2016-01-28, 15:59
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colaburken123
Två månader låter som en bra väntetid, hoppas på något sådant!

Såg att du i ett annat inlägg skrev att du fick en halv omskärelse. Har läst detta många gånger i tråden men aldrig riktigt fattat vad det innebär riktigt Kan tänka mig att detta är något jag kommer få då jag inte lider lika mycket som många andra verkar göra av det här inne. Är du själv nöjd med en halv omskärelse? Blev det snyggt/snyggare än innan? Tycker du en hel omskärelse ser bättre eller sämre ut? Funkar det bra att runka och ha sex med halv omskärelse? Hur lång läketid hade du från det att du kunde börja ha sex till att det såg i princip helt färdigläkt ut?

Innebär helt enkelt att de inte kapar av hela förhuden, utan du har ungefär lite extra tillgodo när du exempelvis ska runka, den är alltid bak men kan dra fram lite mer hud än en med hel omskärelse kan jag tro.
Det syns inte att du inte är helt omskuren, det är inte som en liten klump som hänger kvar bakom ollonet eller så liksom. Känns lite som den huden som fattades inte bara var förhuden utan att den var liksom utsträckt innan och nu jämnats ut lite. Svårt att förklara!

Jag hade väldigt trång förhud, hade mycket svårt att dra bak den vid slakt tillstånd, och i efterhand blev det som om livet förändrades.

Mycket snyggare än innan absolut, har en riktig porrkuk och har fått komplimanger från flera olika tjejer.
Skulle inte våga säga att någon skulle kunna skilja en halv omskärelse från en hel och utgå från hur den ser ut!

Funkar såklart jättebra att runka och ha sex.

Den första tiden innan stygnen försvunnit vågade man ju inte ens kolla på den, så att ha sex innan den helt läkt färdigt tror jag inte att du kommer våga. Men jag vågade mig på att runka väääldigt försiktigt efter en 1,5v kanske. Hade inte sex på den tiden men skulle nästan våga säga att du kommer vilja vänta en 1,5månad innan du vill kunna ha penetrations-sex på riktigt

Finns ju andra former av sex och ett lugn avsugning kan du säkert avnjuta ganska fort ska du se

Slutsatsen är att du absolut ska föreslå en halv omskärning.
Läkaren kommer fråga dig vad du själv skulle föredra, snitt (där får du nog den hängande kakdegs-klumpen), halv eller hel omskärning.

Lycka till! Glöm inte att be om smärtstillande efter operation, det är inte praxis att de skriver ut det. Jag fick ringa doktorn efter första dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Zemeksius
Tack boys för era ord. Fy vad man tvekar på Flashback ibland men den här sidan gör ju fan mirakel då och då. Jag undrar verkligen hur många av oss krigare som har blivit motiverade till att ta första steget just pga den här tråden. Fantastiskt!

Tack du för dina ord!
Motiverar ju en till att motivera andra, mäktigt!
Citera
2016-01-28, 21:09
Medlem
2 veckor sedan ingreppet imorgon!

De är väl nu stygnen ska börja ramla av men hittills har bara ett gjort så. Resten ser inte ut att vara redo ännu. Hur lång tid har de tagit er andra? Vill helst undvika ha en läkare som ska pilla ut allt sen på återbesök i februari.

Lite torkat blod kvar men de börjar också lossna, en del kvar men vågar inte dra bort de direkt. Undviker att pilla så mkt som möjligt där nere.

Hur lång tid innan den torkade blod/kött strängen ramlar bort från ollonet? För strängen är ju borta men ena delen verkar sitta kvar på ollonet fortfarande sjukt nog! Kanske bara är och dra bort sjölv den verkar sitta rätt löst.

Fan 2-3 veckor kvar förmodligen innan runk/sex och jag börjar bli tokig tamejfan. Som tur är gör stånd inte ont längre och har i princip ingen smärta alls bara lite ovant med ett naket ollon i byxorna fortfarande men kör bedövnings krämen än så länge så jobbet går helt on. Tänkte börja träna om 2v då stygnen borde vara borta!

Så skönt att man redan är 2v in i läknings perioden. Bara be till högre makter att allt blir kanon sen.
Citera
2016-01-28, 23:45
Medlem
För er som funderar på att operera bort frenulum-strängen bara, så kan jag skriva lite om min erfarenhet.

