Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-03, 20:21
Medlem
freeriderXIIs avatar
Av Bob Roberts

Citat:

In a televised interview late on Wednesday, Finance Minister Luis Videgaray categorically rejected the proposal.

"Under no circumstance will Mexico pay for the wall that Mr. Trump is proposing," he said. "Building a wall between Mexico and the United States is a terrible idea. It is an idea based on ignorance and has no foundation in the reality of North American integration."

Visst det kanske är lite av politiskt självmord att som mexikansk politiker gå med på att betala muren men de kommer vika sig eller så får de avgå och så får efterträdaren betala. Handeln med USA är så pass viktig för Mexico.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-03 kl. 20:24.
2016-03-03, 20:21
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Här en amerikansk kommentar från amren
Med anledning av personens påstådda utbildningsnivå så är det här intressant:

https://twitter.com/mtracey/status/704968285423583233

Av världens 10 främsta universitet så ligger kanske 3-5 av dem i Massachusetts. Om man är "postgraduate" i Massachusetts så tillhör man världens akademiska elit. Bland de Republikanskt röstande av dessa vann Trump med 29 procent. Mer än Kasich och Rubio.
2016-03-03, 20:22
Medlem
EarlTurners avatar
Vilka bisarra lögner Romney kom med. Han påstod bl.a. att Trump har sagt att man borde låta ISIS besegra Assad i Syrien när han i själva verket har sagt tvärtom, att man borde låtta Assad, ryssarna m.fl. besegra ISIS och att USA inte borde lägga sig i detta.
2016-03-03, 20:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Vilka bisarra lögner Romney kom med. Han påstod bl.a. att Trump har sagt att man borde låta ISIS besegra Assad i Syrien när han i själva verket har sagt tvärtom, att man borde låtta Assad, ryssarna m.fl. besegra ISIS och att USA inte borde lägga sig i detta.

Anses Romney vara ett populärt namn bland republikanska väljare eller vad? Varför har etablissemanget kallat in honom för att smutskasta The Donald? Killen är ju en förlorare, en tvättäkta loser som inte lyckades besegra katastrofen Obama.
2016-03-03, 20:31
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Trump kommer att orsaka tredje världskriget. Han kommer att uppröra alla, muslimska världen, Putin, Kina, Mexico, mfl.
Han kan prata vitt och brett om att han ska göra "USA fantastiskt igen" men hur säger han inte. Han vill bygga en mur till Mexico. Han vill stoppa muslimer från att resa in. Han är rasist, misogynist, sexist, homofob, och skulle förstöra för USA.
Såg dokumentären om Trump i går på TV4 och hur han ens har kunnat bli kandidat är en gåta. Hur dumma är amerikaner egentligen? Hur okunniga är de om vad han har gjort? Och kommer att göra?

Jag skulle vara försiktig med att över huvud taget uttala mig om andras okunnighet och dumhet om jag med hull och hår precis hade svalt budskapet i en TV4-"dokumentär".
Det kan hända att han är sexist och rasist och andra saker, men ser inte hur det skulle skapa större risk för världskrig än riktigt krigstokiga Hillary. Vore jag amerikan hade jag förmodligen prioriterat annorlunda, men för mig är utrikespolitiken det avgörande. Är det inte det för dig?
2016-03-03, 20:32
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Hur stor tror ni risken är att de kuppar bort Trump på konventet? Om han fått 50% så är han klar som jag förstått det? Men om han inte har 50% borde det finnas en stor risk att de säger att "vi tillsammans har mer än du och en majoritet stöder inte dig utan en av oss" och sedan stjäl nomineringen?

Problemet för dom är att Trump då kommer påstå att han blivit orättvist behandlad och gå till val som oberoende. Med total splittring av republikanerna som följd och en kassaskåpssäker vinst för Hillary.
2016-03-03, 20:32
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Anses Romney vara ett populärt namn bland republikanska väljare eller vad? Varför har etablissemanget kallat in honom för att smutskasta The Donald? Killen är ju en förlorare, en tvättäkta loser som inte lyckades besegra katastrofen Obama.

