2016-02-28, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Östersund utslagen i Svenska Cupen efter förluster mot både Jönköping södra och peking. var det ej östersund som skulle dominera i allsvenskan?? I så fall måste de bli bättre än så här

Dom satsar ju på Allsvenskan.
Citera
2016-02-28, 17:53
Avslutad
Efter en försäsong som varit mycket svängig i MFF så känns det som dagens match mot ÄFF visar att man är på gång.

Stundtals helt strålande och gött att man löst det där med att göra mål också.

Känns dock som Molins får svårt att ta plats.

Bäst idag, inte helt ovanligt, Berget. Helt klart bäst i Malmö i år.
Citera
2016-02-28, 18:02
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Östersund utslagen i Svenska Cupen efter förluster mot både Jönköping södra och peking. var det ej östersund som skulle dominera i allsvenskan?? I så fall måste de bli bättre än så här

Blir inget CL nästa år så dåligt som de spelade mot Södra
Citera
2016-02-28, 19:18
Avslutad
Bästa idag var att Blåvitt är utslagna (Y)
Citera
2016-02-28, 20:06
Avslutad
Citat:
Bästa idag var att Blåvitt är utslagna (Y)

Men så hamnade dom ju i dödens grupp också.
Citera
2016-02-28, 20:25
Medlem
Signaturums avatar
Skön 4-1 seger för MFF, ännu skönare att vinka hejdå till blåvitt.
Kul att berget verkar vara i form, dock ska man inte glömma att han hade en stark säsongsinledning förra året innan han försvann.
Hur ser det ut för Mackan, lirar han bra eller börjar åldern komma ikapp?
Citera
2016-02-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Skön 4-1 seger för MFF, ännu skönare att vinka hejdå till blåvitt.
Kul att berget verkar vara i form, dock ska man inte glömma att han hade en stark säsongsinledning förra året innan han försvann.
Hur ser det ut för Mackan, lirar han bra eller börjar åldern komma ikapp?
Det är väl en egen tråd om cupen, men första halvlek var inte så mycket att skriva hem och var inte straffen lite väl billig? Jag trodde först Berget skulle få kort för filmning där. Segern var dock odiskutabel över 90 minuter.
Citera
2016-02-28, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men så hamnade dom ju i dödens grupp också.
När blev Halmstad och Degerfors dödens grupp?? är ju nästan den enklaste gruppen av alla?
Citera
2016-02-28, 22:51
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
När blev Halmstad och Degerfors dödens grupp?? är ju nästan den enklaste gruppen av alla?

Jag tror det var poängen.

Men ja. Jörgen var ju rätt tydlig redan innan gruppspelet startade att man såg det här som en del av försäsongen och att man inte planerar att vara i fysisk form till de här matcherna. Bland annat har man ju ett träningsupplägg där man kör extra hårt de här veckorna för att bygga upp fysik inför säsongen. Ett annat exempel är att Mattias Bjärsmyr inte spelade. Han hade kunnat spela men man valde att vila honom.

Är det en massa ursäkter? Tja, det är inte tänkt som ursäkter, utan mer ett konstaterande av att man inte riktigt satsade på cupen i år. Nu kan man ju tycka att Blåvitt borde slå alla tre lagen lätt ändå, och det är väl en bra poäng. Nu gjorde man inte det. Jag är inte överdrivet ledsen över det. Det som grämer mig mest är att försvaret ser så svagt ut. Båda målen man släppte in var riktigt billiga mål på omställningar.

Hysén är också skapligt ur form, men sånt blir väl bättre.
Citera
2016-02-29, 12:40
Medlem
Busstations avatar
Vad tycker ni AIKare om Yasin så här långt? Bu eller bä?
Citera
2016-02-29, 12:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
För tidigt för att göra nån vidare bedömning, han har inte spelat mycket.

Fast jag är fortsatt skeptisk då vi redan har gott om yttrar, tanken med värvningen förstår jag inte.
Citera
2016-02-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation

Varken eller, han kom hit väldigt långt ifrån matchform och vi har många bra yttermittfältare i år så han har inte behövts ännu. Han gjorde en fin assist till Isak igår och det var helt rätt spelare att spela fram om man vill bli populär bland AIKs supportrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in