2016-02-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Vad tycker ni AIKare om Yasin så här långt? Bu eller bä?
Just nu känns han som en överflödig lyxvärvning men han har å andra sidan spelat för lite för att det ska finnas ett bra underlag för någon bedömning.
Citera
2016-02-29, 17:38
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Vad tycker ni AIKare om Yasin så här långt? Bu eller bä?

Av de få minutrarna han fått på plan tycker jag han bidragit väl.
Citera
2016-03-01, 02:12
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
För tidigt för att göra nån vidare bedömning, han har inte spelat mycket.

Fast jag är fortsatt skeptisk då vi redan har gott om yttrar, tanken med värvningen förstår jag inte.
Viktigt med sociala medier du vet... :/
Citera
2016-03-01, 10:52
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Viktigt med sociala medier du vet... :/
Hur många nya likes har ni fått på facebook? Det var väl därför ni värvade honom?
Citera
2016-03-01, 11:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Hur många nya likes har ni fått på facebook? Det var väl därför ni värvade honom?
Det roliga är att han fått mer uppmärksamhet för sina likes än för sitt spel.

Men som tidigare nämnt skulle det inte förvåna mig ett dugg om BW fick ett samtal från gamle sportchefen Jens Andersson och förklara Yasins situation i Danmark varpå BW svarar "fixar det polarn" och värvar honom till AIK med väldigt lite tanke på spelarna som redan är tillgängliga i truppen, Jens Andersson har ju tidigare anlitats av AIK av anledningar som grundas på ren och skär svågerpolitik..

På ytterpositionen är det oundvikligt att vi inte får en "odd man out" situation. Kudos för välinvesterade pengar gnaget!
Citera
2016-03-01, 16:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Förklaringen bakom al-Hakims varning var att domarna inför i år har fått hårdare direktiv om att varna spelare som lägger sig i en situation de själva inte är berörda av – en regel som funnits tidigare men som domarna nu ska döma hårdare på.

- Det får han (Walker) inte göra. Det är inte hans sak att lägga sig i, det är domaren som ska döma matchen och bestämma bestraffningarna. Ingen spelare ska göra något mot en annan spelare. Konfrontation där två spelare ställer sig mot varandra eller där en skriker på spelare som ligger ned, det ska ge en varning för det tillhör inte spelet. Det har alltid varit så, det är inget nytt. Tidigare har vi kanske inte varit tydligt nog med detta och det har vi nu förtydligat för domarna i år, säger domarbasen Bo Karlsson.

- Spelare protesterar mot domslut ideligen. Det är inte tillåtet enligt regelboken. Domarnas suveränitet och integritet har skadats genom åren. Då måste vi ta tag i det. Förut har det varit så att den som har varit värst i en protest mot domaren har fått en varning, nu kan det bli så att alla får en. Vi måste få bort och förebygga det här och det har vi gått ut med nu och talat om för klubbarna med de här direktiven, säger Bosse Karlsson.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/darfor-blev-walker-utvisad--nya-direktiven-ska-skydda-domarna-/

Säger som Nisse och nog för att vi här i Sverige brukar va stenhårda med töntiga småsaker men är inte det här alldeles för kinkigt?

Att protestera mot domaren har väl alltid varit en del av spelet och personligen hakar jag upp mig på detta citat "Domarnas suveränitet och integritet har skadats genom åren." då jag upplever det precis tvärtom, att dom är för beskyddade och inte kan hantera kritik, tänker främst på det självgoda aset Lerjeus som stolt förkunna att han lägger pipan på hyllan medan han låg på topp men under fjolåret stått för helt ofattbara domslut utan förklaring.

-Hur ofta tvingas en domare ta konsekvenser för sina misstag?
-Hur ofta hör man en domare erkänna att denne gjort fel?
-Hur ofta hör man en självkritisk domare?

Men nu får man som spelare alltså inte gå fram och vädra sin åsikt om man personligen inte har nåt med saken å göra. Smått löjligt.
Citera
2016-03-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men så hamnade dom ju i dödens grupp också.

Knullade i röven av virket.

