2016-03-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Mitt problem ligger i vad de första tio sidorna av den här tråden består av: skambeläggning för att de gör det, att tjejer som gör det dumförklaras och ses som dåliga personer/mödrar/döttrar/flickvänner whateverre.
Och detta görs med all rätt.
Det är en skam. och tydligen är dem korkade. Dåliga personer är dem också. Så det rättfärdigar väl allas påståenden?
Du menar alltså att dem inte borde skämmas?
Vi kan inte alla andra skämmas ihjäl åt dem, lite borde dem väl kunna skämmas själva.
Citera
2016-03-01, 00:17
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Och detta görs med all rätt.
Det är en skam. och tydligen är dem korkade. Dåliga personer är dem också. Så det rättfärdigar väl allas påståenden?
Du menar alltså att dem inte borde skämmas?
Vi kan inte alla andra skämmas ihjäl åt dem, lite borde dem väl kunna skämmas själva.

Jag antar att du aldrig kollar på porr i såna fall? Om du avskyr det här beteendet hos kvinnor så skulle du väl aldrig stödja en industri som uppmuntrar det?

Så jag hoppas verkligen inte att du runkar till dem med ena handen och fördömer dem med den andra.
Citera
2016-03-01, 01:11
Medlem
Citat:
Jag antar att du aldrig kollar på porr i såna fall? Om du avskyr det här beteendet hos kvinnor så skulle du väl aldrig stödja en industri som uppmuntrar det?

Så jag hoppas verkligen inte att du runkar till dem med ena handen och fördömer dem med den andra.
Haha fyfan vad patetisk du är! Nej jag uppmuntrar verkligen inte detta beteende och som TJEJ känner jag mig förnedrad över vad hon gör samt allt det du säger.
Och att du jämför flickans handlingar med porr förstår jag mig inte på ö h t. Gå och lägg dig.
Citera
2016-03-01, 01:23
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Haha fyfan vad patetisk du är! Nej jag uppmuntrar verkligen inte detta beteende och som TJEJ känner jag mig förnedrad över vad hon gör samt allt det du säger.
Och att du jämför flickans handlingar med porr förstår jag mig inte på ö h t. Gå och lägg dig.

Jag jämför inte Instagram-tjejens handlingar med porr - jag trodde du syftade på tjejer som viker ut sig professionellt, att de bör skämmas. Tjejer som gör professionella utvik får väl ändå anses falla in i nån sorts porr-kategori?

PS. Om ditt egenvärde sitter i vad en främling beslutar sig för att göra med sin egen kropp så bör du se över dina prioriteringar.
Citera
2016-03-01, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
[url]

Vad anser ni om det Sabine gör?

Jag bryr mig inte ett skit.
Citera
2016-03-01, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är hennes dåliga attityd som bemöts med avsmak inte att hon visar sig naken.

Jag kunde själv inte bedöma hennes attityd, eftersom det lilla jag såg var vinklat av Aftonbladet.
Via unvis.it såg jag bara texten om det nu fanns bilder som avslöjade mer.

Min erfarenhet säger mig att Aftonbladet plockat allt ur sitt sammanhang och misstolkar det som är kvar, för att kunna paketera och sälja sin produkt: En smaskig upprörande/chockerande/engagerande artikel som genererar hundratusentals klick.

Även om hon skulle ha dålig attityd så har jag öga mot öga träffat personer som är (i mitt tycke) tusentals gånger värre. Dvs människor som upplever en berusande maktkänsla av att grovt misshandla och dräpa andra människor samt folk som lever 100% för att lura/utnyttja både vänner och fiender utan någon större empati (narcissister, psykopater eller gränsfall).

Med de erfarenheterna så är en exhibitionist inget som får mig att bli upprörd, även om risken finns att hon ger andra tjejer dåligt självförtroende eller att de känner sig tvingade att agera på ett liknande sätt.

Citat:
... Och jag tycker synd om henne själv för att hon inte vet bättre. Patetisk liten människa.
Och pressen hyllar henne som om hon gjort något bra.
Vad är det för fel på Sverige och dess enfaldiga ungdomar!

Du säger att du tycker synd om henne, men ingenting i det du säger visar någon omtänksamhet, bara förakt.
Att tycka synd om någon, innebär ofta att känna någon form av empati där man vill att personen skall få det bättre.