För 3 veckor sedan så opererade jag bort den efter att jag haft problem till och från under ett par år med den under sex. Jag hade rätt så tur som fick en tid efter 1 månad då jag ringt till urologen, så jag genomförde operationen direkt på mitt första besök. Jag var inte direkt orolig alls över operationen då jag är rätt så lugn av mig och har en rätt hög tolerans för smärta. Lokalbedövningen stack till lite så det var det ända obehagliga av hela det besöket.

Min polare downstairs var rätt så liten efter operationen och såg rätt så köttad ut som ni nog kan föreställa er men redan efter första natten så var det inget mer blödande eller så. Jag började stretcha rätt så ordentligt på förhuden efter ca 2 veckor (vid erektion), detta är viktigt då man inte runkar eller har sex under denna perioden så förminskas din förhud, så det är viktigt att man börja stretcha ut den igen. Nu efter snart 22 dagar så har alla stygn lossnat och allting är som normalt i princip, bortsett från att jag inte behöver handskas med den dumma strängen längre.

För er som tvivlar på att kontakta läkare med era problem: Det är inget som helst att vara orolig eller att skämmas över, tänk inte att dessa läkare som jobbar med detta varje dag 300 dagar om året inte har hanterat 100-tal av dessa fall, för det har dem.
Citera
2016-01-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC

text

Okej så hel och halv ser i princip likadan ut men med halv så har man lite mer att dra i om jag förstod rätt?

Hur är det med träning och så vidare? Löpning, styrketräning? Behöver man vänta någon längre tid med detta eller kan man gå på som vanligt efter någon dag?

Ringde urologmottagningen idag som någon annan hade tipsat om och det var tur det! Tydligen hade jag behövt få vänta runt 2-3 månader för tid med urologen och sen kunde hon inte garantera att någon operation skulle ske snabbt efter det heller. Orkar ju inte vänta till sommaren för operation direkt.

Skulle få hem något papper där jag kunde få välja något annat sjukhus och hoppas på snabbare tid där så får väl hoppas väntelistorna inte är långa överallt

Antar att det är nackdelen med en sån här tråd, fler och fler vågar ta sig till vården och väntelistorna blir längre
Citera
2016-01-29, 14:56
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colaburken123
Okej så hel och halv ser i princip likadan ut men med halv så har man lite mer att dra i om jag förstod rätt?

Hur är det med träning och så vidare? Löpning, styrketräning? Behöver man vänta någon längre tid med detta eller kan man gå på som vanligt efter någon dag?

Ringde urologmottagningen idag som någon annan hade tipsat om och det var tur det! Tydligen hade jag behövt få vänta runt 2-3 månader för tid med urologen och sen kunde hon inte garantera att någon operation skulle ske snabbt efter det heller. Orkar ju inte vänta till sommaren för operation direkt.

Skulle få hem något papper där jag kunde få välja något annat sjukhus och hoppas på snabbare tid där så får väl hoppas väntelistorna inte är långa överallt

Antar att det är nackdelen med en sån här tråd, fler och fler vågar ta sig till vården och väntelistorna blir längre

Du har förstått det rätt!

Hähä, du måste vara beredd på att ligga o oja dig naken i sängen i åtminstone en vecka. De enda gångerna du tvingar dig att gå är när du håller på att pissa på dig, då staplar du dig som en pingvin till toaletten. Väl på toaletten är inte allt frid o fröjd heller. Du bör sjukskriva dig från jobbet.

Kuken är som ett stort ömtåligt blåmärke, svullen med stygn. Stygnen lossnar efter ett tag och du kan också prova dra loss dem efter en stund, men ufff vad obehagligt det var. Det är inte smärta per se utan man vet ju själv hur rädd man är om killen, mer en obekväm känsla och man vill inget annat än vara på den säkra sidan liksom

Det kommer gå fint, du kommer vara nöjdare än någonsin i efterhand och självförtroendet kommer vara på topp!

Lycka till
Citera
2016-01-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Du har förstått det rätt!

Hähä, du måste vara beredd på att ligga o oja dig naken i sängen i åtminstone en vecka. De enda gångerna du tvingar dig att gå är när du håller på att pissa på dig, då staplar du dig som en pingvin till toaletten. Väl på toaletten är inte allt frid o fröjd heller. Du bör sjukskriva dig från jobbet.

