2016-03-01, 09:51
Medlem
TheOnlyYodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Det är självförnedrande att vika ut sig på nätet. Detta betyder att personen har inget annat vettigt att komma med. Att vara naken per se är inget fel, men att fota sig själv naken och lägga upp det som ett statement är det.
Självklart är det fel att gå naken på badhus

Ja, det visar värdet personen har. Att vika ut sig på nätet ger personen ett lägre värde, kanske inte bland snuskgubbar men i allmänhet.

Varför skulle det vara självförnedrande att vika ut sig på nätet?
Varför skulle det betyda att hon inte har något annat vettigt att komma med? Om jag lägger ut en bild på min stortå, betyder det att jag bara har min stortå att komma med?
Hur får en människa ett lägre värde för att hen viker ut sig på nätet? Bara för att du har en unken kvinnosyn betyder ju inte det att alla andra har det.
Citera
2016-03-01, 09:52
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tja du, vi kan ju införa "Dagens kuk!" och lägga med måttband som extra tillbehör till tidningsbuden att dela ut. "Dagens kuk"! kan ju sen placeras bredvid sportsidorna dag ut och dag in, år efter år.

Blir ju jättebra och inkluderande för alla.

Kvinnor vill inte se "dagens kuk". Dessutom märkligt exempel eftersom inte heller fittbilder förekommer i mainstream-tidningar.

Men om det hade funnits "dagens kuk" så hade det varit hyckleri om upprördheten över detta kommit från de män som glatt postar kukbilder.
Citera
2016-03-01, 09:54
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
"Dagens man-bobs" hade det varit bättre?

Sabine får vika ut sig på sociala medier. Dock är det skillnad på medier som man letar upp och medier som man köper ( för att få nyheter/ info) eller tvingas passera på stan, eller på andra sätt påtvingas dagarna i ända.
har du ett samhälle som konsekvent använder just kvinnokroppen som försäljningsmanick eller objekt för andra att vila ögonen på etc. så ger detta 1. väldigt tydliga signaler om VEM det är som anses/ förväntas vara den subjektiva betraktaren 2. Hur du som kvinna förväntas se ut/ agera etc.

Att varje morgon öppna tidningen vid morgonkaffet (den lilla skara som nu fortfarande sysslar med detta antika nöje) för att mötas av "dagens Kuk" eller "dagens six-pack" eller "dagens ass"
som heterosexuell man känner sig snart inte speciellt bekväm. Och vet du, kvinnor fungerar exakt likadant.

Få heterosexuella män blir upprörda över en reklampelare med en barbröstad David Beckham. Hade killar som själva glatt postar spännbilder utan tröja blivit upprörda över en Beckham-reklam hade det bara varit patetiskt.
Citera
2016-03-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOnlyYoda
Varför skulle det vara självförnedrande att vika ut sig på nätet?
Varför skulle det betyda att hon inte har något annat vettigt att komma med? Om jag lägger ut en bild på min stortå, betyder det att jag bara har min stortå att komma med?
Hur får en människa ett lägre värde för att hen viker ut sig på nätet? Bara för att du har en unken kvinnosyn betyder ju inte det att alla andra har det.
Detta är väl underförstått? En normal person förstår varför det är fel att lägga ut nakenbilder på nätet. Hon säljer din kropp för läsare, vilket likaså är ubderförstått. Det är klart att man sänker sitt värde om man beter sig mindre värdigt? En snattare ses väl inte lika duktig som en hederlig människa? En våldtäktsman ser man inte som.lika god som en vanlig man. En utviksmodell ses inte som lika professionell/seriös som en vanlig kvinna. Du tycker alltså att detta avvikande beteendet ska uppmuntras, och väraderas högre än andra? Om jag viker ut mig på nätet menar du att jag blir mer värd, mer pålitlig, mer effertraktad som framtida flickvän och mer omtyckt?
Tyvärr kära du.

Har jag dålig kvinnosyn? Är väl hon som har dålig kvinnosyn samt ni som uppmuntrar detta beteende
Citera
2016-03-01, 10:20
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Inget fel hur hon resonerar kring nakenhet och att man i egenskap av att vara människa äger sin egna kropp.

Problemet är du och dina jämlikar som inte ser ett problem att kalla främmande tjejer för "hora", "slampa" och "efterbliven" för saker inte påverkar er negativt och som inte ens angår er.

Varför ska man inte benämna personer med det de är ?

Om jag ser en nacist kommer jag kalla han nacist.

Ser jag en kommunist kommer jag kalla haj kommunist.

Ser jag en hora så kommer jag kalla henne hora och då syftar jag på den ursprungliga betydelsen vilket är när du begått brottet hor.

Ser jag en slampa kommer jag kalla henne slampa.

Om en fet människa frågar mig är jag tjock kommer jag säga ja. Annars kan ju inte människan glra något åt det.

Om hon inte själv fattar stt hon är en äcklig slampa och hora så måste man berätta det och fortsätta berätta till hon fattar annars kan personen inte ändra på sig.
Citera
2016-03-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Få heterosexuella män blir upprörda över en reklampelare med en barbröstad David Beckham. Hade killar som själva glatt postar spännbilder utan tröja blivit upprörda över en Beckham-reklam hade det bara varit patetiskt.

