2013-06-11, 10:46
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DHDavies
Dessutom var denna nyhet av stort värde då FPC nu inte bara har främst smartphones och paddor att sätta sensorer i. Microsoft har sagt att de planerar att även implementera detta i spelkonsol (xbox) och det lär komma tangentbord och möss som ska ha sensorer i sig så man kan logga in biometriskt på de stationära datorerna.
Kan jag få en källa på att detta kommer vara implanterat i den nya Xboxen.
2013-06-11, 12:12
Medlem
Rejmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Lär väl kanske inte komma i den version som lanseras nu, men i kommande versioner. Xbox one är ju knappast sista Xboxen vi ser.
2013-06-11, 16:47
Medlem
Daenzos avatar
Bestämde mig för att sälja allt och avvakta tills vidare, skönt att ta hem vinsten. Vi får se om dippen kommer inom kort.
2013-06-11, 17:35
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rejmo
Lär väl kanske inte komma i den version som lanseras nu, men i kommande versioner. Xbox one är ju knappast sista Xboxen vi ser.

Jaha i den som kommer om typ 7 år alltså lär nog finnas helt andra tekniker då
2013-06-12, 10:24
Medlem
Rejmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Jaha i den som kommer om typ 7 år alltså lär nog finnas helt andra tekniker då

Kommer väl på nån facelift eller liknande kanske.

Glad att jag sålde igår, nu är frågan hur länge man vågar vänta innan man går in igen?
2013-06-12, 18:13
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Antar att grabbarna på NSA jublar den dagen Microsoft börjar samla in hela världens fingeravtryck.
2013-06-13, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro

Det har inte oficiellt släppts en order till xbox än, men här är två anledningar till att jag är relativt säker på att det blir så:

1: VD uttalar det som mer än troligt:

http://www.etn.se/index.php?option=com_content&view=article&id=57695 &via=f

Citat:
- Fingeravtrycksbiometri får en nyckelroll i den framtida utvecklingen av Windows. Microsoft strävar efter att avskaffa lösenord och pinkoder och övergå till inloggning via fingeravtrycksbaserade touchsensorer. Det kommer att sitta touchsensorer i varenda Windowspryl så småningom - surfplattor, mobiltelefoner, laptops, x-box och it tillbehör som musar, tangentbord med mera, säger Johan Carlström, vd på Fingerprint Cards, till Elektroniktidningen.

2: I denna video är det planerat att läggas in enl microsoft själva.

http://channel9.msdn.com/Events/TechEd/NorthAmerica/2013/WCA-B370#fbid=_Dp5PqKQyXf

Spela videon där och på 00:24:00 står Xbox store och Xbox Live med som platser man kommer kunna logga in och köpa saker med fingeravtryck. Denna presentation är det microsoft själva som ger.
2013-06-13, 07:36
Medlem
Citat:
Funderar på att sälja av, det måste ju komma en dip i veckan. Känns som att man kan göra en slant på att sälja nu idag eftermiddag och köpa in efter eventuell dip.

Blir med liten sugen på att trade:a/jaga några kronor upp och ner.
Men har kommit till slutsatsen att är jag ute och ett bud kommer så kommer jag inte kunna vara krav hör på jordelivet.

Jag känner mig tillräckligt säker på FPC att jag inte ens bryr mig vid minus dagar.

Men som sagt, du vågar ligga ute alltså?
2013-06-13, 11:39
Medlem
Daenzos avatar
Vad händer? Upp utan nyheter?
2013-06-13, 12:54
Medlem
k4d9s avatar
fan, impulsköpte precis med hopp om att den fortsätter... får se hur det går..

Ångrar det som fan eftersom det säkert kommer en rekyl nu
2013-06-13, 12:56
Medlem
Fan, jag som tänkte tanka på lite nya imorse, borde ställt klockan på 9 och sedan njutit av vinst.. Vad tror ni, är det värt att köpa mer eller borde man sälja och vänta på en dipp och sedan köpa? Eller borde jag hålla kvar och bara köpa nya?
2013-06-13, 12:57
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsflykt
Fan, jag som tänkte tanka på lite nya imorse, borde ställt klockan på 9 och sedan njutit av vinst.. Vad tror ni, är det värt att köpa mer eller borde man sälja och vänta på en dipp och sedan köpa? Eller borde jag hålla kvar och bara köpa nya?
Vänta på rekyl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in