De tar väl allt och alla de kan få. De kommer att göra allt mer drastiska och hysteriska utspel framöver.
2016-03-03, 20:33
Medlem
Vore jag tvingad till att rösta på en republikan skulle jag troligen välja Trump. Han verkar vara minst religiös och minst fanatisk abortmotståndare. Två saker som för mig är viktiga. Skulle tro att han är republikan på grund av egna ekonomiska intressen.
2016-03-03, 20:33
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Problemet för dom är att Trump då kommer påstå att han blivit orättvist behandlad och gå till val som oberoende. Med total splittring av republikanerna som följd och därmed ge presidentposten till Hillary på ett silverbräde.

Detta är dock vad etablissemangsrepublikanerna föredrar framför Trump som president. Vem som helst utom Trump.
2016-03-03, 20:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Problemet för dom är att Trump då kommer påstå att han blivit orättvist behandlad och gå till val som oberoende. Med total splittring av republikanerna som följd och en kassaskåpssäker vinst för Hillary.

Jag vill minnas att han sagt att han inte kommer ställa upp som oberoende. Det måste betraktas som ett ganska hopplöst företag att kandidera till president i USA om man inte representerar Demokraterna eller Republikanerna.
2016-03-03, 20:36
Moderator
skunkensunes avatar
Det är fascinerande hur mycket Trump kan prata utan att faktiskt säga något konkret. Att svamla i över en halvtimma är trots allt en bedrift.
2016-03-03, 20:36
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Hur stor tror ni risken är att de kuppar bort Trump på konventet? Om han fått 50% så är han klar som jag förstått det? Men om han inte har 50% borde det finnas en stor risk att de säger att "vi tillsammans har mer än du och en majoritet stöder inte dig utan en av oss" och sedan stjäl nomineringen?
Lyssnade på Alex Jones och nån kille som diskuterade detta, de nämnde då att även Republikanerna har Superdelegater, inte så många dock. De påstod att pga detta så behövde Trump vinna 55% för att få majoritet. Har inte hört detta nån annanstans så jag vet inte om det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vi ifår nog förlita oss på dom riktiga veteranerna inom politiken i USA som ju spår att Trump inte har en chans mot tungviktaren Hillary om dom framledes skulle behöva mötas i debatter. Till skillnad mot <hillary så sitter ju inte Trump säkert i sadel ännu avseende nomineringen och hans förflutna lär komma ikapp honom, åtsminstone om han är lika otrevlig och ser lika tokig ut i verkligheten som vid sina framträdanden.
för vem vill egentligen ha en gammal man när det finns bättre yngre förmågor att leda landet. Republikanerna får nästan skylla sig själva för att Trump tillåts representerar dom med en ideologi som ju hör hemma i soptunnan. Skall USA genom Trump sänka sig till samma låga nívå som Putins Ryssland är vi riktigt illa ute. Fast troligare är det nog enbart en show och billig reklam för sina egna affärer som hägrar för den lille Drumpfen när han äntrar scenen. Än har han ju faktiskt inte visat upp sina positiva sidor vilket tyder på en viss osäkerhet. Fast lite underligt är det att såpass många amerikaner i den lägre medelklassen och även många outbildade köper hans enkla men ogenomförbara retorik.

Vi får se, kanske det inte är fullt så över på demokratsidan som media vill att vi ska tro.
TyT pratade om at det var Clintons starkaste delstater som kom nu i början, ändå lyckades Sanders vinna 4 delstater under supertuesday.
Jag tror också att Clinton vinner på demokratsidan, men helt över kanske det inte är.
Dock inser jag att det kanske är naivt att tro att han även utöver att vinna valen ska kunna överkomma det odemokratiska systemet med superdelegater.

Vad gäller hur det skulle gå i en Trump vs Clinton-debatt så tror jag du har fel, Trump skulle krossa henne i en debatt. Det finns helt enkelt för mycket skit på henne, och Trump skulle inte precis hålla igen och undvika att prata om det som Sanders gör.
Senast redigerad av Sockerpappan 2016-03-03 kl. 20:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in