Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Det är hennes dåliga attityd som bemöts med avsmak inte att hon visar sig naken.
Jag kunde själv inte bedöma hennes attityd, eftersom det lilla jag såg var vinklat av Aftonbladet.
Via unvis.it såg jag bara texten om det nu fanns bilder som avslöjade mer.
Min erfarenhet säger mig att Aftonbladet plockat allt ur sitt sammanhang och misstolkar det som är kvar, för att kunna paketera och sälja sin produkt: En smaskig upprörande/chockerande/engagerande artikel som genererar hundratusentals klick.
Även om hon skulle ha dålig attityd så har jag öga mot öga träffat personer som är (i mitt tycke) tusentals gånger värre. Dvs människor som upplever en berusande maktkänsla av att grovt misshandla och dräpa andra människor samt folk som lever 100% för att lura/utnyttja både vänner och fiender utan någon större empati (narcissister, psykopater eller gränsfall).
Med de erfarenheterna så är en exhibitionist inget som får mig att bli upprörd, även om risken finns att hon ger andra tjejer dåligt självförtroende eller att de känner sig tvingade att agera på ett liknande sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
intesomdu
... Och jag tycker synd om henne själv för att hon inte vet bättre. Patetisk liten människa.
Och pressen hyllar henne som om hon gjort något bra.
Vad är det för fel på Sverige och dess enfaldiga ungdomar!
Du säger att du tycker synd om henne, men ingenting i det du säger visar någon omtänksamhet, bara förakt.
Att tycka synd om någon, innebär ofta att känna någon form av empati där man vill att personen skall få det bättre.
Pressen är idioter, så där kan jag hålla med dig, men jag är mer intresserad av varför hennes bilder är så upprörande för folk. En teori var nymoralismen som kommit så sakta under många år nu.
Om folk i regeringen vräker ur sig dumheter eller gör idiotiska saker, så påverkar det mig i högsta grad, och dessutom måste jag betala för det (via skatten.)
Men nakenbilder på Instagram eller halshuggningar på LiveLeak - om än osmaklig, kan jag ändå helt undvika och det har ingen ekonomisk effekt på mig. Så jag kan inte låta bli att vara nyfiken på vilket sätt du anser att hennes agerande skadar andra?