Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2016-03-11, 10:59
Medlem
Min vanliga frisör (som är superduktig!) hade ingen tid dagen efter att jag ringde, så jag hittade en annan salong i närheten som visserligen var ganska nyöppnad men hade fått bra betyg på Facebook. Man kunde boka tid direkt online vilket jag gjorde eftersom jag ville klippa topparna inför helgen.

Direkt när jag kommer innanför dörren så får jag en dålig känsla. Jag möts jag av en ganska ung, utländsk tjej som hälsar på mig, hon ger mig en stark känsla av att vara oseriös. men jag skulle bara klippa topparna ju. Ser att hennes diplom hänger på väggen så tänker "äh, vad kan gå fel? Hon ska ju bara klippa mina toppar. Hon borde ju ha utbildning med tanke på det som hänger på väggen". Skulle ju annars fått betala ändå om jag hade vänt i dörren (debiterad om man ej avbokar 24h innan). Säger också bestämt att hon ska klippa lite och bara topparna, vilket verkar förvåna henne.

För det första - hon tvättar inte mitt hår.. Det gör ALLA seriösa frisörer.

Klippningen tar max 10 min. Hon går inte igenom håret i sektioner utan klipper bara rakt av.. Sen lockar hon mitt hår i stora lockar så jag såg ut som ett jäkla lamm..

Jag var lite chockad, betalar snabbt och springer hem och tvättar håret. Det är först då jag ser i spegeln att håret är helt snett! Inte har hon heller klippt topparna framme vid ansiktet där håret är lite kortare, vilket var tur i efterhand. Jag ringer direkt min vanliga frisör och bokar tid. Hon konstaterar också att håret är helt snett och fortfarande slitet på vissa ställen. Nej fy fan... Misstänker att det är hennes polare som gett henne betyg på Facebook. För lammhår som kanske är inne i hennes krets... men tänk om jag skulle klippt upp en frisyr

Ville inte gå tillbaka eftersom en frisör då har rätten att "korrigera" sitt arbete. Hon sätter aldrig en sax i mitt hår fler gånger! Var också något dyrare än min vanliga frisör som är riktigt grym (!).

Lärdom: Lita på magkänslan. Håll hårt i din frisör när du väl hittar denne.
Citera
2017-09-05, 00:24
Medlem
Vill varna för Corinne and friends!

Betalade dyra pengar för en av de mer utbildade frisörerna på Corinne and friends men frisören verkade osäker och frågade ständigt de andra frisörerna om hjälp. När toppningen var klar såg jag att det var ojämnt, håret var längre på ena sidan. Corinne som är ägare var otrevlig och vägrade till en början att justera klippningen kostnadsfritt, men efter många om och men fick jag det justerat.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in