2016-02-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Varför I HELVETE blev detta ens en nyhet?!? Vi snackar 18-åringar, såhär är det väl överallt?

Aftonbladet vill ibland låtsas vara en riktig tidning och lyfta fram orättvisor i samhället för positiv förändring.

Men som du säger, vem fan bryr sig ...
Citera
2016-02-29, 14:19
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Typisk idiot vi har att göra med.

Här är ett inlägg från hennes instagram - https://www.instagram.com/p/yKwdzaGy2v/ - Det är en man som poserar både med och utan tröja. Detta är vad hon tycker om det: "Kära dagbok hur hanterar man ens en tsunami mellan benen", "Men preach!!! Om någon jag känner bara fick ligga med honom så skulle jag bli så nöööööjd!!!!!!".

Här har vi ett annat inlägg från hennes instagram som har att göra med Solarium Södermalm och att de i en reklam använder sig av en kvinna i bikini som sitter i ett solarium. https://www.instagram.com/p/yeT4cTGyzP/
Kommentaren som följer av henne är: "ALLTSÅ WHAT THE FUCK?!?!? Är detta på riktigt? Vet någon till vilka det är man kan anmäla sexualiserande reklam? Ni vet dom som bl.a fällde Sturegallerian osv?"

Stor dubbelmoral får hon poäng för!

I min erfarenhet är denna sorts dubbelmoral vanligt förekommande. Det som stör mig är att media inte verkar vilja genomskåda detta. Eller när det kommer till feminismen är det väl snarare så att media aktivt och medvetet förespråkar den här typen av (icke-)moral.
Citera
2016-02-29, 14:24
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Typisk idiot vi har att göra med.

Här är ett inlägg från hennes instagram - https://www.instagram.com/p/yKwdzaGy2v/ - Det är en man som poserar både med och utan tröja. Detta är vad hon tycker om det: "Kära dagbok hur hanterar man ens en tsunami mellan benen", "Men preach!!! Om någon jag känner bara fick ligga med honom så skulle jag bli så nöööööjd!!!!!!".

Här har vi ett annat inlägg från hennes instagram som har att göra med Solarium Södermalm och att de i en reklam använder sig av en kvinna i bikini som sitter i ett solarium. https://www.instagram.com/p/yeT4cTGyzP/
Kommentaren som följer av henne är: "ALLTSÅ WHAT THE FUCK?!?!? Är detta på riktigt? Vet någon till vilka det är man kan anmäla sexualiserande reklam? Ni vet dom som bl.a fällde Sturegallerian osv?"

Stor dubbelmoral får hon poäng för!

Sexism i reklam är det när man har en bikinibrud i en situation där ingen använder bikini!. Ingen jag känner solar solarium med bikini. Av med den!

Sabine tänker nog inte så mycket själv utan gör nog bara som de coola kidsen. Onödigt hålla någons ungdom emot densamme. Hon växer nog också upp. Då blir det praktiskt att den knäppa magtatueringen kan döljas i en valk om hon vill.
Citera
2016-02-29, 14:27
Medlem
Hon är ung och det förklarar en hel del, det är media som är problemet när de lyfter fram postpubertala tvärsäkra skitungar som om de satt på all världens visdom istället för att hänsynsfullt ignorera deras dramatiska faser.
Citera
2016-02-29, 14:43
Medlem
SpecialEditions avatar
Hon är en tragisk attention whore som har ett så meningslöst liv att det behövs uppmärksamhet från andra för att hon ska må bra. Hon borde uppsöka en psykolog.

Kommer säkert från en uppväxt utan en fadersgestalt.
Citera
2016-02-29, 14:44
Bannlyst
En narcissist viker ut sig på nätet och det blir föremål för ett sjukt hyllande.

Nä fy fan alltså
Citera
2016-02-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Hon är blåst, dum i huvudet och en står jävla slampa.

Asså man blir rädd när man ser många ungdomar hur kan dem vara så tröga och hjärntvättade.

Vadå aktivist hon gör sig själv till ett sexobjekt. Är väll bättre hon kämpar för att ta bort de andra bilderna som hon pratar om visas i reklam och annat än att hon sla vara lika egterbliven.

Sedan har reklamen oftast åtminstone ett större syfte än vad hon har. Jag tycker dock de ska behålla kläderna även i reklamer.

Så nej det är inte bara dig din fucking hora man blir upprörd på.

Fucking idiotisk slampa är vad jag tänker och undrar var hennes föräldrar är. Varför uppfostrar inte hennes pappa henne. Han måste ge henne några ordentliga smällar så att hon fattar.

Haha, du verkar vara så kränkt!

Din kvinnosyn är vidrig, om det är någon som saknar uppfostran så är det du då du kallar en kvinna för "hora", "slampa", "efterbliven" för en så banal sak som detta. Det mest komiska i det hela är att du och dina jämlikar, det är ni som är anledningen till varför tösen i fråga ens får uppmärksamhet till att börja med.
Citera
2016-02-29, 15:00
Medlem
Uppmärksamhet?
Finns väl ingen annan anledning.
Citera
2016-02-29, 15:06
Medlem
Fjodorovs avatar
Visar bara på hur fullständigt narcissistisk och respektlös hon är mot sin pojkvän.

Klart han inte äger hennes kropp men man visar fan sin partner lite respekt.

(Framförallt så länge man inte är en slampa så lägger man inte ut sig själv på internet med lättklädda bilder, försök förklara detta beteende för dina barn och barnbarn i framtiden).
Citera
2016-02-29, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, du verkar vara så kränkt!

Din kvinnosyn är vidrig, om det är någon som saknar uppfostran så är det du då du kallar en kvinna för "hora", "slampa", "efterbliven" för en så banal sak som detta. Det mest komiska i det hela är att du och dina jämlikar, det är ni som är anledningen till varför tösen i fråga ens får uppmärksamhet till att börja med.

Kom med sakargument istället för personangrepp.
Citera
2016-02-29, 15:10
Medlem
fler än jag som runkar?
https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s750x750/sh0.08/e35/12716574_1563946127256780_1679347109_n.jpg?
Senast redigerad av proxymania 2016-02-29 kl. 15:15.
Citera
2016-02-29, 15:13
Medlem
TheOnlyYodas avatar
Håller med henne. Tycker bara att det är kul att se en ung tjej som känner sig stolt/nöjd över sin kropp och vägrar vika sig för en massa män med vidrig kvinnosyn(typ alla i denna tråden..).

Har jag just klippt och färgat håret känner jag mig extra glad och vill visa upp det. Sitter sminket extra perfekt en dag vill jag visa upp det. Har jag tränat, ätit bra och min kropp ser extra bra ut känner jag mig stolt och vill visa upp det. Har jag fått ett jobb vill jag berätta det för alla. Har något extra roligt hänt vill jag berätta om det.

Händer något roligt eller liknande som gör att jag mår extra bra och känner mig extra glad en dag vill jag dela med mig av det. Det är inget konstigare än så. Det finns ingen djup betydelse som måste analyseras fram.

Denna 18-åriga tjej har lagt ut lite lättklädda bilder. Hon har inte skadat någon eller gjort något allvarligt. Ändå sitter en massa vuxna jäkla män och skriver saker som narcissist, attention whore, cp, tönt, hora, mediakåt, blåst, dum i huvudet, slampa, efterbliven, idiot och allt vad det är. Vad är det för fel på er? Skäms inte era föräldrar? Oavsett vad man tycker om att lägga ut lättklädda bilder är dom reaktionerna knappast lämpliga i förhållande till frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in