2016-02-27, 03:08
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Kan man ha 0 i armor? Kör nämligen en black Tuxedo med ett par Patrolmen Sunglasses. Har inte använt några skydd alls eller hoppat in i en enda PA i den här playthroughen. Ja, min karaktär är lite väl lik The Hitman.

Så länge du inte valt perks som ger armor rating så kan du ha noll.

Jag har heller inte använt power armor, spelet blir mer intressant om man sätter lite begränsningar. Jag kör med survival mode, ingen power armor, inga settlements och inga heavy weapons (typ missile launcher, fat man, minigun) och 1 huvudvapen, 1 sidearm och 1 melee. Armored trillby hat har jag men använder inte då den känns som fusk. En hat med armor rating av 110/110.

På dlcn Far Harbor tänkte jag köra det nya survival mode och kanske även lämna lite fler prylar i prydwen.
Citera
2016-02-27, 14:23
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Du såg till att få ballistisic weave när du var och bökade på Railroad va? Ett DIA uppdrag från P.A.M, sedan prata med Tinker Tom, så kan du stark fixa armor på vanliga kläder!
Jajamensan! P.A.M skickar mig ju på olika sorters quests så det är fortfarande lite intressant. Till skillnad från miffot Tom som skickar mig att placera ut MILA på samma ställen om och om igen.. Kollade Wikin och såg en lista på ställen och tänkte att jag lika gärna kunde jobba mig igenom den, men när han började om med samma uppdrag så var det inte lika kul längre..
Fast, ballistic weave, säljer han "färdig" utrustning med det eller köper jag det i Gör-det-själv kit? Kollade igenom vad han sålde efteråt och såg liksom inget om det
Citera
2016-02-27, 14:32
Medlem
Ferdawoons avatar
Förresten, vilket Perk ligger Energy weapons under? Alltså, finns ju de som ger bonus dmg till pistoler, till automatvapen, till ickeautomatiska gevär, etc? Ligger Energy rifles under vanliga rifle?

En annan fundering är, hur frikostiga är ni när ni säljer och scrappar? Jag kånkar just nu runt på typ 2000lbs, med kanske 40 av varje Raider Armour-del, flera PowerArmour delar kanske 25st 10mm pistoler och en hemskans massa annan skit..
Jag vågar dock inte riktigt sälja eller scrappa det jag inte använder då jag inte vet om jag råkar göra mig av med något jag kan finna nödvändigt senare och som jag då inte längre kan få tag på..
Jag har säkert 7 Missile Launchers (utan moddar eller bonusar) och ett par Fat Mans. Jag borde ju kunna göra mig av med allt som inte redan är middat eller med bonus men kanske är en kvarleva från F3 när jag behövde ett gevär av en viss typ för att kunna reparera ett liknande vapen..
Alltså, hur gör ni med vilka vapen och utrustning ni ska sälja eller scrappa?

(Bonusfråga: finns det något sätt att i Store-interface se vad något scrappas till? Kan ju lika gärna sälja allt som bara get Steel, men kan ju passa på att scrappa de saker som ger annat gottigt! Jobbigt att springa mellan Workbench och affären hela tiden för att kolla..)
Citera
2016-02-27, 16:00
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Jajamensan! P.A.M skickar mig ju på olika sorters quests så det är fortfarande lite intressant. Till skillnad från miffot Tom som skickar mig att placera ut MILA på samma ställen om och om igen.. Kollade Wikin och såg en lista på ställen och tänkte att jag lika gärna kunde jobba mig igenom den, men när han började om med samma uppdrag så var det inte lika kul längre..
Fast, ballistic weave, säljer han "färdig" utrustning med det eller köper jag det i Gör-det-själv kit? Kollade igenom vad han sålde efteråt och såg liksom inget om det

Mila questerna börjar inte om. Jag trodde också det först, men det är för att både P.A.M. och Tinker Tom skickar dig till t.ex. Hub 360, så man tänker "men här har jag redan varit". MILA har 11 locations och när du placerat på alla så avslutas questen.

Tinker Tom säljer kläder med låg nivå av ballistic weave redan installerat. För att få högsta nivån måste du bygga själv.
Citera
2016-02-27, 16:02
Medlem
Freders avatar
Citat:
Förresten, vilket Perk ligger Energy weapons under? Alltså, finns ju de som ger bonus dmg till pistoler, till automatvapen, till ickeautomatiska gevär, etc? Ligger Energy rifles under vanliga rifle?

