Citat:
Dina ord värmer och jag känner genast en del oro försvinna, skönt att man inte är ensam med denna lilla djävulssjukdom.
Jo jag har LS. Drabbade området är bara där strängen ''ska'' vara, men jag antar att den är under hudlagret, riktigt missväxt. Ingen har ens tagit nån titt på min kuk, vårdcentralen skickade direkt en remiss till urologen, därmed fick jag hem ett brev om operationstid. Borde de inte undersöka kuken innan de vet hur de ska göra? Känt oro över denna del. Vårdcentralen brydde sig heller inte om min LS, läkaren hade aldrig hört talas om hudsjukdomen tidigare...
Har man nån möjlighet att välja någon form av lugnande? Jag är normalt smärttålig, men det är fan ett känsligt område alltså. Skulle helst av allt bara ligga där med öronproppar helt borta och inte förstå vart jag är någonstans. Om inte, gör det något ifall jag tar en skvätt sprit innan?
Edit: Kommer de ta bort min sträng, iså fall hur påverkar detta kuken?
Jo jag har LS. Drabbade området är bara där strängen ''ska'' vara, men jag antar att den är under hudlagret, riktigt missväxt. Ingen har ens tagit nån titt på min kuk, vårdcentralen skickade direkt en remiss till urologen, därmed fick jag hem ett brev om operationstid. Borde de inte undersöka kuken innan de vet hur de ska göra? Känt oro över denna del. Vårdcentralen brydde sig heller inte om min LS, läkaren hade aldrig hört talas om hudsjukdomen tidigare...
Har man nån möjlighet att välja någon form av lugnande? Jag är normalt smärttålig, men det är fan ett känsligt område alltså. Skulle helst av allt bara ligga där med öronproppar helt borta och inte förstå vart jag är någonstans. Om inte, gör det något ifall jag tar en skvätt sprit innan?
Edit: Kommer de ta bort min sträng, iså fall hur påverkar detta kuken?
Jag tror inte jag hade LS utan bara någon form av svamp sen fick jag dermovat som förtunnade huden och gjorde de värre för dom hittade inga tecken på de och vet att huden ska typ bli vit prickig av de? Men du har väl kört med den här dermovaten för att få bukt med LS? Inge bra och gå obehandlad i så många år kan jag tänka mig!
Jag fick remiss till urologen sen träffade jag en kirurg där som tittade och vi bestämde oss för omskärelse på min begäran.
Fick dock en annan kirurg den dagen jag hade operation och hon tittade igen på mig så hon också fick en ide vad som behövdes göra. Så de är lugnt du kommer bli undersökt även när de är dags.
Sprutorna som du får gör inte alls ont men du kan få lugnande och till och med narkos om du begär de och säger att du ej klarar av sprutor osv! Jag tyckte de var skönt att vara vaken dock och lyssna på musik under ingreppet - de är ett tips eftersom jag antar att du inte vill höra dom snacka om ingreppet under tiden haha.. Du kommer ha en sköterska bredvid som gör allt för att du ska känna dig trygg.
Sprit och så antar jag att dom inte har koll på om du tagit men rekommenderar inte de. Låter inte som en bra ide helt enkelt när man ska opereras!
Oroa dig inte för mycket bara, allt kändes typ som ett tandläkarbesök!
Angående strängen så tas den bort helt bara så du kommer inte ha något kvar alls där som länkar olonnet och huden eftersom förhuden också tas bort! Ser och känns bra utan faktiskt.
Senast redigerad av Element191 2016-02-12 kl. 19:47.
Senast redigerad av Element191 2016-02-12 kl. 19:47.