2016-02-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Att gifta sig är ingen "mänsklig rättighet". Du hade alltså fel, men det spelar ju ingen roll för enligt "experten10" så menade du inte det du skrev i alla fall.

Sluta omedelbart upp med att felcitera mig! Jag har aldrig skrivit att Trump är emot homosexuellas mänskliga rättigheter. Jag skrev att han är emot homosexuellas rättigheter och det är en jävla skillnad! Homosexuella har redan idag rätt att gifta sig i USA och det är Trump emot. Alltså är han emot minst en rättighet för homosexuella. Du är verkligen dummare än tåget!

Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Att försöka diskutera "sakfrågor" med sådana personer är omöjligt. Därav säger jag att de kommer att rösta Clinton även om de nu stödjer Sanders. Vilket dessa två herrar är ett konkret bevis på. I och med att de säger att de skulle göra det om de kunde.

1. Sakfrågor kan endast diskuteras i fallet Clinton. Trump har inte presenterat några ståndpunkter i sakfrågorna och Sanders sakfrågor är fantasier.

2. Jag har aldrig stött Sanders.

3. Jag skulle mycket väl kunna lägga en röst på Trump (som jag finner mycket underhållande). Jag hatar nämligen islam och muslimer. Jag anser att islam och muslimer är det största hotet mot den västerländska civilisationen och måste bekämpas med kraft. Trump är där den enda trovärdiga kandidaten. I sakfrågorna håller jag med Clinton, jag är för kvinnans val, skatterna för rika kan inte sänkas ytterligare om man har några slags välfärdsambitioner osv.
Citera
2016-02-28, 15:10
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jo, det är precis det det gör. Du skriver följande till Petronius: du hade fel.

Men vet du vad? Han bryr sig inte. Petronius var i Trump-tråden och skämde ut sig i juli förra året - babblade om att Trump var chanslös att bli nominerad. Sedan dess har han inte lärt sig någonting. Och han bryr sig inte. Ingen skam.

Att försöka diskutera "sakfrågor" med sådana personer är omöjligt. Därav säger jag att de kommer att rösta Clinton även om de nu stödjer Sanders. Vilket dessa två herrar är ett konkret bevis på. I och med att de säger att de skulle göra det om de kunde.

Nej det är klart han inte bryr sig om att han framför felaktigheter, det hade jag inte förväntat mig heller. Det var tom lite av min poäng.

Fast nu handlade inte om din tes är rätt eller inte, för det tror jag att den är. Utan att det handlade om att du skrev att Petronius menade något helt annat än vad han skrev.
Citera
2016-02-28, 15:14
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Sluta omedelbart upp med att felcitera mig! Jag har aldrig skrivit att Trump är emot homosexuellas mänskliga rättigheter. Jag skrev att han är emot homosexuellas rättigheter och det är en jävla skillnad! Homosexuella har redan idag rätt att gifta sig i USA och det är Trump emot. Alltså är han emot minst en rättighet för homosexuella. Du är verkligen dummare än tåget!

Okej, fel av mig. Men du har fortfarande lika fel för det är ingen rättighet att gifta sig heller. Du kommer liksom inte undan att du sitter och hittar på trams.

Citat:
1. Sakfrågor kan endast diskuteras i fallet Clinton. Trump har inte presenterat några ståndpunkter i sakfrågorna och Sanders sakfrågor är fantasier.

Trump är ungefär lika saklig som sina konkurenter i Rep och Clinton, ingen större skillnad.

Citat:
2. Jag har aldrig stött Sanders.

1. Vem bryr sig?
2. Det har väl ingen påstått heller?
Citat:
3. Jag skulle mycket väl kunna lägga en röst på Trump (som jag finner mycket underhållande). Jag hatar nämligen islam och muslimer. Jag anser att islam och muslimer är det största hotet mot den västerländska civilisationen och måste bekämpas med kraft. Trump är där den enda trovärdiga kandidaten. I sakfrågorna håller jag med Clinton, jag är för kvinnans val, skatterna för rika kan inte sänkas ytterligare om man har några slags välfärdsambitioner osv.

Jaha, vad intressant!
Citera
2016-02-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W

1. Vem bryr sig?
2. Det har väl ingen påstått heller?

Jaha, vad intressant!