Pressen är idioter, så där kan jag hålla med dig, men jag är mer intresserad av varför hennes bilder är så upprörande för folk. En teori var nymoralismen som kommit så sakta under många år nu.

Om folk i regeringen vräker ur sig dumheter eller gör idiotiska saker, så påverkar det mig i högsta grad, och dessutom måste jag betala för det (via skatten.)
Men nakenbilder på Instagram eller halshuggningar på LiveLeak - om än osmaklig, kan jag ändå helt undvika och det har ingen ekonomisk effekt på mig. Så jag kan inte låta bli att vara nyfiken på vilket sätt du anser att hennes agerande skadar andra?
Citera
2016-03-01, 06:28
Medlem
Citat:
Det vore intressant att höra vad herrarna på forumet tycker här; eftersom logiken är typ sammalika som många muslimer använder.

Här i sverige försvinner ju isf den exklusiviteten så fort man beträder en badstrand.

Det du förespråkar är moralisk nihilism när det kommer till sex, något socialdemokraterna arbetat med sedan 1960-talet för att sprida till sin befolkning. En politiskt förtryckt befolkning måste nämligen få uttrycka sig fritt på nått sätt, annars uppstår frustration och aggressivitet. De svenska politikerna valde att fokusera på sex och skapade den "sexuella revolutionen" som mekaniserade hela akten.

Om dom använder samma logik som muslimer så är allt i sin ordning i och med att muslimerna är närmare den judeo-kristna värdegrunden. Det du försöker att sprida är socialdemokratisk ideologi (moralisk nihilism) i kombination med gammal paganism.

Jag tror väldigt få i Sverige är intresserade av att leva i det samhälle du förespråkar.
Citera
2016-03-01, 07:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Det var ju inte så länge sedan feminister efter massivt gnällande lyckades få bort "dagens bröst" från en Engelsk tidning, en av modellerna försökte försvara uppslaget med att det är hennes val och hennes kropp, men det passade inte, då det "objektifierade" kvinnor. så det är altså INTE ok att visa upp sig, förutom när det är det då. Gissar att det hela beror på om man är för snygg eller?

Hur ska vi klassa detta? ser sabine för bra ut eller är hon tillräckligt ful för att hon ska få lov att visa upp sig?

Jag skulle säga att hon ser för bra ut + är för ung. Det som är acceptabelt bland kvinnor är om man är en fet tant, http://www.expressen.se/nyheter/sa-tycker-kvinnor-om-sina-kroppar/

Citat:
Du är ju helt störd. Jag hoppas att det är din dotter nästa gång, eller din lillasyster.
Och du kallar dig själv för man!? låt mig skratta.

1) Det är upp till varje kvinna att bestämma själv.

2) Um, jag kallar mig själv för kvinna?

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
1) Det är inte kvinnan som kostar då.

2) Det finns visst bbw och ssbbw som viker ut sig.

1) Det är det indirekt för en man skaffar en livs-stil för att få en kvinna. Poängen är att Instagram och Facebook fungerar som en katalog för vad olika kvinnor kostar.

2) Ja det finns men det är mindre vanligt än att kvinnor som är över medel gör det.

Citat:
Hon står för förnedringen. Du står för förtrycket, genom att tycka att alla tjejer borde vika ut sig. Att detta ger dem någon form av värde. Fientligheten skapar ni tillsammans.

1) Det är alltså förnedrande att vara naken? Så om man är naken på ett badhus bland andra kvinnor då är det också förnedrande?

2) Nej att vika ut sig visar kvinnans värde. Kvinnor får värde genom att visa vad de går för sexuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Plzkthx
Jag kunde själv inte bedöma hennes attityd, eftersom det lilla jag såg var vinklat av Aftonbladet.
Via unvis.it såg jag bara texten om det nu fanns bilder som avslöjade mer.

Min erfarenhet säger mig att Aftonbladet plockat allt ur sitt sammanhang och misstolkar det som är kvar, för att kunna paketera och sälja sin produkt: En smaskig upprörande/chockerande/engagerande artikel som genererar hundratusentals klick.

Även om hon skulle ha dålig attityd så har jag öga mot öga träffat personer som är (i mitt tycke) tusentals gånger värre. Dvs människor som upplever en berusande maktkänsla av att grovt misshandla och dräpa andra människor samt folk som lever 100% för att lura/utnyttja både vänner och fiender utan någon större empati (narcissister, psykopater eller gränsfall).