Precis, man blir inte upprörd över EN reklampelare varken med naken David eller Victoria.
Men man surnar till som individ och kön över 300 dagligen.
När nästan precis allt du tittar på eller köper från morötter till flygsäten ska säljas till dig via en exponerad kuk så tröttnar du snart, om du själv äger en sådan. Är där det börjar hända saker.
Citera
2016-03-01, 10:24
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Detta är väl underförstått? En normal person förstår varför det är fel att lägga ut nakenbilder på nätet. Hon säljer din kropp för läsare, vilket likaså är ubderförstått. Det är klart att man sänker sitt värde om man beter sig mindre värdigt? En snattare ses väl inte lika duktig som en hederlig människa? En våldtäktsman ser man inte som.lika god som en vanlig man. En utviksmodell ses inte som lika professionell/seriös som en vanlig kvinna. Du tycker alltså att detta avvikande beteendet ska uppmuntras, och väraderas högre än andra? Om jag viker ut mig på nätet menar du att jag blir mer värd, mer pålitlig, mer effertraktad som framtida flickvän och mer omtyckt?
Tyvärr kära du.

Har jag dålig kvinnosyn? Är väl hon som har dålig kvinnosyn samt ni som uppmuntrar detta beteende

Nej det är du, jag och vissa andra som har en bra kvinnosyn.

Det är de andra idioterna som vill att tjejer ska vika ut sig, göra sig själv till sexobjekt, sänks sitt värde, tappa sin moral och självrespekt som har en förfärlig kvinnosyn.

Vi som är emot detta betende med att visa upp sin kropp har en bra syn.
Citera
2016-03-01, 10:29
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, du verkar vara så kränkt!

Din kvinnosyn är vidrig, om det är någon som saknar uppfostran så är det du då du kallar en kvinna för "hora", "slampa", "efterbliven" för en så banal sak som detta. Det mest komiska i det hela är att du och dina jämlikar, det är ni som är anledningen till varför tösen i fråga ens får uppmärksamhet till att börja med.

Självklart blir jag kränkt, ofredad sv detta av samma anledning som du blir ofredad ifall en man hoppar fram framför dig ich viftar med kuken.

Detta är blottning fast på internet och borde vara olagligt.

Det är ni som förespråkar detta betende som har en väldigt dålig kvinnosyn och människosyn i övrigt. Ni gör ju fan kvinnor till endast sexobjekt.

Precis som att de inte har en hjärna de kan visa upp istället.
för er är dem bara objekt som ska visa upp sina kroppar till er tillfredställelse.

För mig är kvinnor är människor och inga objekt och ska självklart inte visas upp därför heller på detta sätt.

Så är du som har en unken syn och jag som har en bra människosyn.
Citera
2016-03-01, 10:32
Medlem
Citat:
Tyvärr kära du.

På vilket sätt blir man en sämre människa för att man visar sig naken?
Att sådana som du får en moralisk hicka av att se någons hud och börjar jämföra det med våldtäktsmän eller ficktjuvar, får ju du själv stå för.
Alla andra arter lever sprillans nakna hela tiden, gör dem inte till ficktjuvar hela högen.

Vi lever i en kultur där man visar mycket hud, och ingen går längre i taket över detta, du borde kanske hänga med lite?
Citera
2016-03-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Du kan se en kvinnas naken bilder (eller sex videos om hon har det) sen kan du kolla upp hennes facebook och se vilken livs-stil som hon lever på sin mans pengar. Då kan du få en pris-idé om vad det kostar att hålla sig med en sådan kvinna.

Även om du ser det så där, så ligger det inte i mannens intresse att hon gör det. Ungefär som att du direkt efter en nyanställning slänger iväg din CV till hundra head-hunters. Varför skulle din nya arbetsgivare vilja det?
Du har ju precis avhandlat om att jobba för honom. Vill du bryta kontraktet?
Citera
2016-03-01, 10:43
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
På vilket sätt blir man en sämre människa för att man visar sig naken?
Att sådana som du får en moralisk hicka av att se någons hud och börjar jämföra det med våldtäktsmän eller ficktjuvar, får ju du själv stå för.
Alla andra arter lever sprillans nakna hela tiden, gör dem inte till ficktjuvar hela högen.

Vi lever i en kultur där man visar mycket hud, och ingen går längre i taket över detta, du borde kanske hänga med lite?

Lite grann kan det väl förklaras med "varför köpa kon om man får mjölken gratis?".
Om offentlig nakenhet vore en självklarhet så skulle ju givetvis folk springa runt nakna överallt, men nu är det inte så, oavsett vad du vill.
Citera
2016-03-01, 10:43
Medlem
Masskontrolls avatar
Haha, "kroppsaktivist". Shit, det finns riktiga "causes" att engagera sig i men folk väljer så'n här illa förtäckt egocentrism och försöker få det att framstå som nå't tappert, när det bara är degenererat. Hur fan kan hennes "pojkvän" finna sig i detta? Vilken jävla ynkrygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in