2016-03-02, 19:11
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Exakt! Trump måste förlora både Ohio och Florida för att brokered convention ens blir möjligt. Men både Rubio och Kasich fick mindre än väntat

Ja precis. Det gäller att Trump förlorar flera stora winner-takes-all-stater för att det ska bli möjligt, vilket ser osannolikt ut i nuläget.

Här är de största winner-takes-all-staterna:
California 172
Florida 99
Pennsylvania 71
Illinois 69
Ohio 68
Arizona 58
Indiana 57
New Jersey 51

I nästan samtliga leder leder Trump, dessutom med stor marginal. Där det eventuellt finns en chans för de andra kandidaterna är California för Cruz och Ohio för Kasich. Men det är ändå inte troligt att det räcker för att undvika att Trump får egen majoritet.
Citera
2016-03-02, 19:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du antyder inte ens vad du menar med det där. Det är inte första gången du använt uttrycket det amerikanska folket. Det enda du faktiskt syftar på är Bernie-bros.

Fint att du tolkar åt andra men nej jag menade inte de som kan tänka sig rösta på Bernie Sanders utan de som genuint har vissa av sina viktigaste frågor närmre det republikanska partiet än det demokratiska men trots det även har vissa sympatier för det demokratiska partiet då de förstår att världen inte är svart och vit.

Men vad ska man förvänta sig från någon som benämner afeoamerikaner som afrosvenskar?

Citat:
Nej. Grovt fel. Det är inget "om". Det är ett faktum att båda Bill Clinton och Obama vunnit två presidentval. Finns kvar? De börjar bli till åren... speciellt H.W. Bush och Bob Dole. Vad babblar du om?

Jaså?

Så bara för att Bill Clinton och Obama valdes av folket genom en demokratisk process så betyder det att republikaner som inte sympatiserar med pubtards automatiskt upphör att existera?

Hur får du ihop den ekvationen?

Citat:
Du förstår inte politik. Du förstår exempelvis inte vad "moderate" betyder. Trump är exempelvis populärast bland just just "moderate republicans" medan Ted Cruz är mest populär bland "very conservative".

Absolut att Cruz går hem bäst bland teokraterna men det är en hel del av dem precis som moderates som inte gillar honom utan snarare vänder sig till Trump vilket fler av dem kommer att göra när Cruz väl/förhoppningsvis ger upp.
Citera
2016-03-02, 19:25
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den tokhöger som vi ser nu kommer förhoppningsvis att arbeta bort sig själv inom en snar framtid då den inte representerar set amerikanska folkets vilja.
Jag har ärligt talat svårt att se vad som är "tokhöger" med det vi ser.
Citera
2016-03-02, 19:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskarn
Jag har ärligt talat svårt att se vad som är "tokhöger" med det vi ser.

Tokhögern är de som vill göra USA till en kristen motsvarighet till Saudiarabien eller liknande där deras religion (och vissa går så långt att det även handlar om hudfärg) står högst upp på agendan, det är även samma typ av personer som brukar bua (men det finns även de som blir otrevliga eller våldsamma) när någon kommer med information kring att de kan vara felinformerade (oftast när det handlar om deras tro på att evolutionsteorin är påhittad och en rad andra saker)

De är långt ifrån en majoritet men de styr agendan rätt duktigt inom det republikanska partiet tack vare sådana som Cruz och Palin.

[Tillagt]

Om Tokhögern skulle upphöra att få så mycket uppmärksamhet så skulle vi förhoppningsvis få se ett någorlunda stabilare USA där man faktiskt kan komma fram till politik som gynnar USA och dess befokning även om chansen är liten tack vare att många företag bestämmer agendan genom de lagliga mutorna.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-03-02 kl. 19:33.
Citera
2016-03-02, 19:49
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Hämnas för vad? Han har lovat stötta den kandidat man väljer att nominera, men om han inte vill hålla sitt ord så är ju det en möjlighet. Tror att etablissemanget skulle gilla om han gjorde så framför att nominera honom.
Jag menar så att han skulle - med viss rätt - kunna uppleva sig ha "myglats" bort om han kommer till konventet som kandidaten med klart störst stöd, och konventet istället väljer Kasich. Frågan är då om han håller sitt ord, eller fortsätter ett solorace, som antagligen skulle få ganska stort stöd. Är ingen expert på Trumpspykologi, men jag ser inte den senare möjligheten som otänkbar, och i så fall blir det ju ett svårförutsebart presidentval.
Citera
2016-03-02, 19:51
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Du har fel. Florida, exempelvis, har 99 delegater. Vinnaren får alla..