Kuken är som ett stort ömtåligt blåmärke, svullen med stygn. Stygnen lossnar efter ett tag och du kan också prova dra loss dem efter en stund, men ufff vad obehagligt det var. Det är inte smärta per se utan man vet ju själv hur rädd man är om killen, mer en obekväm känsla och man vill inget annat än vara på den säkra sidan liksom

Det kommer gå fint, du kommer vara nöjdare än någonsin i efterhand och självförtroendet kommer vara på topp!

Lycka till

Ojoj, det låter inte kul! Vissa verkar dock ha haft bättre erfarenheter och lyckats gå till jobbet redan dagen innan. Får väl se hur illa det är, i värsta fall får man väl stanna hemma.

Ska försöka snabba på processen till urologen och så får jag se hur snabbt operationen sker efter det. Förhoppningsvis går allt snabbt och bra!
Citera
2016-01-30, 20:20
Medlem
SunWukongs avatar
Lite skum fråga och lite OT. Men är förvirrad och vet inte riktigt var annars jag kan fråga.

Har hela livet haft problem med trång förhud, även fast jag först fattade det i vuxen ålder. Övervägde att omskära mig men har lyckats bli av med problemet genom att stretcha/töja förhuden i några månader.

Nu går förhuden enkelt och smidigt ner en bra bit över ollonet oavsett hur hård jag är. Däremot så funderar jag på ifall jag har för kort penissträng.

Ifall jag inte har erektion kan jag dra ner så långt så att huden blir helt slät, men har jag erektion går den inte ner helt och hållet utan lite förhud "korvar" sig (vet inte inte riktigt hur jag ska förklara sig) någon bit i mitten på skaftet. Testade att sätta på kondom innan och märkte att det verkade vara ganska svårt om förhuden var tillbakadragen eftersom det liksom sätter stopp lite innan huden blir slät.

Det är meningen att förhuden ska kunna gå ner helt och hållet vid erektion också va?
Citera
2016-02-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunWukong
Lite skum fråga och lite OT. Men är förvirrad och vet inte riktigt var annars jag kan fråga.

Har hela livet haft problem med trång förhud, även fast jag först fattade det i vuxen ålder. Övervägde att omskära mig men har lyckats bli av med problemet genom att stretcha/töja förhuden i några månader.

Nu går förhuden enkelt och smidigt ner en bra bit över ollonet oavsett hur hård jag är. Däremot så funderar jag på ifall jag har för kort penissträng.

Ifall jag inte har erektion kan jag dra ner så långt så att huden blir helt slät, men har jag erektion går den inte ner helt och hållet utan lite förhud "korvar" sig (vet inte inte riktigt hur jag ska förklara sig) någon bit i mitten på skaftet. Testade att sätta på kondom innan och märkte att det verkade vara ganska svårt om förhuden var tillbakadragen eftersom det liksom sätter stopp lite innan huden blir slät.

Det är meningen att förhuden ska kunna gå ner helt och hållet vid erektion också va?

Har jag fattat rätt? När snoppen är slak kan du dra förhuden långt bak, den liksom vänds
avig men när du har stånd så stannar förhuden bakom ollonet så det korvar sig. Jag hade
ungefär samma tror jag. Det kändes som ett gummiband som drogs åt bakom ollonet vid stånd.
Med tiden fick jag bristningar och förhuden blev snävare och mindre töjbar. Fick först prova med
salva (Dermovat), men det hjälpte inte så jag gjorde en hel omskärelse vilket jag aldrig
ångrat. Beställ tid på vårdcentralen så slipper du gå och oroa dig.
Citera
2016-02-05, 17:18
Medlem
3v idag och några stygn kvar men dom ramlar bort titt som tätt skönt nog! Är vrålkåt men bara härda ut har inte ens vågat försökt ännu med varken Lena handen eller något fruntimmer.

Ser riktigt bra ut redan nu, de enda som oroar mig är ett litet ställe där de är lite uppsvullet och halvrosa där de fortfarande kmr ut sårvätska och så under dagen därför jag kör kompress fortfarande men jag hoppas de läker ihop snart helt. Ska på återbesök nu i februari skönt nog.

Ni som tvekar, gör de bara! Första veckan som är jobbig bara sen kan man gå och leva normalt.

