtfaktorn PE så har jämna och stabila bolag ett PE runt 15 men de ligger nu runt höga 20.

Vill ni trada så gör det men vill ni göra stor vinst på den nya marknaden så är LONG att föredra. TA(teknisk analys) kommer inte och har inte funkat så bra nu iår då det är en omvärdering på G.

Säger inte att kursen kommer stå i exakt 180kr i slutet av året och att den kommer vara 570kr nästa år men den kommer garanterat öka kraftigt ifrån dagens kurs och slå Index xx antal gånger om.

OPEN YOUR EYES

Zorb Ska fan ha en medalj för allt arbete han lagt ner i detta forum och haft rätt hela tiden. Här låg kursen på ca 110 kr . Hade jag litat desto mer på någon då random flashbackare hade jag varit ännu rikare . Har 2890 st med betydligt högre gav än så

King!
2016-03-02, 05:45
Medlem
Kurt Sune Ska Givetvis Också Ha En Eloge För Sitt Enorma Baiisande

Stor Medalj Till Dig Med !
2016-03-03, 17:32
Medlem
Johan Carlström flaggar för starka siffror och fortsatt tillväxt även nästa år.

Johan Carlström, tidigare vd för senortillverkaren och nu ansvarig för affärsutvecklingen, har gjort sig känd som en flitig twittrare. På torsdagsförmiddagen gick han via sitt twitterkonto ut med uppgifter som måste betecknas som intressanta för alla de som som följer bolaget och dess aktiekurs.

I en tweet skriver Johan Carlström att kvartalsrapporten som släpps om åtta veckor kommer bli ”all time best”. Han konstaterar samtidigt att aktien nu värderas till 10 gånger årsvinsten (baserad på rullande tolvmånaders basis). I genomsnitt värderas aktierna på Stockholmsbörsen nu till runt 15 gånger årsvinsten.

Värderingen av Fingerprint är ett "skämt", enligt Johan Carlström som är bolagets största enskilda ägare med över 20 procent av aktierna. Han konstaterar också i sin tweet att "And NO, the growth doesn't stop in 17".

Efter att Johan Carlström twittrat ut sina profetior kring den kommande rapporten reagerade andra twittrare med att det skulle kunna vara insiderinformation. Det avvisar dock Johan Carlström med följande ord:

”Jag säger inget som inte redan är kommunicerat. Problemet är att de flesta inte förstår, ej kan söka & analysera info & inte räkna”.
2016-03-03, 18:39
Medlem
Att blankarna håller nere kursen är ju uppenbart efter granskat handeln idag.

Tror dock att de får svårare och svårare att manipulera kursen och är övertygad om att vi får se
500 inom kort, kanske redan nästa vecka. När blankarna sedan släpper greppet kommer aktien att rusa uppåt mot 600-700 kr och det kommer att gå fort.

Allt under förutsättning att FPC levererar som förväntat och inget oförväntat dyker upp!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in