2016-02-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Element191
Kört med glidmedel på själva huvet första gångerna men inte vågat rycka för mycket upp och ner nu när de bara gått 5v. Men tror inte de ska vara nå problem sen heller och köra utan. Trodde ollonet skulle bli torrare men de verkar återfukta sig rätt bra ändå.

Hur länge väntade du med sex?

Ett par månader kanske det var, men första runken efter nån månad. Eftersom jag avstod från
sex i början var nog mest pga lite nojig för utseendet eftersom svullnaden inte lagt sig helt.
Citera
2016-02-19, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Eventuellt de första dragen innan den börjat stå kan kännas lite kärvt. Har aldrig använt glidmedel för de "egna stunderna", även om den är torr så har ollonet blivit blankt så det glider ändå (lite svårt förklara).

Hur upplever ni andra som gjort hel omskärelse?

Samma, vill jag lyxa till det lite använder jag saliv annars kör jag helt torrt. Funkar utmärkt.
Citera
2016-02-21, 00:39
Avslutad
Tog kontakt med en privat urologklinik här i stan för att se om de kan hjälpa mig, och vad de tar för en operation. Tänkte att om man går privat och pytsar själv så är chansen större att de gör det man vill och ser en som en person. Slängde iväg ett mail och fick svar på ett par timmar, trots att det var utanför arbetstid. Gott första intryck.

Döm av min förvåning när jag fick som svar att de har vårdavtal, att de tar hand om patienter som egentligen ska till sjukhuset där jag fick min senaste operation. Vilket betyder att jag hade kunnat få komma dit direkt istället för att behöva åka sex mil enkel resa flera gånger om de hade upplyst mig om det...

Så jag kontaktade Urologen och bad dem skicka vidare remiss dit istället för ett återbesök. De verkade inte helt glada över det, jag fick kontakta dem flera gånger för att få dem att gå med på det. Så jag vette tusan vad som står i remissen... Men den gick iväg i alla fall, så nu ska jag dit redan på onsdag!

Någon som har någon erfarenhet av Prostata Scandinavia? De verkar vara omtyckta av sina patienter vad jag kunnat se, men jag har ju ingen aning om hur de är med omskärelser...
Citera
2016-02-24, 23:38
Avslutad
Eftersom ingen annan verkar ha några erfarenheter av Prostata Scandinavia så kan jag dela med mig av min upplevelse av första besöket.

Väldigt trevligt bemötande, jag blev lyssnad på, problemet togs på allvar, till skillnad från hur de behandlar en på sjukhusen. Jag blev sedd som människa, inte en bit kött att sy i. Så mitt första intryck var väldigt positivt.

Han lyssnade på vad jag ville ha gjort, och det var inte tal om att jag "inte har problem nog" eller liknande. Att min livskvalitet och mitt sexliv påverkades negativt var anledning nog till reoperation (vilket det förstås alltid bör vara, men på sjukhusen verkar de resonera annorlunda).

Nu ville han inte ta fullt så mycket som jag helst ville, vilket jag var rätt beredd på, men han motiverade det ordentligt. Och bad mig be honom ta så mycket han vågade ta på operationsdagen. ;-) Han lämnade dörren öppen för att göra om operationen en gång till om jag kände att det fortfarande var för mycket hud. Jag tror dock att jag kan bli väldigt nöjd efter denna operationen, av hans beskrivning att döma.

Han var dessutom första läkaren som direkt såg att jag fått mindre infektioner vid tidigare sårläkning, och därför vill sätta mig på antibiotika under läkningen. Äntligen en läkare som verkligen vill göra ett bra jobb, och inte bara avverka min operation från listan.

Så nu återstår det ju att se hur operationen går, förstås, men hittills väldigt positivt.
Citera
2016-02-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Efter 5-6 år med sveda, sprickor och smärta efter sex bestämde jag mig för att ta tag i min trånga förhud. Jag är dock väldigt orolig att operationen inte skulle hjälpa. Jag har en felväxt vid strängen, jag ser inte ens strängen utan har ett hudlager över den som sträcker sig till högra sidan av ollonet, det är här jag får sår och sprickor. Jag är rädd att läkaren inte sett något liknande förut. De verkar heller inte bry sig om faktumet att jag har en hudsjukdom på området vilket gör huden väldigt skör och oelastisk vid utbrott. Pga min hudsjukdom kanske det aldrig blir bättre efter operationen....?

Hur såg era snoppar ut innan ni operera er, nån som haft likt mig?

Skickade dig ett PM, då mitt problem var snarlikt.
Citera
2016-02-26, 01:13
Medlem
Operation imorgonbitti, orolig som fan såklart, ska samtidigt bli skönt att få detta gjort!

Kommer med en rapportering, om jag överlevt dvs
Citera
2016-02-26, 07:16
Medlem
Gjorde en hel OS pga LS, strängen som blivit över/ihopväxt med förhuden pga den förbannade lichen samt en del fastväxningar runt ollonkanten togs om hand.

Valde narkos så det hela var över på ett ögonblick. Kan verkligen rekommendera att välja narkos om man får välja. Det enda som kändes vid uppvaknandet var en rejäl trötthet och halsont som en början på en förkylning till följd av slangen man fick ner i halsen, det släppte dock snabbt.

