Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Jag har lyssnat på ett stort antal av hans tal och intervjuer och han får in fullträff efter fullträff. När han talar låter det som enkla sound bites, men bakom ligger komplexa och insiktsfulla analyser. 90% av vad han säger är sånt som jag har pratat om i 10 år, men som ingen fattat. Han är riktigt skarp! Och han är ingen "enkel populist" utan står mycket väl förankrad i västerlandets samlade politiska teori, alltifrån Aristoteles, Machiavelli och Locke. Briljant! Jag skulle behöva skriva många och långa inlägg i Trump-tråden för att lyfta fram allt som är lysande och bra med honom.
Detta inlägg + talet nu redde ut många av de frågetecken jag hade, det mesta har ju nått fram till en via "pöbeln" och media och de framställer ju honom såklart i sämsta möjliga dager och jag har aldrig ens drömt om att förändringen skulle kunna komma från USA. Han ger ett väldigt kompetent intryck och backar inte när man som svensk reflexmässigt vill backa pga "vad ska folk tro". När han får frågan om han ska stänga ut alla av X t.ex., så ba "Ja, varenda kotte, antingen är man ett land eller så är man inte det och är man ett land har man gränser"
Det är tur att Trump har nationalismen att arbeta med när han ska förklara vad ett land är och hur det bör fungera, det verktyget finns ju inte här..
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Jo, så tänker jag också... Han behöver riktigt bra livvaktsskydd. Han står upp ensam som en Gandalf emot en hel armé av onda NWO-orcher.
PS.
Bezmenov är ett trevligt namn.
Ja man kan ju hoppas att folket inte skulle tolerera det isf, det lär bli stökigt men revolt? nja.. nissarna tar säkert den risken.