2016-02-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Dina ord värmer och jag känner genast en del oro försvinna, skönt att man inte är ensam med denna lilla djävulssjukdom.

Jo jag har LS. Drabbade området är bara där strängen ''ska'' vara, men jag antar att den är under hudlagret, riktigt missväxt. Ingen har ens tagit nån titt på min kuk, vårdcentralen skickade direkt en remiss till urologen, därmed fick jag hem ett brev om operationstid. Borde de inte undersöka kuken innan de vet hur de ska göra? Känt oro över denna del. Vårdcentralen brydde sig heller inte om min LS, läkaren hade aldrig hört talas om hudsjukdomen tidigare...

Har man nån möjlighet att välja någon form av lugnande? Jag är normalt smärttålig, men det är fan ett känsligt område alltså. Skulle helst av allt bara ligga där med öronproppar helt borta och inte förstå vart jag är någonstans. Om inte, gör det något ifall jag tar en skvätt sprit innan?

Edit: Kommer de ta bort min sträng, iså fall hur påverkar detta kuken?

Jag tror inte jag hade LS utan bara någon form av svamp sen fick jag dermovat som förtunnade huden och gjorde de värre för dom hittade inga tecken på de och vet att huden ska typ bli vit prickig av de? Men du har väl kört med den här dermovaten för att få bukt med LS? Inge bra och gå obehandlad i så många år kan jag tänka mig!

Jag fick remiss till urologen sen träffade jag en kirurg där som tittade och vi bestämde oss för omskärelse på min begäran.

Fick dock en annan kirurg den dagen jag hade operation och hon tittade igen på mig så hon också fick en ide vad som behövdes göra. Så de är lugnt du kommer bli undersökt även när de är dags.

Sprutorna som du får gör inte alls ont men du kan få lugnande och till och med narkos om du begär de och säger att du ej klarar av sprutor osv! Jag tyckte de var skönt att vara vaken dock och lyssna på musik under ingreppet - de är ett tips eftersom jag antar att du inte vill höra dom snacka om ingreppet under tiden haha.. Du kommer ha en sköterska bredvid som gör allt för att du ska känna dig trygg.

Sprit och så antar jag att dom inte har koll på om du tagit men rekommenderar inte de. Låter inte som en bra ide helt enkelt när man ska opereras!

Oroa dig inte för mycket bara, allt kändes typ som ett tandläkarbesök!

Angående strängen så tas den bort helt bara så du kommer inte ha något kvar alls där som länkar olonnet och huden eftersom förhuden också tas bort! Ser och känns bra utan faktiskt.
Senast redigerad av Element191 2016-02-12 kl. 19:47.
Citera
2016-02-15, 18:01
Medlem
Pestbarns avatar
Jag gjorde ett ingrepp för cirka 7 år sedan. Då skars strängen bort, samt så lades några snitt i förhuden så att den skulle vidgas en aning. Fick operation med lokalbedövning - det gick som smort och var över på kanske 20-30 minuter. Läkningen var en riktig pain in the ass, men under den perioden var jag arbetslös och spelade bara WoW ändå.

Redan efter 3-4 år började dock problemen komma tillbaka, vilket jag också hade blivit varnad för att de kunde göra. Jag skickade in en egen remissbegäran, men eftersom jag inte beskrev problemet särskilt utförligt så rann det bara ut i sanden. Problemen fortsatte bli värre, och nu idag är de värre än någonsin tidigare.

För tre-fyra veckor sedan skickade jag in en ny egen remissbegäran, och tänkte att om jag skriver utförligt nog och formulerar mig bra så kommer det gå an. Fick en telefontid, och pratade med läkare förra veckan.

Jag förklarade operationen jag gick igenom förra gången, och sa att jag den här gången skulle vilja ha en halv/partiell omskärelse istället, för jag har hört att det är mer hållbart i längden. Läkaren säger då blankt att han inte rekommenderar halv omskärelse, och att problemen garanterat kommer uppstå igen, och vara lika illa som de är idag. Men det kan väl ändå inte vara sant?

