2016-03-02, 04:22
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Minnesota en klar kalldusch, hade iofs inte sett till mycket om ens någon poll därifrån innan? Gun control och andra konstitutionella frågor som spökar i kombination med att man inte på samma sätt lider av mexikanskt inflöde i dess olika former som andra delar av amerika?
Minnesota har väl stora problem med muslimer dock? Jag vet att de bl.a. har ett somalierghetto i Minneapolis och i någon stad i delstaten så är börjar muslimer utgöra majoriteten av befolkningen.
2016-03-02, 04:23
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Ted Cruz talar just nu. "Come together" och "beat Trump" är det han upprepar. Patetiskt. Det handlar om att vinna mot demokraterna. Cruz har inte en jävla chans i helvete mot Clinton, eller ens Sanders.

Sluta trolla! Om det är någon som har chans att slå Clinton så är det just Ted Cruz!
2016-03-02, 04:24
Medlem
Menveds avatar
På lördag är det fyra nya stater och Trump kommer sannolikt att vinna samtliga. Godnatt.
2016-03-02, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jämför bara Cruz tal nu med Trumps "tal" och det blir tydligt vilken amatör Donald är.

Du jämför inte vad de säger. Cruz är 100 % verklighetsfrånvänd. Marcus Oscasson sa ju det också, att republikanernas hopp var Rubio. Nu behövs det en ny kandidat om de inte tänker lägga sig mot demokraterna genom att skicka fram Ted "Kanonmat" (dajm)Crüz.
2016-03-02, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Sluta trolla! Om det är någon som har chans att slå Clinton så är det just Ted Cruz!

Är du dum? Inte ens GOP tror det. Kom inte med absurda påståenden och kalla mig troll din jävla nolla.
2016-03-02, 04:27
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jämför bara Cruz tal nu med Trumps "tal" och det blir tydligt vilken amatör Donald är.
Cruz framstår som en dålig skådespelare med ett överdrivet och falskt uppskruvat tonläge. Han säger det han tror folk vill höra men han har blivit påkommen med att i praktiken verka för motsatsen till det han påstår, som tex amnesti för illegala invandrare.
Senast redigerad av Germangestalt 2016-03-02 kl. 04:29.
2016-03-02, 04:28
Medlem
Citat:
Du jämför inte vad de säger. Cruz är 100 % verklighetsfrånvänd. Marcus Oscasson sa ju det också, att republikanernas hopp var Rubio. Nu behövs det en ny kandidat om de inte tänker lägga sig mot demokraterna genom att skicka fram Ted "Kanonmat" (dajm)Crüz.

Nej, jag bedömer enbart deras förmåga som talare. Cruz är nog den sista jag skulle vilja se som USA:s president.
2016-03-02, 04:28
Medlem
FlamingBacons avatar
Jag tycker att det är lite lustigt att Cruz angriper Trump men Trump angriper Hillary.
2016-03-02, 04:29
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag har lyssnat på ett stort antal av hans tal och intervjuer och han får in fullträff efter fullträff. När han talar låter det som enkla sound bites, men bakom ligger komplexa och insiktsfulla analyser. 90% av vad han säger är sånt som jag har pratat om i 10 år, men som ingen fattat. Han är riktigt skarp! Och han är ingen "enkel populist" utan står mycket väl förankrad i västerlandets samlade politiska teori, alltifrån Aristoteles, Machiavelli och Locke. Briljant! Jag skulle behöva skriva många och långa inlägg i Trump-tråden för att lyfta fram allt som är lysande och bra med honom.

Detta inlägg + talet nu redde ut många av de frågetecken jag hade, det mesta har ju nått fram till en via "pöbeln" och media och de framställer ju honom såklart i sämsta möjliga dager och jag har aldrig ens drömt om att förändringen skulle kunna komma från USA. Han ger ett väldigt kompetent intryck och backar inte när man som svensk reflexmässigt vill backa pga "vad ska folk tro". När han får frågan om han ska stänga ut alla av X t.ex., så ba "Ja, varenda kotte, antingen är man ett land eller så är man inte det och är man ett land har man gränser"

Det är tur att Trump har nationalismen att arbeta med när han ska förklara vad ett land är och hur det bör fungera, det verktyget finns ju inte här..

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jo, så tänker jag också... Han behöver riktigt bra livvaktsskydd. Han står upp ensam som en Gandalf emot en hel armé av onda NWO-orcher.

PS. Bezmenov är ett trevligt namn.

Ja man kan ju hoppas att folket inte skulle tolerera det isf, det lär bli stökigt men revolt? nja.. nissarna tar säkert den risken.

2016-03-02, 04:30
Medlem
SpeedyX25s avatar
Cruz vill bla lägga ned skatteverket IRS
2016-03-02, 04:33
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Jag tycker att det är lite lustigt att Cruz angriper Trump men Trump angriper Hillary.
Det är inte det minsta konstigt eftersom han anser sig som vinnare över Cruz och att det från och med nu endast kommer att handla om Hillary och Trump.
Cruz är bara en parentes.
2016-03-02, 04:33
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Är du dum? Inte ens GOP tror det. Kom inte med absurda påståenden och kalla mig troll din jävla nolla.

Du lägger din tillit till GOP och det är jag som är nollan ... Jesus!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in