2013-03-11, 08:28
Medlem
Hade en kupong med ett erbjudande på en billig klippning på nåt ställe. Aldrig klippt mig där förut så bestämde mig för att gå dit. Billigt var det som sagt, men den sämsta frisören. Jag som annars brukar passa bra i hellugg och det ser chic ut, såg i detta fallet hemsk ut. Klippningen var dessutom ojämn. Såg ut som en treåring hade klippt mig! Skämdes när jag gick ut ifrån salongen och hur jag än försökte lägga håret såg det hemskt ut. Och det värsta är de gånger man går ifrån frisören och man måste vänta på att det ska växa ut lite för att det ska se bra ut. Och det fick jag i detta fallet. Det är synd att de salongerna med riktigt duktiga frisörer alltid är så vansinnigt dyra. Klipper mig så sällan jag kan, tills håret måste klippas pga av det.
Citera
2013-03-13, 12:02
Medlem
Moffins avatar
Direkt missnöjd kan jag väl inte påstå men träsmak i arslet däremot.

Det var när jag gick i högstadiet. Skulle på en lördag klippa mig och färga håret. Jag ville bestämt ha svart med rött "underhår" samt ljusa slingor. Gick till någon ny liten invandrarfrisör som var suspekt billiga.

Tanten som klippte mig var väldigt snäll och trevlig men inte speciellt snabb. Jag hade tid klockan elva och var där då. De stängde klockan 6 och då var jag inte ens färdig.. Klockan var tror jag närmare åtta innan jag kom därifrån.

Närmare åtta timmar alltså spenderade jag där med att färga och vänta i omgångar, det var helt sjukt. Hungrig som ett jävla djur var jag när jag gick därifrån och resultatet blev minst sagt underwhelming. Svart var det ju men det röda var mer brunt-svart och de ljusa slingorna var mörkbruna.

Man klagade ju inte då men gick heller inte tillbaka, har för mig att jag inte betalade mycket mer än 400 kr och de som gjort sådant här själva vet att det är ja.. för billigt. Har för mig att salongen inte var öppen så länge, om de berodde på att de var dåliga eller att vi har ca 40 andra frisersalonger i denna relativt lilla stad vet jag inte.
Citera
2013-03-13, 14:18
Medlem
Jag blir nöjd varje gång. Det är en fröjd att gå till min frisör som är jäkligt duktig på att schamponera och klippa. Det enda jag är lite missnöjd med är priset. Visserligen är det helt i linje med vad det egentligen kostar att driva en salong, men det är surt att det för en snygg frisör krävs att jag behöver gå var 6 vecka som mest sällan och det tar på ekonomin lite i onödan. Helst skulle jag gått var 4 vecka, men det blir faktiskt för mycket pengar så jag tar smällen att se lite ovårdad ut ett par veckor emellanåt..
Citera
2013-03-15, 01:51
Medlem
Psyko Dads avatar
Blir oftast missnöjd med frisörer & hittade en tjej som var guld på att fixa mitt hår, men självklart har hon försvunnit efter att deras salong blev sprängd så nu får min syster kapa till det värsta innan jag vågar gå till ngn ny frisör.
Avskyr frisörer & tycker att det är värre att gå dit än till tandläkaren.
Citera
2013-03-15, 08:53
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Blir oftast missnöjd med frisörer & hittade en tjej som var guld på att fixa mitt hår, men självklart har hon försvunnit efter att deras salong blev sprängd så nu får min syster kapa till det värsta innan jag vågar gå till ngn ny frisör.
Avskyr frisörer & tycker att det är värre att gå dit än till tandläkaren.

Jag har nog inte varit till en frisör på säkert åtta år. Får topparna klippta av mamma/kompis emellanåt.

De är ofta dåliga och dessutom är det pissdyrt. Min ekonomi är inte så superbra så känner att jag hellre lägger de få "fritidspengar" jag har på annat
Citera
2013-03-15, 10:51
Medlem
qptrms avatar
Harvade runt hos olika frisörer och blev aldrig nöjd trots deras höga pris. Till slut fick jag nog och började gå till Corinne and Friends(som jag känner är aningen dyra men i brist på alternativ är det värt det) och sedan dess har jag aldrig blivit missnöjd, bra men dyrt.
Senast redigerad av qptrm 2013-03-15 kl. 10:53.
Citera
2016-03-01, 12:21
Medlem
Limberjs avatar
Jag satt fem timmar hos frisören igår för att ta ut mina gamla extensions och sätta i nya. Jag har naturligt blont hår (men som har stänk av silver i sig) så det ser ganska vitt ut och en väldigt ovanlig färg sa frisören.
Första gången jag var där så blev håret skitbra. Han satte in håret (som han fick beställa nytt av eftersom inga andra av proverna passade min hårfärg) och så blonderade han YTTERST lite uppepå huvudet där håret var lite mörkare än topparna.
Det blev klart. Det var skitsnyggt. Ingen visste ens att jag hade extensions för att det såg naturligt ut och det var skitsnyggt.
Igår, fem månader efter första besöket, var jag där igen som sagt.
Han ville blondera mer av mitt hår nu innan han satte i dom nya. Okej, tänkte jag, jag litar på dig eftersom du gjorde bra första gången.
När han nästan var helt klar med att sätta in dom så märkte jag att håret såg lite gult ut och frågade ifall det var samma hår som förra gången?
DÅ säger han "Nej jag valde annat hår, blandade med dom andra".
När allt var klart var HELA HÅRET GULT.
Jag som är konflikträdd betalade pengarna och gick därifrån.
Idag bröt jag ihop.
Mitt hår är gult. Jag kan inte visa mig såhär.

Vafan ska jag göra?
Citera
2016-03-01, 17:44
Medlem
bockyboats avatar
Man var rätt att reklamera inom ett par dagar, vilket jag har gjort vid fem unika tillfällen. Jag har helt enkelt ringt tillbaka till frisören och bett dem om att korrigera färgen/klippningen utan att betala ett jota för det.
Citera
2016-03-01, 17:48
Bannlyst
Aldrig. Har dock aldrig haft en avancerad frisyr.
Citera
2016-03-01, 19:15
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Man var rätt att reklamera inom ett par dagar, vilket jag har gjort vid fem unika tillfällen. Jag har helt enkelt ringt tillbaka till frisören och bett dem om att korrigera färgen/klippningen utan att betala ett jota för det.

Tack, jag ska ta kontakt dom imorgon.

Men vad ska jag säga? "Jag vill ha tillbaka mitt naturligt blonda hår"... det finns ju inget dom kan korrigera :/ Förhoppningsvis får jag tillbaka pengarna isf
Citera
2016-03-08, 21:10
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Tack, jag ska ta kontakt dom imorgon.

Men vad ska jag säga? "Jag vill ha tillbaka mitt naturligt blonda hår"... det finns ju inget dom kan korrigera :/ Förhoppningsvis får jag tillbaka pengarna isf

Hur gick det?
Citera
2016-03-11, 08:05
Medlem
lugna ner digs avatar
Missnöjd totalt en gång. Frisören råkade sidorna så sjukt högt upp så detsåg ut som en bred tuppkam. Sa till henne direkt att hon skulle raka av allt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in