Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-04-06, 12:21
Medlem
Diablesss avatar
Har du någon gång tyckt att din klippning/färgning etc blev helt fel? Har tack och lov bara upplevt det en gång. Den frisören klippte inte min lugg så kort som jag ville och mina etapper som också behövde kortas av blev i princip bara lite topptrimmade. Såg knappt nån skillnad före och efter.
Det var visserligen inte ett dyrt besök,och utgången kunde ju säkert blivit värre. Men jag fick ändå en känsla av att frisören inte lyssnat på mina önskemål för 5 öre.
Men vad gör man om man blir riktigt jävla missnöjd? Har man rätt att tex få pengarna tillbaka eller en ny gratis/rabatterad behandling?
Citera
2007-04-06, 12:55
Medlem
Apspektakels avatar
Tror bara jag har blivit riktigt nöjd EN gång :P
Citera
2007-04-06, 13:14
Medlem
Cryingmantiss avatar
Jag var med om en riktig skräckhändelse en gång. Jag hade typ medellångt hår och skulle klippa det kortare, har hade med mig en bild på hur jag skulle se ut och satte mig i frisörstolen och läste en tidning.. frisören som klippte mig var känd för att.. eh prata mer och klippa mindre. Men jag gav henne en chans, fanns inte så många frisörer där jag bodde och deras salong var känd för att vara bra.

Tanten babblade på och jag hummade mest till svar och fortsatte att läsa tidningen,. tills kärringen sa: "NU är det klart" jag blickade upp och såg att mina 15cm lockar hade förvandlats till 3 cm.. ingenstans liknade min frisyr bilden i tidningen. Jag vart flyförbannad och krävde igen mina pengar. Jag var ganska ung på den här tiden, 15 år. Jag fick dem igen och satte aldrig min fot i den frisörsalongen igen. Mina tjejlockar var helt försvunna och jag kände mig äckligt manlig i min korta frisyr

En annan gång, några år före det råkade en frisör som skulle färga bruna slingor i mitt hår, förvandla hela min hårkaluffs till orange. Mitt hår är sådant att det drar åt sig all färg fast det inte är meningen. på den tiden hade jag typ svart hår, och frisören blekte några slingor för att det bruna skulle fastna.. ändå drog håret till sig all färg och förvandlade det till orange istället.. Hon erbjöd sig att fixa till det, dock en annan dag för nu hade hon andra kunder. jag hade tänkt gå tillbaka, men tyckte att det var så roligt med det orangea, så jag lät det vara kvar.
Citera
2007-04-06, 13:35
Medlem
rangels avatar
Jag blir aldrig nöjd
Citera
2007-04-06, 13:42
Medlem
filofaxs avatar
För några år sen vaknade jag upp en dag och kände att jag ville ha stora lockar. Började ringa runt för att få en tid men alla envisades med att "svenska" hårstrån var för fina, och därför gick det inte. Jag borde ha stoppat mig själv där.. men det gjorde jag inte. Jag trodde att dom bara jävlades med mig
Till slut hittade jag en suspekt invandrarkvinna som på brytande svenska sa att hon hade tider och att det bara var att komma.
"Woho!" tänkte jag, jag visste väl att det skulle gå!.

Gick till salongen och den såg lite mystisk ut.. men jag tänkte bara på stora lockar och klampade in ändå. Satte mig i stolen och fy.. vilken upplevelse det besöket var. Fick veta om alla nackdelar med frisöryrket (kemikaliser, hon hade ont i armarna, allergier osv), hennes familjeproblem osv osv. Längtade verkligen tills det var klart så jag kunde gå runt och skaka mina lockar.

Hon tar ut alla spolar och rusfsar och pufsar och vet inte allt hon gör. Så får jag titta mig i spegeln och börjar besviket och tyst gråta. Hade fått lite småkrus.. Inte alls det jag ville Jag börjar stammande förklara att det var ju inte alls det här jag menade.. och hon sa: "men svenskt hår kan inte få stora lockar" ARGH! Dags att säga det då?
Hon tog betalt.. jag satte på mig en mössa och gick hem.

