2016-03-02, 20:00
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Bingo!

Underbar tidskapsel! Tycker också huset har riktigt bra potential: bra planlösning, många sovrum, dubbelgarage, gediget byggt i tegel, utsikt mot Drevviken. Det är mycket jag gillar. Men den behöver en totalgenomgång. Badrummen ser ut att ha en del lösa kakelplattor och rör/eldragningen vid poolen ser högst tveksam ut. Är inte 4,5 milj billigt för det området, trots renoveringsbehov?

Jag gillar också huset, förutom det opraktiska 70-talsköket, även om det vore lite synd så skulle jag nog välja att slå ut väggen mellan kök och matrum.

Eldragningen behöver det inte vara något större fel på, men det är ju inte färdigställt. Jag tycker badrummen ser ok också, även om lilla toaletten har en sprucken platta och rätt sunkiga fogar. Överlag så tycker jag att huset ser ut att vara i bra skick både utvändigt (med reservation för att man inte ser taket) och invändigt.

Jag ser inte riktigt knasigheten, utöver att det är ett hus som är inrett på 70-talet och har kvar en välskött originalinredning (mer eller mindre). Externt så skulle väl träpanelen må bra av en översyn kanske, men större delen av huset är ju underhållsfritt tegel.

Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Här ett annat objekt. Finn två uppenbart stulna saker.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-2rum-vollsjo-sjobo-kommun-sodra-vollsjovagen-170-8796918

Fyfan vilken tragisk syn. Man kan väl tänka sig två tänkbara kategorier av köpare: Någon som till varje pris ska bo i hus och inte får ihop mer än 400 000 och inbillar sig att de ska kunna renovera upp det till nåt trivsamt. Eller någon som faktiskt har råd att blåsa ut hela huset och bara behålla det trots allt ganska fina skalet. Men tyvärr är ju läget uruselt, en dm från vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av officebrownie
Intressant lösning att inte integrera klocktornet i huset utan bygga "runt" det när man gjorde om fastigheten till permanentbostad. Men samtidigt ha vad som verkar vara inomhuskontakter i klocktornet som verkar helt oisolerat, kan det vara godkänt?

Även om det är oisolerat så är det ju fortfarande ett tätt skal, så det är nog inga problem.

Häftigt hus i alla fall.
Senast redigerad av miklon 2016-03-02 kl. 20:15.
Citera
2016-03-02, 20:32
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Fyfan vilken tragisk syn. Man kan väl tänka sig två tänkbara kategorier av köpare: Någon som till varje pris ska bo i hus och inte får ihop mer än 400 000 och inbillar sig att de ska kunna renovera upp det till nåt trivsamt. Eller någon som faktiskt har råd att blåsa ut hela huset och bara behålla det trots allt ganska fina skalet. Men tyvärr är ju läget uruselt, en dm från vägen.

Jag tänkte direkt att det är ett sådant hus en kriminell MC klubb köper för att ha som hangaround
Citera
2016-03-02, 23:42
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
http://www.svenskfast.se/gard/uppsala/enkoping/orsundsbro/biskopskulla-raby-18/122527

Har någon legat död i köket tror ni? En bit av mattan saknas...

Kan vara vad som helst. Din teori är inte otrolig.

Jag gillar placeringen av elpannan. Sådana pjäser kan ibland hosta och frusta så allt utom i pannrum är rätt dumt.
Citera
2016-03-03, 10:07
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Det första huset är väl egentligen inget tillbygge? Ser att det byggdes 2009, så jag antar att allt byggdes då. Eller vad är det som kan ha byggts till sedan dess? Känner mig blind och dum här.
Så är det nog men det gör ju bara eländet ännu värre. Vem har lycktas skrapa ihop något så överjävligt fult? Med tanke på hur konforma svenska arkitekter är, har jag svårt att tro att det är någon med utbildning från KTH eller Chalmers (finns ark.utb. där?) i alla fall.
Citera
2016-03-03, 11:14
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
http://www.svenskfast.se/gard/uppsala/enkoping/orsundsbro/biskopskulla-raby-18/122527

Har någon legat död i köket tror ni? En bit av mattan saknas...

