Citat:
Ursprungligen postat av
Tercio
Hur stor tror ni risken är att de kuppar bort Trump på konventet? Om han fått 50% så är han klar som jag förstått det? Men om han inte har 50% borde det finnas en stor risk att de säger att "vi tillsammans har mer än du och en majoritet stöder inte dig utan en av oss" och sedan stjäl nomineringen?
Lyssnade på Alex Jones och nån kille som diskuterade detta, de nämnde då att även Republikanerna har Superdelegater, inte så många dock. De påstod att pga detta så behövde Trump vinna 55% för att få majoritet. Har inte hört detta nån annanstans så jag vet inte om det stämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Vi ifår nog förlita oss på dom riktiga veteranerna inom politiken i USA som ju spår att Trump inte har en chans mot tungviktaren Hillary om dom framledes skulle behöva mötas i debatter. Till skillnad mot <hillary så sitter ju inte Trump säkert i sadel ännu avseende nomineringen och hans förflutna lär komma ikapp honom, åtsminstone om han är lika otrevlig och ser lika tokig ut i verkligheten som vid sina framträdanden.
för vem vill egentligen ha en gammal man när det finns bättre yngre förmågor att leda landet. Republikanerna får nästan skylla sig själva för att Trump tillåts representerar dom med en ideologi som ju hör hemma i soptunnan. Skall USA genom Trump sänka sig till samma låga nívå som Putins Ryssland är vi riktigt illa ute. Fast troligare är det nog enbart en show och billig reklam för sina egna affärer som hägrar för den lille Drumpfen när han äntrar scenen.

Än har han ju faktiskt inte visat upp sina positiva sidor vilket tyder på en viss osäkerhet. Fast lite underligt är det att såpass många amerikaner i den lägre medelklassen och även många outbildade köper hans enkla men ogenomförbara retorik.
Vi får se, kanske det inte är fullt så över på demokratsidan som media vill att vi ska tro.
TyT pratade om at det var Clintons starkaste delstater som kom nu i början, ändå lyckades Sanders vinna 4 delstater under supertuesday.
Jag tror också att Clinton vinner på demokratsidan, men helt över kanske det inte är.
Dock inser jag att det kanske är naivt att tro att han även utöver att vinna valen ska kunna överkomma det odemokratiska systemet med superdelegater.
Vad gäller hur det skulle gå i en Trump vs Clinton-debatt så tror jag du har fel, Trump skulle krossa henne i en debatt. Det finns helt enkelt för mycket skit på henne, och Trump skulle inte precis hålla igen och undvika att prata om det som Sanders gör.