Läkaren fortsatte prata på, och frågade ifall jag ville göra operationen i lokalbedövning eller om jag ville bli nedsövd (självklart sa jag lokalbedövning). Jag väntar nu på kallelsen till operationen, men jag vill verkligen inte göra en hel omskärelse. Vad fan ska man göra i min sits? Vad ska man säga till en läkare som verkar 100% inställd på att hel omskärelse är den enda lösningen?
Citera
2016-02-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestbarn
Jag gjorde ett ingrepp för cirka 7 år sedan. Då skars strängen bort, samt så lades några snitt i förhuden så att den skulle vidgas en aning. Fick operation med lokalbedövning - det gick som smort och var över på kanske 20-30 minuter. Läkningen var en riktig pain in the ass, men under den perioden var jag arbetslös och spelade bara WoW ändå.

Redan efter 3-4 år började dock problemen komma tillbaka, vilket jag också hade blivit varnad för att de kunde göra. Jag skickade in en egen remissbegäran, men eftersom jag inte beskrev problemet särskilt utförligt så rann det bara ut i sanden. Problemen fortsatte bli värre, och nu idag är de värre än någonsin tidigare.

För tre-fyra veckor sedan skickade jag in en ny egen remissbegäran, och tänkte att om jag skriver utförligt nog och formulerar mig bra så kommer det gå an. Fick en telefontid, och pratade med läkare förra veckan.

Jag förklarade operationen jag gick igenom förra gången, och sa att jag den här gången skulle vilja ha en halv/partiell omskärelse istället, för jag har hört att det är mer hållbart i längden. Läkaren säger då blankt att han inte rekommenderar halv omskärelse, och att problemen garanterat kommer uppstå igen, och vara lika illa som de är idag. Men det kan väl ändå inte vara sant?

Läkaren fortsatte prata på, och frågade ifall jag ville göra operationen i lokalbedövning eller om jag ville bli nedsövd (självklart sa jag lokalbedövning). Jag väntar nu på kallelsen till operationen, men jag vill verkligen inte göra en hel omskärelse. Vad fan ska man göra i min sits? Vad ska man säga till en läkare som verkar 100% inställd på att hel omskärelse är den enda lösningen?

Hel omskärelse och problemen är löst. Jag hade ungefär som du och har aldrig ångrat mig. Allt har
blivit bättre, både samlag och runk. På något sätt tycks kuken blivit större och hårdare stånd.
Självkänslan 100%
Citera
2016-02-16, 10:10
Medlem
Hej opererade och ni som väntar på operation.

Det är väl inte mer än rätt att jag skriver en liten rapport om min operation och dagen efter när jag har fått lite lugn genom denna tråden.

Uddevalla sjukhus

Frenulumplastik endast, kunde valt omskärelse men hade inge problem med förhuden och det är gött att ha lite skön förhud kvar som man kan dra i.

Från förberedelse tills jag fick åka hem 10:15-15:00

Sov inget natten innan operation så det var bara att dygna, åkte till sjukhuset vid 08:45 trött och sleten, blev bemött väldigt bra av receptionist och sjuksystrar.