Nära Stockholm, Västerås och Uppsala så läget är inget fel på.
Fina och gedigna golv vad det verkar som under plastmattorna. Rejäl ladugård och ekonomibyggnader som verkar vara i helt OK skick.
Är stommen bra tror jag det där kan vara ett riktigt klipp.

Jag tror det har brunnit i plastmattan och sedan har dom skurit bort det, några lokala förmågor som levt rövare i kåken när den stått tom. Ser ut som den är lite sotig runt hålet.
Citera
2016-03-03, 12:09
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:

Jag tror det har brunnit i plastmattan och sedan har dom skurit bort det, några lokala förmågor som levt rövare i kåken när den stått tom. Ser ut som den är lite sotig runt hålet.

Svårt att veta, eftersom trägolvet inte ser särskilt slitet ut. Jag tror det har stått ett matbord vid fönstret, och en köksstol där golvet har slitits. Just den sträckan är annars den mest trafikerade, mellan kylskåpet, matberedningen, och spisen. Plastgolvet skulle kunna ha blivit slitet av gångtrafik/stolsben, när stolen har dragits in och ut framför bordet. Det är precis på det stället detta skulle kunna ha skett. Men ja, vad vet man...
Citera
2016-03-03, 12:44
Medlem
Gas-pedals avatar
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-mariannelund-eksjo-kommun-angsgatan-3-8824817

Märklig skådis. I Mariannelund av alla ställen också... Symbolerar vad?
Citera
2016-03-03, 13:07
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gas-pedal
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-mariannelund-eksjo-kommun-angsgatan-3-8824817

Jag tror hon symbolerar svårigheten med att sälja en högst ordinär standardvilla i ett väldigt vanligt villaområde i en vanlig småstad. Vad i helvete ska man ta sig till för att få bilderna att sticka ut? Humor och konstnärlighet funkar alltid...
Citera
2016-03-03, 13:17
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gas-pedal

Snygg och fina kroppsformer, är hon med på visningen drar det nog en del extra spekulanter eller ännu bättre ingår i köpet

Men varför hon är klädd i luciaklänning och stundtals mer ger sken av att vara en vålnad än ett humoristiskt inslag vette katten.
Citera
2016-03-03, 14:41
Medlem
Citat:
Snygg och fina kroppsformer, är hon med på visningen drar det nog en del extra spekulanter eller ännu bättre ingår i köpet

Men varför hon är klädd i luciaklänning och stundtals mer ger sken av att vara en vålnad än ett humoristiskt inslag vette katten.

Vålnad var min första tanke också. Kusligt ju.... Tänk om hon inte alls var med då de tog bilderna?
Citera
2016-03-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jag tror hon symbolerar svårigheten med att sälja en högst ordinär standardvilla i ett väldigt vanligt villaområde i en vanlig småstad. Vad i helvete ska man ta sig till för att få bilderna att sticka ut? Humor och konstnärlighet funkar alltid...
Någon mäklare som sett hur man "gör i Stockholm" och helt enkelt kopierar konceptet rakt av på det tråkigaste objektet sedan Hedenhös.

"-Dä ä senaste trenden i Stockholm vettu. Där gör alla såhär!" svarar hon säljaren när denne ser frågande ut till att ha personer med på bilderna.
Citera
2016-03-03, 15:43
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Så är det nog men det gör ju bara eländet ännu värre. Vem har lycktas skrapa ihop något så överjävligt fult? Med tanke på hur konforma svenska arkitekter är, har jag svårt att tro att det är någon med utbildning från KTH eller Chalmers (finns ark.utb. där?) i alla fall.

Det behöver inte vara en arkitekt, eller så är det en arkitekt som arbetade på uppdrag. Numera kan man ju rita sitt eget hus så att säga. Sedan kan man välja en firma som bygger huset på totalentreprenad (det troligaste alternativet i alla fall). De som har ritat huset kanske inte finner det fult överhuvudtaget, eller så förstod de inte hur huset skulle se ut när det faktiskt var klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in