South Carolina funkar så som du beskriver. Den betecknas inte som winner-takes-all.

Och du har rätt, fan vad jag svamlar till saker i dag!
Citera
2016-03-02, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag menar så att han skulle - med viss rätt - kunna uppleva sig ha "myglats" bort om han kommer till konventet som kandidaten med klart störst stöd, och konventet istället väljer Kasich. Frågan är då om han håller sitt ord, eller fortsätter ett solorace, som antagligen skulle få ganska stort stöd. Är ingen expert på Trumpspykologi, men jag ser inte den senare möjligheten som otänkbar, och i så fall blir det ju ett svårförutsebart presidentval.
Klart att han fortsätter. Och då kommer han att förgöra det republikanska partiet, eftersom om han inte vinner, kommer han att skylla på deras svek.
Hur arga blir då hans redan arga vita män!?
Citera
2016-03-02, 20:14
Medlem
Citat:
Fint att du tolkar åt andra men nej jag menade inte de som kan tänka sig rösta på Bernie Sanders utan de som genuint har vissa av sina viktigaste frågor närmre det republikanska partiet än det demokratiska men trots det även har vissa sympatier för det demokratiska partiet då de förstår att världen inte är svart och vit.

Allt det där bygger på att du skulle definiera vad dessa frågor är och hur de ska tolkas. Så fungerar det naturligtvis inte. Folk gör sina egn bedömning av frågorna och vad frågorna innebär för dem. Vad du anser är totalt irrelevant för dem.

Citat:
Jaså?

Ja. Båda vann två presidentval. Ska jag behöva länka information om detta? Du ifrågasätter?

Citat:
Så bara för att Bill Clinton och Obama valdes av folket genom en demokratisk process så betyder det att republikaner som inte sympatiserar med pubtards automatiskt upphör att existera?

Va? Pubtards? Upphör att existera?

Hur får du ihop den ekvationen?
Citera
2016-03-02, 20:17
Medlem
Med tanke på Ross Perot 1992 så har jag mycket svårt att se att Trump inte skulle vinna som oberoende kandidat.

Perot ledde in i sommaren, därefter hoppade han av.

Och som opinionsundersökningarna visade så var det inte så att det var Perot som fick Bush Sr. att förlora.
Citera
2016-03-02, 20:54
Medlem
(CNN)Ben Carson doesn't "see a political path forward" in the Republican presidential nomination process, and will not attend Thursday's GOP presidential debate in his hometown of Detroit, he said in a statement.

Carson said he will go into more detail during an appearance at the Conservative Political Action Committee Conference near Washington on Friday.

http://edition.cnn.com/2016/03/02/politics/ben-carson-doesnt-see-a-political-path-forward-wont-go-to-debate/index.html

Kan hoppas han ger upp då iaf, men seglivad är han
Citera
2016-03-02, 21:18
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
(CNN)Ben Carson doesn't "see a political path forward" in the Republican presidential nomination process, and will not attend Thursday's GOP presidential debate in his hometown of Detroit, he said in a statement.

Carson said he will go into more detail during an appearance at the Conservative Political Action Committee Conference near Washington on Friday.

http://edition.cnn.com/2016/03/02/politics/ben-carson-doesnt-see-a-political-path-forward-wont-go-to-debate/index.html

Kan hoppas han ger upp då iaf, men seglivad är han
Citat:
I appreciate the support, financial and otherwise, from all corners of America. Gratefully, my campaign decisions are not constrained by finances; rather by what is in the best interests of the American people.
Garanterat slut på cashflow, kommer nog låtsas som om han kliver av för partiets skull. Bra för Cruz
Citera
2016-03-02, 21:41
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Med tanke på Ross Perot 1992 så har jag mycket svårt att se att Trump inte skulle vinna som oberoende kandidat.

Perot ledde in i sommaren, därefter hoppade han av.

Och som opinionsundersökningarna visade så var det inte så att det var Perot som fick Bush Sr. att förlora.

Blir spännande om Bloomberg också ställer upp. Då kan det gå hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in