(Gick tillbaks några dagar senare för att snacka med henne och faktiskt få pengarna tillbaks, mitt hår blev helt sabbat - risigt och sprött. Det hon gjorde var att trycka ner mig i stolen och göra om hela proceduren.. FAN att jag inte visste mer, då hade jag aldrig gått med på det.)

Nåja. Nu har jag halvkort, friskt hår som är helt ofärgat. Känns skitbra. Ska aldrig vara så elak mot mitt hår igen.
Citera
2007-04-06, 13:44
Medlem
nat0ns avatar
bad om att kärringen skulle trimma lite här och var, då börjar hon babbla om den 'senaste frillan från USA' och styr upp en tintin-frisyr innan jag hinner blinka.
Citera
2007-04-06, 14:43
Medlem
Blodulvs avatar
Säg att du är missnöjd och att det inte alls blev som du förklarade att du ville ha det. Be om att få pengarna tillbaka. Gå inte dit igen, om det var första gången du gick dit. Om du är där regelbundet och har varit nöjd förut, kan du såklart gå tillbaka även om det blev fel just den gången.

Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Men vad gör man om man blir riktigt jävla missnöjd? Har man rätt att tex få pengarna tillbaka eller en ny gratis/rabatterad behandling?
Citera
2007-04-06, 15:10
Jag har blivit missnöjd med min klippning ett par gånger. Brukar gå tillbaka och be henne fixa till det som blivit fel, t.ex för lång längd på luggen eller kanske väldigt många hårstrån som hon missat att klippa eller något.
Citera
2013-02-13, 16:58
Medlem
tyses avatar
Jag är en vuxen man, idag grät jag öppet bland folk.

Det jag gjorde var att jag inte väntade tills på måndag då hon jag klipper mig hos har en ledig tid. Utan jag tog första bästa tiden idag, samma salong som jag alltid går till men hos en annan kvinna.

Jag kan inte beskriva hur djävulskt fel allt blev. Jag sa till henne att jag vill ha precis som det är nu, men kortare och urklippt p.g.a mitt hår är så tjockt som det är. Fick betala 300 kr för det också. Det var 200 kr mindre än vad det egentligen skulle kostat.

Ser ut som en blandning mellan
http://www.americancrew.com/sites/default/files/imagecache/style_preset/style-images/intense.jpg och http://storage.canoe.ca/v1/blogs-prod-photos/4/2/0/2/7/42027667040c4ee0251f3c2b5039233b.jpg?stmp=13499190 75

Dvs rakat på sidorna och normalt uppe på huvudet.
Senast redigerad av tyse 2013-02-13 kl. 17:07.
Citera
2013-02-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Men vad gör man om man blir riktigt jävla missnöjd?

Man säger att man inte är nöjd, går du till en bra salong ordnar de upp situationen så gott det går. Sedan går man inte tillbaka utan hittar en frisör som klarar av att klippa enligt dina instruktioner.
Citera
2013-02-13, 19:42
Medlem
15minFames avatar
Jag blir konstant missnöjd och har gått från ena frisören till den andra.
Nu har jag hittat en som var jätteduktig och klippte som jag vill ha det. Lägga i slingor kommer jag göra hemma från och med nu, det blir faktiskt klart bättre då jag slipper det oranga alla frisörer envisas med.
Citera
2013-02-22, 20:50
Medlem
Djangos avatar
Det blev väldigt fel när jag klippte mig för fyra år sen. Tänk er en trettioårig kille med emo-frisyr .
Feg som man är så sa man inget (troligtvis chockad) betalade och gick hem med ångest. Nu har jag inte klippt mig på alla dessa hår, förutom topparna och så får det bli för all framtid. Inte en jävla frisör skall få komma nära.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in