Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-03, 20:38
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Judarna exponerar sitt hat mot Trump helt öppet. Vårt jobb är att visa på dessa exempel och visa för vanligt folk att de som beter sig på detta vis är judar och att anledningen till att de beter sig som de gör är att de är just judar.

Här har vi en livslång gammal republikan och Der Stürmer-karikatyr till jude som nu går ut med att han tänker rösta på Clinton och demokraterna om Trump blir republikanernas kandidat.

I’ve never voted for a Democrat’: Ben Stein flips support to Hillary and Bernie because of Trump

http://www.rawstory.com/2016/03/ive-never-voted-for-a-democrat-ben-stein-flips-support-to-hillary-and-bernie-because-of-trump/?utm_source=im&utm_medium=referral&utm_campaign=ra wstory

En framträdande neokonservativ jude som länge stått den republikanska eliten nära går ut med att han också tänker lämna partiet och stödja Hillary Clinton istället.

Bill Kristol: I Would Rather See Hillary Win Than Trump

http://www.newsmax.com/Newsfront/bill-kristol-donald-trump-president-weekly-standard/2016/03/02/id/717115/

Megajuden Robert Kagan går loss i judiska tidningen Washington Post.

Trump is the GOP’s Frankenstein monster. Now he’s strong enough to destroy the party.

https://www.washingtonpost.com/opinions/trump-is-the-gops-frankenstein-monster-now-hes-strong-enough-to-destroy-the-party/2016/02/25/3e443f28-dbc1-11e5-925f-1d10062cc82d_story.html

Såhär håller de på, judarna. Det blir fler och grövre judiska angrepp mot Trump för varje dag som går.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här har vi en hatfilm från Ezra Klein:

https://www.youtube.com/watch?v=drWh6vBa45k

Här en från Ben Shapiro:

https://www.youtube.com/watch?v=yX5dBzxKNOw

Notera hur lika de är berättarmässigt.

Här vill Jennifer Rubin att folk inte bara ska gå efter Trump, utan också efter alla som stödjer honom. Notera domedagstonen:
https://www.washingtonpost.com/blogs/right-turn/wp/2016/03/02/lets-name-and-shame-trumps-enablers/

Det är jude på jude på jude. Det är så uppenbart att lögnarna och förnekarna här i tråden bara gör sig själva fåniga. Ni kan säga vad ni vill men den som förnekar att detta är ett i mångt och mycket judiskt krig mot Trump gör bara er själva irrelevanta. Ni förnekar ju verkligheten, såna typer finns det ingen som respekterar.
Max Landis (regissören John Landis son) sparar inte på krutet i detta klipp, och som vanligt får vi lite karakteriska judiska projektioner:
Citat:
That story of this animal who basically does whatever he wants and never compromises his whole life and is rewarded and rewarded and rewarded by a sick society that favors capitalism over compassion and favors volume over content. This is a terrible person who is massively rich and is now a legit candidate for president.
http://www.democraticunderground.com/1017291937

Kolumnisten och politiska kommentatorn Jonathan Chait skriver halvt om halvt skämtsamt på Twitter:
Citat:
Will simply offer a $100 million bounty for Donald Trump, dead or alive
https://twitter.com/jonathanchait

Mortimer Zuckermans tidning Daily News har, med inspiration av marionett-påvens ord om Trump, här framställt Trump som Satan:
http://www.dailystormer.com/zionist-devil-neocon-zuckerman-paints-trump-as-the-anti-christ/

John Podhoretz (hans far Norman Podhoretz var en prominent vänsterextremist innan han tillsammans med några likasinnade judar grundade neokonservatismen, för de som inte visste) gnäller lite allmänt på Trump och framlyfter bland annat Trumps stöd till Putin som Podhoretz anser att är en av världens värsta personer.

http://www.bloomberg.com/politics/videos/2016-02-25/john-podhoretz-donald-trump-would-be-a-disaster-as-president

