Citat:
Ursprungligen postat av
zorb89
Bolaget har inte direkt visat på självsäkerhet om lysande framtid senaste tiden från att ha skrattat åt konkurrenterna och vilken smäll korten kommer ge.
CFs motto är "Konkurrensen hårdnar och vi måste innovera för att överleva".
Marknaden inkl mig själv satt med mycket högre förväntningar 2016 fram tills dess prognosen släpptes. Sen finns det givetvis en grupp som vägrar erkänna hur fel man hade då man har rekat köp hela vägen till 682kr samt ligger inne blytungt.
Sen gick man ut med att man gör förvärv av Iris samtidigt som man sänkt sina finansiella mål. Det betyder mao att man kastat iväg 1mdr av kassan på en sak som inte boostat sina mål, räddningsaktion?
Jag skriver inte att bolagets period är över(vet ej) men försöker säga att förväntningarna var något helt annat och den uppgång vi såg till 680kr var helt omotiverad med vad som komma skulle 2016-2018.
Äger man aktien nu får man räkna med brant nedgång tills Q1 rapporten är lagd men därefter kan det finnas hopp igen.
Lycka till
Intressant när en som zorb som va en frisk fläkt och haussade rätt rejält ett tag nu börjar dra öronen åt sig, och inte enbart som vissa andra som "gift" sig med aktien och inte kan erkänna att man gjort ett fel bedömmande om aktien
jag/vi var några som skrev att man skulle akta sig, men blev antingen genom att man fick epitetet Troll eller blev Iggad, till och med från Crow som visste bättre

skrek ut skitsaker,, hoppas han mår bättre nu.
Funderar nu på hur vissa känner sig, svårt att erkänna kan jag förstå,men sitta och skrika troll fortfarande när vi ser tendensen,,,
VARFÖR?