Citat:
Bingo!
Underbar tidskapsel! Tycker också huset har riktigt bra potential: bra planlösning, många sovrum, dubbelgarage, gediget byggt i tegel, utsikt mot Drevviken. Det är mycket jag gillar. Men den behöver en totalgenomgång. Badrummen ser ut att ha en del lösa kakelplattor och rör/eldragningen vid poolen ser högst tveksam ut. Är inte 4,5 milj billigt för det området, trots renoveringsbehov?
Underbar tidskapsel! Tycker också huset har riktigt bra potential: bra planlösning, många sovrum, dubbelgarage, gediget byggt i tegel, utsikt mot Drevviken. Det är mycket jag gillar. Men den behöver en totalgenomgång. Badrummen ser ut att ha en del lösa kakelplattor och rör/eldragningen vid poolen ser högst tveksam ut. Är inte 4,5 milj billigt för det området, trots renoveringsbehov?
Jag gillar också huset, förutom det opraktiska 70-talsköket, även om det vore lite synd så skulle jag nog välja att slå ut väggen mellan kök och matrum.
Eldragningen behöver det inte vara något större fel på, men det är ju inte färdigställt. Jag tycker badrummen ser ok också, även om lilla toaletten har en sprucken platta och rätt sunkiga fogar. Överlag så tycker jag att huset ser ut att vara i bra skick både utvändigt (med reservation för att man inte ser taket) och invändigt.
Jag ser inte riktigt knasigheten, utöver att det är ett hus som är inrett på 70-talet och har kvar en välskött originalinredning (mer eller mindre). Externt så skulle väl träpanelen må bra av en översyn kanske, men större delen av huset är ju underhållsfritt tegel.
Citat:
Här ett annat objekt. Finn två uppenbart stulna saker.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-2rum-vollsjo-sjobo-kommun-sodra-vollsjovagen-170-8796918
http://www.hemnet.se/bostad/villa-2rum-vollsjo-sjobo-kommun-sodra-vollsjovagen-170-8796918
Fyfan vilken tragisk syn. Man kan väl tänka sig två tänkbara kategorier av köpare: Någon som till varje pris ska bo i hus och inte får ihop mer än 400 000 och inbillar sig att de ska kunna renovera upp det till nåt trivsamt. Eller någon som faktiskt har råd att blåsa ut hela huset och bara behålla det trots allt ganska fina skalet. Men tyvärr är ju läget uruselt, en dm från vägen.
Citat:
Även om det är oisolerat så är det ju fortfarande ett tätt skal, så det är nog inga problem.
Häftigt hus i alla fall.
Senast redigerad av miklon 2016-03-02 kl. 20:15.
Senast redigerad av miklon 2016-03-02 kl. 20:15.