De gamla vanliga gängen (ADL, B'nai B'rith, AJC) förnekar sig inte heller även om deras kritik inte är lika plump och aggressiv som vissa av deras stamförvanters.
http://www.jta.org/2015/12/15/news-opinion/politics/what-jewish-groups-have-and-havent-said-about-donald-trump
Senast redigerad av Magnet83 2016-03-03 kl. 20:53.
2016-03-03, 20:42
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vill minnas att han sagt att han inte kommer ställa upp som oberoende. Det måste betraktas som ett ganska hopplöst företag att kandidera till president i USA om man inte representerar Demokraterna eller Republikanerna.

Ja, så länge han anser sig blivit korrekt behandlad. Så han har republikanerna i en rävsax.
2016-03-03, 20:50
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Vilka bisarra lögner Romney kom med. Han påstod bl.a. att Trump har sagt att man borde låta ISIS besegra Assad i Syrien när han i själva verket har sagt tvärtom, att man borde låtta Assad, ryssarna m.fl. besegra ISIS och att USA inte borde lägga sig i detta.

Jag tror att lögner som den skadar vad Romney ville åstankomma.

Det är väl känt bland Trumps supportrat, och troligen även de flesta andra, att Trump vill ge ryssarna+Assaf fria händer att gå lös på IS.

Om man till en början är nyfiken på vad Romney ska säga, så stänger man av så fort man ser en så uppenbar lögn.

Själv läste jag ett transkript av Romneys tal, men stängde ner det så fort jag kom till den uppenbara lögnen om IS och Assad.
Och jag tror inte att jag var ensam. Det republikanska etablissemanget är desperat, och panikslaget, och detta senaste desperata utspelet, kommer som vanligt bara att stärka Trump ännu mer.
Senast redigerad av Sockerpappan 2016-03-03 kl. 20:56.
2016-03-03, 20:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Nu är ju detta tråden om Trump, men jag är fascinerad över din positiva inställning till Hillary med tanke på vilka PU-inlägg du annars brukar göra. För den som vill maxa amerikansk krigshets inför framtiden är hon den överlägset bästa kandidaten, genom att hon kommer göra regelbundna interventioner (utöver de mindre insatser som gjorts även under Obama) rumsrena även på den demokratiska sidan. Hon påminner på det sättet och andra sätt väldigt mycket om Tony Blair.

Trump...vete fan om jag vill se honom som president, troligen inte även om jag ser en viss öppning för en extremt konstruktiv politik om värvandet av Christie är något att gå efter. Ser det som att det bara finns dåliga alternativ i det här valet och hade helst sett Kerry ta över efter Obama, men OM hans linje nu ska förstöras, låt då republikanerna göra det!
Haha, jag vet inte hur du får mitt epitet "vindflöjel" till att vara positiv till Clinton. Nej jag tror inte hon är någon stor begåvning, men hon är nog trotts detta det bästa valet av de valbara kandidaterna (räknar tyvärr bort Kasich).

Men nu var det Trump vi diskuterade, och jag tycker trotts hans vulgära och ogenomtänkta uttalanden - som bara dessa diskvalificerar honom från presidentposten - inte är en ointressant politiskt tänkare. Till president duger han inte, men kanske senator...
2016-03-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Om Trump vs Clinton i en debatt så tror jag du har fel, Trump skulle krossa henne i en debatt. Det finns helt enkelt för mycket skit på henne, och Trump skulle inte precis hålla igen och undvika att prata om det som Sanders gör.

Trump VS. Clinton i en debatt... Föreställ er allt skit Donald kan kasta på Hillary som Alex Jones, Roger Stone, David Duke, Stefan Molyneux, Larry Nichols, Michael Flynn, Ron & Rand Paul, osv osv osv har grävt fram om henne, Bill, hela etablissemanget, och alla lobbyister. Alla kanske inte tycker och vill samma sak, men alla har något gemensamt och i fronten går Donald Trump, och han har alla bakom sig...

