Citat:
Ursprungligen postat av
molliesmille
OT - en 96-årig anhörig med blodpropp i tarm (ischemi tror jag det kallas) det sista dygnet av sitt liv hade svåra smärtor. Operation avråddes, hur man än gjorde skulle patienten knappast överleva. Sjukhuset var restriktiva med smärtstillande; det märktes hur patienten plågades.
Tillvänjningsrisk?
Josefine var inte en jävligt sjuk 96-åring. Jag hävdar att det är ovanligt med rena dödsolyckor när det kommer till narkotikaklassade mediciner. Ju friskare och yngre personen är desto ovanligare.
Jag har i alla inlägg upprepat att det inte är riskfritt men att någon som är såpass frisk att hen inte är inlagd råkar dö av sin medicin är mycket ovanligt. Föreställningen att det ska vara vanligt förekommande hävdar jag vidare bero på att det en gång i tiden var vanligare när andra farligare (läs, modernare mediciner är inte ofarliga) var vanligt förekommande.
Allt som allt vidhåller jag det jag skrev i mitt första inlägg.
"Det är svårare än vad folk tror att ta en dödlig överdos."
Nu spekulerar vi och jag menar att det är bra mycket troligare att det handlar om en medveten överdos, troligen en blandning av flera droger än en olycka.
Citat:
Ursprungligen postat av
staffanwestberg
Jamen jag säger ju att för att motverka sådana "signalsubstansfel" i hjärnan så måste man kämpa, ta ansvar och söka hjälp. .
Nu tillhör det ju själva sjukdomen att man inte klarar av det.