Blir och börja träna nu på Måndag igen efter ett uppehåll på 4v.
Citera
2016-02-11, 19:49
Medlem
Efter 5-6 år med sveda, sprickor och smärta efter sex bestämde jag mig för att ta tag i min trånga förhud. Jag är dock väldigt orolig att operationen inte skulle hjälpa. Jag har en felväxt vid strängen, jag ser inte ens strängen utan har ett hudlager över den som sträcker sig till högra sidan av ollonet, det är här jag får sår och sprickor. Jag är rädd att läkaren inte sett något liknande förut. De verkar heller inte bry sig om faktumet att jag har en hudsjukdom på området vilket gör huden väldigt skör och oelastisk vid utbrott. Pga min hudsjukdom kanske det aldrig blir bättre efter operationen....?

Hur såg era snoppar ut innan ni operera er, nån som haft likt mig?
Citera
2016-02-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Efter 5-6 år med sveda, sprickor och smärta efter sex bestämde jag mig för att ta tag i min trånga förhud. Jag är dock väldigt orolig att operationen inte skulle hjälpa. Jag har en felväxt vid strängen, jag ser inte ens strängen utan har ett hudlager över den som sträcker sig till högra sidan av ollonet, det är här jag får sår och sprickor. Jag är rädd att läkaren inte sett något liknande förut. De verkar heller inte bry sig om faktumet att jag har en hudsjukdom på området vilket gör huden väldigt skör och oelastisk vid utbrott. Pga min hudsjukdom kanske det aldrig blir bättre efter operationen....?

Hur såg era snoppar ut innan ni operera er, nån som haft likt mig?

Har du LS? Dom på venerologen trodde jag hade de men var tveksam själv för den är rätt ovanlig! Blev aldrig nå 100% sammanställt att jag hade de men min förhud innan den togs bort var väldigt skör och tunn på undersidan när man försökte dra ner den med tvång. Tror mest de var den där jäkla dermovaten som pajade allt för mig och gjorde de värre.

Tveka inte dom kommer fixa de där hur lätt som helst. Du kommer inte ha någon sträng eller problem med någon förhud om du kör en full omskärelse med eller utan LS för jag antar att den sjuka huden åker bort när dom opererar.

En sten kommer släppa från axlarna på dig när du går ut därifrån och har de gjort och de är egentligen bara första veckan som är jobbig.

Jag tränar och går normalt utan att ollonet är överkänsligt efter bara 4v och soldaten ser så mycket fräschare/bättre ut så ska bli riktigt kul och testa hur sex känns jämfört när man hade förhud.

Mitt liv har blivit mkt bättre än när man gick runt med en penis som inte funkade som den skulle.
Citera
2016-02-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Element191
Har du LS? Dom på venerologen trodde jag hade de men var tveksam själv för den är rätt ovanlig! Blev aldrig nå 100% sammanställt att jag hade de men min förhud innan den togs bort var väldigt skör och tunn på undersidan när man försökte dra ner den med tvång. Tror mest de var den där jäkla dermovaten som pajade allt för mig och gjorde de värre.

Tveka inte dom kommer fixa de där hur lätt som helst. Du kommer inte ha någon sträng eller problem med någon förhud om du kör en full omskärelse med eller utan LS för jag antar att den sjuka huden åker bort när dom opererar.

En sten kommer släppa från axlarna på dig när du går ut därifrån och har de gjort och de är egentligen bara första veckan som är jobbig.

Jag tränar och går normalt utan att ollonet är överkänsligt efter bara 4v och soldaten ser så mycket fräschare/bättre ut så ska bli riktigt kul och testa hur sex känns jämfört när man hade förhud.

Mitt liv har blivit mkt bättre än när man gick runt med en penis som inte funkade som den skulle.

Dina ord värmer och jag känner genast en del oro försvinna, skönt att man inte är ensam med denna lilla djävulssjukdom.

Jo jag har LS. Drabbade området är bara där strängen ''ska'' vara, men jag antar att den är under hudlagret, riktigt missväxt. Ingen har ens tagit nån titt på min kuk, vårdcentralen skickade direkt en remiss till urologen, därmed fick jag hem ett brev om operationstid. Borde de inte undersöka kuken innan de vet hur de ska göra? Känt oro över denna del. Vårdcentralen brydde sig heller inte om min LS, läkaren hade aldrig hört talas om hudsjukdomen tidigare...

Har man nån möjlighet att välja någon form av lugnande? Jag är normalt smärttålig, men det är fan ett känsligt område alltså. Skulle helst av allt bara ligga där med öronproppar helt borta och inte förstå vart jag är någonstans. Om inte, gör det något ifall jag tar en skvätt sprit innan?

Edit: Kommer de ta bort min sträng, iså fall hur påverkar detta kuken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in