Donald skulle krossa Hillary! Donald kommer bli President om han lyckas bli Republikanernas president, eller om han går independent...
2016-03-03, 20:58
Medlem
Trump bekräftar att han får sitt absoluta stöd från den militärindustriella sektorn

Han sa ordagrant "our military is depleted" till trots att USA har Världens absolut starkaste militär 4 gånger starkare än nummer 2,.

Jag finner det intressant.
2016-03-03, 21:00
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Trump bekräftar att han får sitt absoluta stöd från den militärindustriella sektorn

Han sa ordagrant "our military is depleted" till trots att USA har Världens absolut starkaste militär 4 gånger starkare än nummer 2,.

Jag finner det intressant.

Tycker också det är intressant. Har för mig USA lägger 10 ggr mer pengar än Ryssland på militären. Känns som att Trump kan bli värre än Bush, lite oroande faktiskt.

Fast det är kanske bara valretorik, att stimulera nationalistiska känslor gör en ledare alltid populär.
2016-03-03, 21:00
Medlem
Prodelins avatar
Man borde göra en remake av Pink Floyd The Wall, men byta ut Roger Waters mot Trump och kalla låten Trump, The Wall
2016-03-03, 21:01
Medlem
Sockerpappans avatar
Lyssnade förresten på Chris Christies presskonferens.

Han pratade där om att Trump har egen säkerhetspersonal anställd, omfattande över 50 personer.

Skönt att höra att han iallafall tar sin egen säkerhet på allvar.

Trump inser uppenbarligen själv, att hans liv är i mycket stor fara.
2016-03-03, 21:04
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Vilka bisarra lögner Romney kom med. Han påstod bl.a. att Trump har sagt att man borde låta ISIS besegra Assad i Syrien när han i själva verket har sagt tvärtom, att man borde låtta Assad, ryssarna m.fl. besegra ISIS och att USA inte borde lägga sig i detta.

I själva verket har han i typisk flipflop-anda hunnit framföra båda alternativen. (Kissinger framförd ju likaså han alternativet om lämna ISIS till Ryssland, ger det ngt utslag på judespektometern?)

http://www.cbsnews.com/news/donald-trump-60-minutes-scott-pelley/
2016-03-03, 21:04
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
J

Det är väl känt bland Trumps supportrat, och troligen även de flesta andra, att Trump vill ge ryssarna+Assaf fria händer att gå lös på IS.

Han har tidigare medgett att han är beredd på att Putin tar över Syrien och oljekällorna vilket han inte bryr sig om så länge IS försvinner på denna jord.
2016-03-03, 21:07
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Du har objektivt fel. Trump är något populärare bland dem som tjänar över 50 000 dollar och har ungefär samma andel bland college-utbildade som andra:

"— Trump is dominating among Republicans and GOP leaners who are college graduates, with 46 percent, to 19 percent for Rubio, 13 percent for Cruz, and nine percent for Kasich.

— Trump is dominating among suburban Republicans, with 51 percent, to 16 percent for Rubio, 13 percent for Cruz, and six percent for Kasich. As James Hohmann has reported, Rubio’s strategy is heavily focused on winning suburban areas in many Super Tuesday states and beyond.

— Trump is dominating among Republicans who make $50,000 or more, with 50 percent, to 16 percent for Rubio, 15 percent for Cruz, and eight percent for Kasich."

https://www.washingtonpost.com/blogs/plum-line/wp/2016/02/29/these-new-trump-poll-numbers-should-absolutely-terrify-republicans/

Däremot är det så att bland dem stöder Trump i USA (liksom, tror jag, bland dem som stöder SD i Sverige) att de högutbildade är mindre benägna att berätta det. Det gjordes en intressant kombinerad telefon-webb-undersökning som visade just detta. Ids inte leta rätt på den länken nu.