Jag svarade experten 10, inte dig. Din läsförståelse är tyvärr av sådan låg grad att du inte kan ta till dig innehållet i det man skriver och därmed är vidare debatt meningslös.
Citera
2016-02-28, 15:40
Medlem
bill claytons avatar
Om Hillary åtalas för e-posthärvan då är det kört för henne att bli nominerad.
Senast redigerad av bill clayton 2016-02-28 kl. 15:45.
Citera
2016-02-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är detta Trumps anhängare inte förstår. Trump kallar den ena huvudkandidaten, Cruz, "den största lögnaren någonsin" och den andra huvudkandidaten, Rubio, sägs vara en "choker" och han anklagas också för att svettas oerhört mycket och därmed vara olämplig som president. När Trump går till sådana personangrepp mot huvudmoståndarna blir det svårt att få dessas stöd när de blir besegrade. Väljare gillar inte att förolämpas och förolämpade är vad de blir när deras kandidater kallas lögnare, choker och svettmästare. Visst, merparten lär väl ändå stödja Trump i slutändan men samtidigt är det svårt att hävda annat än att en hel del lär stanna hemma om valet står mellan Trump och Clinton, och det problemet har republikanska kandidater inte alls haft tidigare.

Kampen mellan Clinton och Sanders är mycket mer hövlig, i en jämförelse. Sanders anhängare lär inte ha några problem att ansluta sig till Clinton-lägret i presidentvalet.
Ja så är det säkert. Men USA är enormt med en stor väljarkår så Trumps kärnväljare är ju inte alltför många i sammanhanget. Varje gång Trump gläfser mot allt och alla så miste ju republikanerna tilltänkta väljare och framstår som ett sämre alternativ än Demokraterna. Kärnväljarna både hos R och D förlåter nog det mesta deras kandidat häver ur sig, men som sagt dom är inte så många i sammanhanget. Republikanerna skulle nog må bra av att får bort gamla gubbar som Trump och låta unga hungriga talanger få komma fram mera. Hillary är väl inte purung hon heller men hon känns ju dagsfärsk i jämförelse med Trump och hans gamla mossiga ideal.
Citera
2016-02-28, 19:58
Medlem
Madagascars avatar
En förkrossande seger för Clinton i SC. Hon plockade 73.5%, långt högre än vad opundersökningarna angav.

Sanders kör super tuesday men sedan tror jag inte det finns anledning för honom att fortsätta. Hillary kommer att i relativ lugn och ro kunna förbereda sig inför presidentvalet i november.

Om det blir Trump som blir den republikanske kandidaten så kommer debatterna bli intressanta. Det ska bli intressant att se hur Clinton väljer att bemöta yrvädret Trump.
Senast redigerad av Madagascar 2016-02-28 kl. 20:02.
Citera
2016-02-28, 20:13
Medlem
Drinis avatar
En röst på Hillary kan mycket väl bli en röst på Trump. Dems som röstar Hillary är verkligen hjärndöda. Mycket av Sanders stöd är bland unga och independents som mycket väl kan antingen skita i att rösta eller gå till Trump. Jag vet ärligt talat inte hur jag skulle gjort i en sådan situation. Men inte röstat på Hillary iallafall. Skrev om följande i Trump tråden också men det är nästan mer relevant för demokrater Sanders har +11 när det gäller om folk ser positivt/negativt på honom. Hillary -14(!!). Bara Carter 1980 och Trump (-22) har sämre siffror av presidentkandidater i modern tid.

Trump lockar mycket fler independents än Hillary och hon är så sjukt hatat av alla sina motståndare. Hur ska hon kunna få något alls gjort som president? Om GOP var dryga mot Obama så vänta bara på hur dem kommer såga Clinton vid fotknölarna. Sanders har varit sjukt snäll mot Clinton i sin kampanj, men Trump kommer gå helt bersärk mot henne. Och det finns MASSOR av legitim kritik mot henne, tänk bara vad Trump då kommer säga? Hon kommer inte ha ett övertag gällande pengar heller.