Seriöst, 2 i ribban, 2 i stolpen, Ankersen missar öppet mål på vad som i princip var 2 meter från mållinjen, detta på vad man får lov att kalla en drömpass från höger, rullpass typ(MSD gör det för övrigt riktigt bra som högerback, ett högkvalitativt alternativ), bara att sätta dit foten, men den går över ribban. Rieks missar bollen vid ett "friläge"... ja, ge mig kortet till den spådam som förbannade laget tack, kan ju vara bra att ha.

Edit: Men ja, det är skit, det skall ju inte få hända. Som tur var, är vi ju inte beroende av att vinna cupen för att få chansen att kvalificera oss för Europaspel.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-03-01 kl. 17:54.
Citera
2016-03-01, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Knullade i röven av virket.

Seriöst, 2 i ribban, 2 i stolpen, Ankersen missar öppet mål på vad som i princip var 2 meter från mållinjen, detta på vad man får lov att kalla en drömpass från höger, rullpass typ(MSD gör det för övrigt riktigt bra som högerback, ett högkvalitativt alternativ), bara att sätta dit foten, men den går över ribban. Rieks missar bollen vid ett "friläge"... ja, ge mig kortet till den spådam som förbannade laget tack, kan ju vara bra att ha.

Edit: Men ja, det är skit, det skall ju inte få hända. Som tur var, är vi ju inte beroende av att vinna cupen för att få chansen att kvalificera oss för Europaspel.

Jo jag vet, jag såg matchen och visst borde ni vunnit med 3-4 bollar iallafall. Men likförbannat är det fruktansvärt svagt att vara ute redan efter 2 matcher i den gruppen.
Citera
2016-03-01, 20:31
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/darfor-blev-walker-utvisad--nya-direktiven-ska-skydda-domarna-/

Säger som Nisse och nog för att vi här i Sverige brukar va stenhårda med töntiga småsaker men är inte det här alldeles för kinkigt?

Att protestera mot domaren har väl alltid varit en del av spelet och personligen hakar jag upp mig på detta citat "Domarnas suveränitet och integritet har skadats genom åren." då jag upplever det precis tvärtom, att dom är för beskyddade och inte kan hantera kritik, tänker främst på det självgoda aset Lerjeus som stolt förkunna att han lägger pipan på hyllan medan han låg på topp men under fjolåret stått för helt ofattbara domslut utan förklaring.

Men nu får man som spelare alltså inte gå fram och vädra sin åsikt om man personligen inte har nåt med saken å göra. Smått löjligt.

Jag förstår absolut syftet med ändringen, det är för att förhindra klungbildandet och gruffandet. Men i mina ögon ska en lagkapten alltid få diskutera med domaren och med motståndarens lagkapten. Det är väldigt lätt att se om det är på väg att bli gruff och att blåsa bara för att någon gör en snabb rörelse mot en situation blir löjligt.
Citera
2016-03-01, 20:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Jag förstår absolut syftet med ändringen, det är för att förhindra klungbildandet och gruffandet. Men i mina ögon ska en lagkapten alltid få diskutera med domaren och med motståndarens lagkapten. Det är väldigt lätt att se om det är på väg att bli gruff och att blåsa bara för att någon gör en snabb rörelse mot en situation blir löjligt.

Jag håller med dig. Jag ser gärna att domarna är hårdare när spelarna bildar klunga, tröttsamt beteende.

Det går heller inte för spelarna att säga att de inte visste för det här är något som domarna har sagt i ett par år att de ska beivra hårdare.
Senast redigerad av mishima 2016-03-01 kl. 20:38.
Citera
2016-03-01, 22:08
Medlem
Citat:

Extra kinkigt när Walker även var kapten. Vad är det för poäng med en uttalad lagkapten om hen (ursäkta Walker) inte får föra lagets talan.
Citera
2016-03-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Extra kinkigt när Walker även var kapten. Vad är det för poäng med en uttalad lagkapten om hen (ursäkta Walker) inte får föra lagets talan.
För att domaren var en lättkränkt arab. Dessutom bland sina andra babianer i slöddertälje. Vem på Svff tog emot mutan och lät honom döma den matchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in