Intressant info, men det betyder inte att gruppen höginskomsttagare är jämförbart större än motsvarande grupp fattiga som röstar på Trump (relativt de övriga kandidaterna)! Min källa var från förra veckan (http://www.theguardian.com/us-news/2016/feb/24/donald-trump-voters-demographics-nevada-caucus):

Citat:
Analysis of recent polling and elections survey data indicates that while his base his broad, its members tend, overall, to be older, whiter, poorer, less conservative, less-well educated and, going by past voting records, less likely to turn out than supporters of rival candidates. Many have spent their lives on the fringes of politics.

Men visst, han slår de andra i mer eller mindre alla kategorier, så de där nyanserna är svåra att se, och det blir verkligen tufft för konkurrenterna.

Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Ja, för Bernie Sanders och demokraternas följare som vill ha gratis sjukvård,college och höjda skatter är ju välkänt utbildade och högavlönade herregud.
https://www.youtube.com/watch?v=OCjC9BjPgoc
aldrig sett så många losers,lodisar,fattiga kommunister och marijuana rökande hippies som på ett bernie rally.

Sedan handlar det inte om att beskylla grupper för att sprida hat och rasism, nej, snarare att försöka belysa problemen i samhället och försöka förstå och lösa framtida brott. Men hursomhelst i USA får man föra etnicitetstatistik där har man bland annat sett (...via fbi's kriminalitets statistik) att i New York, där Donald Trump bor, är vita, som representerar 65% av befolkningen bakom ca 3-4% av alla mord och våldtäkter.

Latinos ca 43-44% och är 17-18% av befollkningen.
Det finns även skräckexempel på mexikanare som blivit deporterade över 5 gånger och likförbannat tagit sig tillbaka till USA och begått våldtäkt eller mord. Ann Coulter har släppt en bok, "Aidos America" där hon går in på dessa "nedtystade" våldtäkter och mord som media försöker gömma ifrån allmänheten ifrån illegala människor.Likaså vittnade Amnesty om att över 67% av alla kvinnor som försökt komma in illegalt vid gränsen blev våldtagna av dessa män där.
Att förresten vara emot illegala människor borde knappast vara kontroversiellt- de är ju för helvete där "illegalt".

I Sverige får man inte föra etnicitetsstatistik, även om SD föreslagit det hos BRÅ, regeringen anser att det inte är intressant- jag tror de flesta vet redan svaren SD var ute efter och Sossarna vill dölja- men det lämnar jag osagt.

Men återigen, ibland är sanningen inte rolig att höra- då kan man, såsom du gjorde, dra nazistkortet och hoppas på att folk tystar.

Behövs muren? Absolut, det spekuleras att det finns allt ifrån 5,10,15 upp till 20 miljoner eller mer illegala människor-och siffrorna bara ökar.

obs! lagliga latinos med ID-kort som söker inträde till Amerika är ingen emot- inte Trump heller. Men det vet du och vänstermedia om. Och Mexiko har inga problem med att kriminella ligor lämnar Mexiko för att bosätta sig i Amerika. Och ja, dessa skulle ej släppas in.
Likaså detta "vi och dem" tänkande som du nämnde, det gillar ju bernie och hillary som har kontakter med "black lives matter" inte "alla lives matter".

Jag drog inte nazistkortet för att det är lustigt, utan för att det är relevant att jämföra populister som pekar ut grupper som skyldiga till andra gruppers missnöje. Hitler gjorde det, Trump gör det och SD gör det. Inga konstigheter med det. Övriga likheter har jag inte nämnt. Att stärka klyftor mellan grupper gör de allihop. Oavsett vad som är sant eller inte sett till brottsstatistik.

Det spelar mindre roll i vilken utsträckning t.ex. latinos är överrepresenterade kring vissa typer av brott i USA, det är ändå förkastligt att säga saker som att mexikaner är våldtäktsmän. Att folk jublar åt det betyder inte att det han säger är sant. Populist är han definitivt.
Senast redigerad av tojo 2016-03-03 kl. 21:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in