Bedövningen satt nog i hela dagen då jag inte kände någon smärta alls, endast ett obehag av att något inte stod rätt till. Hehe!
Att urinera var ingen höjdare, men inte alls så illa som jag förväntade mig. Bedövningen har dock släppt under natten, vilket känns bättre faktiskt, var mer olustigt att inte känna att det gör ont när man vet att det borde vara olidligt. Jag förväntar mig en värre upplevelse under kommande dygn.
Ballen fick ett jelonetförband och gasbinda, som skall bytas av distriktsköterska efter 24h. Så ingen sårtvätt det första dygnet, fick recept på citodon så det blir ju att knapra det de närmsta dygnet.

Har inte riktigt sett eländet än pga förbandet, blir väl en chock när förbandet och sårtvätt sker om några timmar.
Citera
2016-02-26, 13:53
Medlem
Ligger här med en kuk som ser ut att ha blivit intryckt i en köttkvarn... Man skärde alltså upp hudlagret jag hade vid strängen, ingen omskärelse. Något lugnande/narkos fick jag ingen tillgång till, men det gick ändå. Var en snygg brud som satt vid mig och pratade hela tiden, själva bedövningssticken gjorde inte så ont, värsta var när han testa skära efter 2-3 sprutor! Slutade med att jag fick 7-8sprutor totalt! Han höjde på ögonbrynen när jag fortfarande kände smärta efter 4-5. Kuken är svullen som fan nu, kom nyss hem. Ser förjävligt ut. Får se hur detta blir.
Citera
2016-02-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ligger här med en kuk som ser ut att ha blivit intryckt i en köttkvarn... Man skärde alltså upp hudlagret jag hade vid strängen, ingen omskärelse. Något lugnande/narkos fick jag ingen tillgång till, men det gick ändå. Var en snygg brud som satt vid mig och pratade hela tiden, själva bedövningssticken gjorde inte så ont, värsta var när han testa skära efter 2-3 sprutor! Slutade med att jag fick 7-8sprutor totalt! Han höjde på ögonbrynen när jag fortfarande kände smärta efter 4-5. Kuken är svullen som fan nu, kom nyss hem. Ser förjävligt ut. Får se hur detta blir.

Blir nog bra!
Du spar nog en hel del läktid på att behålla förhuden, lär ju dock vara tillräckligt obekvämt när bedövningen går ur.

Mitt förband trillade loss på förmiddagen, höll på att svimma av som det ser ut. Svullet och ömt så in i helvete.
Hur som behövde jag inte gå till sjukhuset för att byta förband, inskaffade egna samt sårtvätt på deras inrådan.
Någon som har några tips på att påskynda eländet? Är det bättre att såren vätskar av sig själva, så länge det inte är infekterat, eller vill man torka ut dem med typ alsollösning?
Citera
2016-02-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Blir nog bra!
Du spar nog en hel del läktid på att behålla förhuden, lär ju dock vara tillräckligt obekvämt när bedövningen går ur.

Mitt förband trillade loss på förmiddagen, höll på att svimma av som det ser ut. Svullet och ömt så in i helvete.
Hur som behövde jag inte gå till sjukhuset för att byta förband, inskaffade egna samt sårtvätt på deras inrådan.
Någon som har några tips på att påskynda eländet? Är det bättre att såren vätskar av sig själva, så länge det inte är infekterat, eller vill man torka ut dem med typ alsollösning?

6-8v skulle det ta att läka enligt honom, ser ju ut som ett riktigt köttsår där den där hudbiten suttit nedanför urinröret... När börjar bedövningen släppa så att man får känna den där riktiga smärtan? Eller motverkar panodil/ipren kuren jag går på varje 4h det värsta? Ska smörja mitt sår med vitt vaselin för att få det att bli ett ''bättre'' ärr. Är rädd att det kommer vara en outhärdlig smärta dock. Det där såret är helt öppet, det satt ju liksom på nedsidan av ollonet så han kunde inte sy igen det.
Citera
2016-02-26, 17:49
Medlem
Citat:
6-8v skulle det ta att läka enligt honom, ser ju ut som ett riktigt köttsår där den där hudbiten suttit nedanför urinröret... När börjar bedövningen släppa så att man får känna den där riktiga smärtan? Eller motverkar panodil/ipren kuren jag går på varje 4h det värsta? Ska smörja mitt sår med vitt vaselin för att få det att bli ett ''bättre'' ärr. Är rädd att det kommer vara en outhärdlig smärta dock. Det där såret är helt öppet, det satt ju liksom på nedsidan av ollonet så han kunde inte sy igen det.

För mig tog det väl en 15 timmar innan bedövningen släppt helt, har dock ingen aning om hur mycket han använde då jag var sövd, lät som att han tryckte in mycket på dig. Skulle tro att värktabletterna kommer hjälpa bra, men det lär ju svida gott när du går på muggen...
Citera
2016-02-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
För mig tog det väl en 15 timmar innan bedövningen släppt helt, har dock ingen aning om hur mycket han använde då jag var sövd, lät som att han tryckte in mycket på dig. Skulle tro att värktabletterna kommer hjälpa bra, men det lär ju svida gott när du går på muggen...

Tror nog med det.

Blir dock en aning orolig nu, kollade på kuken och ser att hela ollonet är täckt av blod, verkar blöda en del, bör jag göra något åt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in