Med de erfarenheterna så är en exhibitionist inget som får mig att bli upprörd, även om risken finns att hon ger andra tjejer dåligt självförtroende eller att de känner sig tvingade att agera på ett liknande sätt.

Jag menar att folk ogillar feminist-vinkeln typ "kroppsaktivist" och "min man bestämmer inte över mig".
Citera
2016-03-01, 08:29
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, du verkar vara så kränkt!

Din kvinnosyn är vidrig, om det är någon som saknar uppfostran så är det du då du kallar en kvinna för "hora", "slampa", "efterbliven" för en så banal sak som detta. Det mest komiska i det hela är att du och dina jämlikar, det är ni som är anledningen till varför tösen i fråga ens får uppmärksamhet till att börja med.

Fast påståendena stämmer.
Hora = sant
Slampa = sant
Efterbliven = sant
Att kalla skit för pannkaka kan hon göra på sin instagram, här är skit skit och pannkaka pannkaka.
Citera
2016-03-01, 09:08
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Det är inte det jag protesterar mot - självklart äger han sin egen kropp.
Det är likamedtecknet mellan "fota sig själv" och "ligga med andra" som jag protsterar mot. Ingenstans är de handlingarna likvärdiga.

Nej, precis som att fota sig själv med en dildo i fittan är inte samma sak som att fota sig själv med ett finger i fittan.
En dildo i fittan är en dildo i fittan.
Ett finger i fittan är ett finger i fittan.

Det handlar fortfarande om att de får göra vad de vill med sina kroppar.
Sen vem är du att avgöra om det ena är "värre" än det andra? Man gör vad man vill med sin kropp utan att trångsynta vider som du ska moralisera över det.
Slutshaming kallas det.
Citera
2016-03-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plzkthx
Du säger att du tycker synd om henne, men ingenting i det du säger visar någon omtänksamhet, bara förakt.
Att tycka synd om någon, innebär ofta att känna någon form av empati där man vill att personen skall få det bättre.

Pressen är idioter, så där kan jag hålla med dig, men jag är mer intresserad av varför hennes bilder är så upprörande för folk. En teori var nymoralismen som kommit så sakta under många år nu.

Om folk i regeringen vräker ur sig dumheter eller gör idiotiska saker, så påverkar det mig i högsta grad, och dessutom måste jag betala för det (via skatten.)
Men nakenbilder på Instagram eller halshuggningar på LiveLeak - om än osmaklig, kan jag ändå helt undvika och det har ingen ekonomisk effekt på mig. Så jag kan inte låta bli att vara nyfiken på vilket sätt du anser att hennes agerande skadar andra?
Jag tycker synd om henne att hon inte vet bättre, och i detta menar jag inteatt jag tycker synd om henne som person, däremot tycker synd om henne för att hon kunde låtit bli. Men båten har redan seglat, så nej, synd om henne är det inte, men det är synd att hon inte förstår bättre.

Hon och människor likt henne skadar samhället då hon uppmuntrar sitt konstiga beteende. Vad är hon för förebild för unga? Hon menar med sin text att man kan bevisa att ingen äger din kropp genom att lägga ut lättklädda bilder. Det är ganska vrickat, och ändå är det bara en ursäkt för kommentarer och uppmärksamhet. Tråkigt att hon inte kan få uppmärksamhet på annat sätt. Men det kanske säger något om vad hon är för slags person?
Citera
2016-03-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det är alltså förnedrande att vara naken? Så om man är naken på ett badhus bland andra kvinnor då är det också förnedrande?

2) Nej att vika ut sig visar kvinnans värde. Kvinnor får värde genom att visa vad de går för sexuellt.

Jag menar att folk ogillar feminist-vinkeln typ "kroppsaktivist" och "min man bestämmer inte över mig".
Det är självförnedrande att vika ut sig på nätet. Detta betyder att personen har inget annat vettigt att komma med. Att vara naken per se är inget fel, men att fota sig själv naken och lägga upp det som ett statement är det.
Självklart är det fel att gå naken på badhus

Ja, det visar värdet personen har. Att vika ut sig på nätet ger personen ett lägre värde, kanske inte bland snuskgubbar men i allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in