2016-03-02, 04:15
Medlem
Joosas avatar
Ted! Ted! Ted!
2016-03-02, 04:16
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Uppdatering.

Alabama - 17.4
Georgia - 21.8
Tennessee - 19.8
Texas - 18.8
Vermont - 19.4
Georgia gått i fel riktning ett tag nu, lär vara kört. Samma för Tennessee. Texas har jag ingen aning om var Rubio ev. bör vara stark, men där handlar ändå nästan allting om distriktsdelegaterna. I lilla Vermont blir det tight, men där handlar det i slutända inte om mer än 3 delegater han tappar. Alabama däremot verkar det inte helt omöjligt, förvisso en hel del röster kvar att raka in från countys där rubio går starkt, men långt från omöjligt. Cruz balanserar kring 20%. Trump skulle nästan behöva det för att få någon liten extra kick med sig från tisdagen, utöver den starka vinsten av Virginia.
2016-03-02, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Inte är någon skicklig talare,har du inte hört hans tidigare segertal?
Jag tror han gör detta för att visa sin bredd.

Man hör klart och tydligt frågorna så där ligger nog felet hos dig tyvärr

Jag har sett hans tidigare segertal, och framför allt det i Iowa (om jag minns rätt) tycker jag var pinsamt dåligt. Han var inte det minst förberedd och stammade i princip fram den ena floskeln efter den andra. Han tog verkligen inte vara på chansen att sola sig i glansen från framgången.
2016-03-02, 04:18
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Mycket bra segertal av Trump. Han är den självklara ledaren inte bara för det republikanska partiet utan för USA som land.

Tyvärr verkar två av Trumps poänger, och två viktiga symbolfrågor för kvällen, hålla på att spricka iom "svenskstaten" Minnesota (så klart). Den ena poängen var att Trump inte kommit sämre än tvåa i någon stat - i Minnesota ligger han trea. Den andra var att Rubio inte vunnit någon stat - i Minnesota leder han.
Minnesota är en tysk-nordisk delstat. Det är intressant och kan vara en av förklaringarna till resultatet där:

https://en.wikipedia.org/wiki/Minnesota#Demographics
Citat:
The state's estimated racial composition in the 2011 American Census Bureau estimate was:[57]
  • White American: 86.9% (Non-Hispanic Whites 83.1%, White Hispanic 3.8%)
  • African American: 5.4%
  • American Indian and Alaska Native: 1.1%
  • Asian: 4.0%
  • Pacific Islander: 0.0%
  • Other races: 2.4%
  • Multiracial: 1.8%
Hispanics or Latinos made up 4.7 percent of the population.

In 2011, non-Hispanic whites were involved in 72.3 percent of all the births.[58] Minnesota's growing minority groups, however, still form a smaller percentage of the population than in the nation as a whole.[59]

The principal ancestries of Minnesota's residents in 2010 were surveyed to be the following:[60]
  • 37.9% German
  • 32.1% from the Nordic countries; (16.8% Norwegian, 9.5% Swedish, 4.7% Finnish, Danish, Icelandic, Faroese and Karelian)
  • 11.7% Irish
  • 6.3% English
  • 5.1% Polish
  • 4.2% French
  • 3.7% Czech
2016-03-02, 04:19
Medlem
MrSokratess avatar
Rubios ledning i Minnesota verkar ha gått Cruz förbi.
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Uppdatering.

Alabama - 17.4
Georgia - 21.8
Tennessee - 19.8
Texas - 18.8
Vermont - 19.4
Uppdatering.

Alabama - 17.9
Georgia - 22.9
Tennessee - 19.9
Texas - 18.3
Vermont 19.4

För oss som vill se Rubio förlora så mycket som möjligt är det kört i Georgia och Tennessee, och det skulle inte förvåna mig om den jäveln tar in Alabama också. Texas och Vermont kan klara sig.
Medlem
Hur pantad i skallen måste man vara för att rösta på Trump?
Visst jag håller med honom om muslimer och invandring men snubben är ju totalt IQ befriad, världen skulle bli en sämre plats att leva på med honom vid rodret.
Medlem
geir44s avatar
Ted Cruz er storsinnet....

We must come toghether!
2016-03-02, 04:20
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
"..Look at Sweden.. It's a disaster.."
Jag hoppas att ingen i Sveriges PK-etablissemang missade detta. Omvärlden vet vad de så ivrigt har försökt dölja! Vad de ställt till med är en katastrof. Undrar vad det blir för slags damage control som följd av detta.
Senast redigerad av Germangestalt 2016-03-02 kl. 04:23.
Medlem
Jämför bara Cruz tal nu med Trumps "tal" och det blir tydligt vilken amatör Donald är.
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Mycket bra segertal av Trump. Han är den självklara ledaren inte bara för det republikanska partiet utan för USA som land.

Tyvärr verkar två av Trumps poänger, och två viktiga symbolfrågor för kvällen, hålla på att spricka iom "svenskstaten" Minnesota (så klart). Den ena poängen var att Trump inte kommit sämre än tvåa i någon stat - i Minnesota ligger han trea. Den andra var att Rubio inte vunnit någon stat - i Minnesota leder han.
Minnesota en klar kalldusch, hade iofs inte sett till mycket om ens någon poll därifrån innan? Gun control och andra konstitutionella frågor som spökar i kombination med att man inte på samma sätt lider av mexikanskt inflöde i dess olika former som andra delar av amerika?
2016-03-02, 04:21
Medlem
Ted Cruz talar just nu. "Come together" och "beat Trump" är det han upprepar. Patetiskt. Det handlar om att vinna mot demokraterna. Cruz har inte en jävla chans i helvete mot Clinton, eller ens Sanders.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in