Även om vi helt bortser från polls så finns det massor av skäl till varför Bernie skulle ha det mycket lättare än Clinton mot Trump. Orkar knappt tänka på skiten. Känner hur hoppet att Bernie ska slå Clinton börjar sina och det gör mig lika frustrerad som en MP/V/FI majoritetsregering i Sverige. Ni får en liten läsvärd artikel om varför Clinton vore en katastrof för demsokraterna att läsa medans jag tar min rage någon annanstans.
Citera
2016-02-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
En röst på Hillary kan mycket väl bli en röst på Trump. Dems som röstar Hillary är verkligen hjärndöda. Mycket av Sanders stöd är bland unga och independents som mycket väl kan antingen skita i att rösta eller gå till Trump. Jag vet ärligt talat inte hur jag skulle gjort i en sådan situation. Men inte röstat på Hillary iallafall. Skrev om följande i Trump tråden också men det är nästan mer relevant för demokrater Sanders har +11 när det gäller om folk ser positivt/negativt på honom. Hillary -14(!!). Bara Carter 1980 och Trump (-22) har sämre siffror av presidentkandidater i modern tid.

Trump lockar mycket fler independents än Hillary och hon är så sjukt hatat av alla sina motståndare. Hur ska hon kunna få något alls gjort som president? Om GOP var dryga mot Obama så vänta bara på hur dem kommer såga Clinton vid fotknölarna. Sanders har varit sjukt snäll mot Clinton i sin kampanj, men Trump kommer gå helt bersärk mot henne. Och det finns MASSOR av legitim kritik mot henne, tänk bara vad Trump då kommer säga? Hon kommer inte ha ett övertag gällande pengar heller.

Även om vi helt bortser från polls så finns det massor av skäl till varför Bernie skulle ha det mycket lättare än Clinton mot Trump. Orkar knappt tänka på skiten. Känner hur hoppet att Bernie ska slå Clinton börjar sina och det gör mig lika frustrerad som en MP/V/FI majoritetsregering i Sverige. Ni får en liten läsvärd artikel om varför Clinton vore en katastrof för demsokraterna att läsa medans jag tar min rage någon annanstans.

Det kan mycket väl sluta med att demokraterna inte nominerar Hillary av någon anledning de "kommer på". Farbror Bernie är inte aktuell i det scenariot heller. Bara så att du vet.
Citera
2016-02-28, 20:35
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
En förkrossande seger för Clinton i SC. Hon plockade 73.5%, långt högre än vad opundersökningarna angav.

Sanders kör super tuesday men sedan tror jag inte det finns anledning för honom att fortsätta. Hillary kommer att i relativ lugn och ro kunna förbereda sig inför presidentvalet i november.

Om det blir Trump som blir den republikanske kandidaten så kommer debatterna bli intressanta. Det ska bli intressant att se hur Clinton väljer att bemöta yrvädret Trump.

En sak som Hillary redan har börjat med är "America never stopped being great", just för att få Trumps fras "Make America great again" att förlora sin slagkraft. Det ser ju bra ut om Hillary blir demokraternas kandidat för om nu Trump blir nominerad (uppenbarligen mot de flesta republikaners vilja) så är hon rätt person att bemöta honom och kan plocka ner hans argument och blotta hans uppenbara inkompetens vad gäller utrikespolitiken t ex.
Citera
2016-02-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
En sak som Hillary redan har börjat med är "America never stopped being great", just för att få Trumps fras "Make America great again" att förlora sin slagkraft. Det ser ju bra ut om Hillary blir demokraternas kandidat för om nu Trump blir nominerad (uppenbarligen mot de flesta republikaners vilja) så är hon rätt person att bemöta honom och kan plocka ner hans argument och blotta hans uppenbara inkompetens vad gäller utrikespolitiken t ex.

Tror du inte att det blir ett pedagogiskt problem för Clinton?

Att förklara allt om Putin menar jag. De flesta amerikaner har ingen aning om vad "problemet" med honom är. Crimea? De tror att det är en efterrätt. ISIS faller lättare på tungan än Assad.

Jag har svårt att se Clinton stå där och förklara detaljerna med Putin och Assad i en debatt. I kampanjtal? Vem somnar inte av att höra det?
Citera
2016-02-28, 21:11
Medlem
Ostrobothnias avatar
Spelar detta ngn roll tro? http://usapol.blogspot.com/2016/02/kongresskvinna-hoppar-av-dnc-och.html
Citat:
Kongresskvinna Tulsi Gabbard från Hawaiis andra kongressdistrikt, som också är en av de fem vice ordförandena för demokraternas nationalkommitté (DNC), har hoppat av sin roll som vice- för att kunna göra det hon verkligen vill kunna göra: endorsa Bernie Sanders.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in