Citat:
Ursprungligen postat av
Ferdawoon
Tackar. Mjo ibland är det inte uppenbart vad som kommer hända innan man är mitt i smeten så att säga. Men tänkte om det var att olika factions gav tillgång till olika uppdrag och hade material nära till hands eller något liknande, att en faction var "lättare" än en annan.
Men håller precis på att göra lite quests får BoS-faction där vid polisstationen innan jag ska bli medlem så, får väl köra klart det innan jag tar itu med Main story igen.
Ok, jag antar att du fattat att du ska bygga en stor maskingrej tillsammans med någon av fraktionerna.
Med Minutemen kan du bygga den i något av de settlement du har till ditt förfogande, den tar ganska mycket plats, tenderar att hamna i Sanctuary, kommer att hänga kvar där ett tag, och är inte direkt någon prydnad. Med Railroad bygger du den på det nya Mercer Safehouse du clearat, det kan vara lite olika, och med BOS bygger du den på Boston AirPort.
Materialet har du för det mesta redan i din workbench, och mycket finns att loota på Boston AirPort. Då man inte kan odla eller ha crops på Boston AirPort brukat jag bygga den där, mej det är fritt val.
Vet du vilken fraktion du ska spela kan du ta några kloka beslut redan nu, men jag ska inte spoila något! Men beslutet behöver du intr ta på ett tag ännu. Uppdragen för BOS på Cambridge är liksom settlementhjälpen, de tar aldrig slut, bara så du inte tänker spela färdigt dem innan du går vidare!