En annan fundering är, hur frikostiga är ni när ni säljer och scrappar? Jag kånkar just nu runt på typ 2000lbs, med kanske 40 av varje Raider Armour-del, flera PowerArmour delar kanske 25st 10mm pistoler och en hemskans massa annan skit..
Jag vågar dock inte riktigt sälja eller scrappa det jag inte använder då jag inte vet om jag råkar göra mig av med något jag kan finna nödvändigt senare och som jag då inte längre kan få tag på..
Jag har säkert 7 Missile Launchers (utan moddar eller bonusar) och ett par Fat Mans. Jag borde ju kunna göra mig av med allt som inte redan är middat eller med bonus men kanske är en kvarleva från F3 när jag behövde ett gevär av en viss typ för att kunna reparera ett liknande vapen..
Alltså, hur gör ni med vilka vapen och utrustning ni ska sälja eller scrappa?

(Bonusfråga: finns det något sätt att i Store-interface se vad något scrappas till? Kan ju lika gärna sälja allt som bara get Steel, men kan ju passa på att scrappa de saker som ger annat gottigt! Jobbigt att springa mellan Workbench och affären hela tiden för att kolla..)

Jag säljer allt som inte är legendary eller unikt. Man behöver många caps, t.ex. kostar det 25 000 caps att köpa overseer's armguard vilket är de bästa combat armor left & right arm.
Citera
2016-02-27, 16:05
Medlem
Freders avatar
Har testat lite andra misc-moddar till combat armor nu. Costum fitted får dig att kunna springa lite längre, med både höger och vänster ben får man dock bara runt 33 % extra springavstånd.

Dense är helt overpowered. Den är till chest och gör att explosives skadar dig mindre. Jag kör på Survival difficulty och om en Super mutant suicider spränger sig i mig så gör det 50 skada av ca. 500 health.
Citera
2016-02-27, 16:14
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ja, vapensystemet ändrades från small guns, big guns, energy weapons och explosives till heavy weapons, rifles, pistols och automatic weapons (enda undantaget är radiation weapons typ Gamma Gun). Notera att även pistoler som har en automatic receiver räknas under automatic weapons perk.

Så, det viktiga är om vapnet har för receiver, inte ammotyp (undantaget Gamma Gun).
Citera
2016-02-28, 00:10
Medlem
En snabb fråga, är det möjligt att klara Local Leader achievmentet genom att bygga ett riktigt bra settlement, eller måste man ha orealistiskt många medicinstationer och sådan skit, har sett på tuben, och vill ha achievmentet, men vill göra det genom att göra ett realistiskt fungerande settlement utan att packa det med onödigt skit, är detta möjligt?
Senast redigerad av SatansBalkong 2016-02-28 kl. 00:13.
Citera
2016-02-28, 00:20
Medlem
Freders avatar
Citat:
En snabb fråga, är det möjligt att klara Local Leader achievmentet genom att bygga ett riktigt bra settlement, eller måste man ha orealistiskt många medicinstationer och sådan skit, har sett på tuben, och vill ha achievmentet, men vill göra det genom att göra ett realistiskt fungerande settlement utan att packa det med onödigt skit, är detta möjligt?

Menar du benevolent leader? Nej, jag prövade ganska länge med en balanserad settlement där jag byggde saker jag trodde jag skulle ha nytta av. Typ vattenproduktion, olika sorters affärer, etc.

För att få den achievement måste man ha maxantal settlers, minimumantal food (alltså bara precis lika många food som settlers) och sedan assigna varje settler till en surgery center. Jag tror jag fick bygga 12-14 stycken surgery center för att få den achievement.
Citera
2016-02-28, 00:54
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Menar du benevolent leader? Nej, jag prövade ganska länge med en balanserad settlement där jag byggde saker jag trodde jag skulle ha nytta av. Typ vattenproduktion, olika sorters affärer, etc.

För att få den achievement måste man ha maxantal settlers, minimumantal food (alltså bara precis lika många food som settlers) och sedan assigna varje settler till en surgery center. Jag tror jag fick bygga 12-14 stycken surgery center för att få den achievement.

Går att göra enklast på red rocket station med hjälp av 6 settlers, bygg 5 surgical center och plantera mutfruit träd med en settler som harvestar. Bygg sen lite decorations o skit o sen är det bara att vänta
Citera
2016-02-28, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freder

Ok, tack för infon, fast det var ju en liten besvikelse, å andra sidan bryr jag inte mig så mycket om achievments. Blev dock lite sur när jag samlat alla robotmodellerna, ställt dem i en hylla, och någon settler river ner min eyebotmodell, och jag kan för mitt liv inte hitta den! Nu vågar man ju inte ha något framme på display, typ träsoldaten från MacCreedy, Arleens giddiup eller pickmans kniv. Hoppas de fixar en säker display till någon dlc!
Citera
2016-02-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Går att göra enklast på red rocket station med hjälp av 6 settlers, bygg 5 surgical center och plantera mutfruit träd med en settler som harvestar. Bygg sen lite decorations o skit o sen är det bara att vänta

Hmm, tror jag skiter i det achievmentet istället. Inre så svårt, men käns löjligt att få achievment för att vara god ledare när man egentligen lägger upp en strategi värdig en svensk politiker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in