Först kom en sjuksyster och jag fick följa med och ta av mig allt förutom strumpor, byta om till vit rock med öppen baksida, sedan en ''kappa'' över som täckte röven. Sen blev jag förd till någon slags ställe där alla ligger i väntan på operation, där låg jag 2 timmar om jag inte minns helt fel, kom läkare och kirurg ett par gånger och ställde lite vanliga frågor, tror det var 10 st, fick en radio från stenåldern att lyssna på under väntetiden, sen innan operation var jag tvungen att kissa, sen var det dags och jag blev förd in till operationssalen, det första jag ser är en kolsvart afrikantjej och jag får lite smått panik och hoppas att hon inte ska göra allt med en rostig kniv, förmodligen var hon studerande och var där för att se på för hon såg smått vilsen ut. Dom hängde över ett skynke så jag inte såg nedre delen av kroppen, kirurgen sa att han kommer sätta lokalbedövning och jag sa ok. Det var nog tur att man inte såg den där sprutan för det gjorde så otroligt ont, nog den värsta direkta smärtan jag har varit med om, 14/10 på smärtskalan minst. Sen blev hela kuken väldigt varm samt bak på röven. Sen satte han igång och skära o allt vad dom nu gör, det värsta var att jag kände hur han skärde och kände även lite smärta, men jag ville inte ha en till sån där jävla spruta så det var bara att härda ut.Valde att inte ta något lugnande, men narkosläkaren var där hela tiden utifall att jag ville ha.

Operationen tog 15 minuter och sedan blev jag förd till uppvakningen, fick vänta en timme innan jag fick 2 mackor, oboy och äppeljuice, väntade en stund till, man är tvungen att kissa innan man får åka hem så jag gjorde det direkt efter maten, fick mina kläder, bytte om, väntade lite till, läkaren kom och pratade med mig, svarade mest ok på allt det var lite awkward... Sen fick jag vänta lite till, fick lite papper med mig och en påse med förband, salva, smärtstillande mm.

13:00 fick jag äntligen gå hem, underbart skön känsla fick ångest av att bara vänta på skit hela tiden. Körde hem efter operationen utan problem. Dåligt val av jeans den dagen, fick gå med öppen gylf och bullen hängandes utanför

tog bort förband och sköljde av området efter varje gång jag kissade, och lade sedan på nytt förband med en redig mängd bedövningsalva som jag lade på bindan och sedan försökte pricka in den över stygnen och där de hade skurit. Sen med suspensoaren och stödblöjan. kör stödblöjan istället för kallingar

Tog lite värktabletter och somnade någon gång vid 20:00, vaknade av smärta vid 00:00 och har varit vaken sen dess.

Tog precis en dusch och det såg bättre ut än igår, väldigt svullet på undersidan där strängen, Skölde av blod försiktigt och drog bak förhuden försiktigt för att kunna skölja av allt torkat blod o smuts. Sedan på med förband och massor av bedövningsalva igen och hela köret.Tycker det såg Ok ut och det kommer nog se väldigt bra ut när svullnaden har gått ner, har inte speciellt ont , fick halvstånd utan smärta men hade precis tagit smärtstillande, det kan ha varit därför.
Det enda jag är lite orolig över är en liten bit av strängen som sitter närmast ollonet sticker ut, men det jämnar väl ut sig med tiden kanske.

Jag ger denna upplevelse 7/10 frenulums, lokalbedövningen drog ner resultatet rejält.

Återkommer om någon vecka eller två. Jag är pisstrött så no hate på formuleringar och styckeindelning.
Senast redigerad av Fuktigkant 2016-02-16 kl. 10:14.
Citera
2016-02-16, 11:11
Medlem
Jag har läkarskräck och jag har inte varit hos någon form av läkare sedan jag var barn, så jag är lite vilsen gällande hur det funkar. Får jag gå till vilken vårdcentral jag vill, eller är jag skriven hos den närmast mig, och måste gå dit?

Vill helst inte gå dit då jag känner flera som jobbar där.
Citera
2016-02-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajstaja
Jag har läkarskräck och jag har inte varit hos någon form av läkare sedan jag var barn, så jag är lite vilsen gällande hur det funkar. Får jag gå till vilken vårdcentral jag vill, eller är jag skriven hos den närmast mig, och måste gå dit?

Du kan säkert gå till en annan, bor du inte i en skitstor stad finns det nog inte så många urologer så du kommer nog få remiss till samma. Men gällande hälsocentral kan du nog gå till en annan.

Vårdcentralen var lugnt att gå till, du ringer dit och beskriver problemen eller du ringer och dom ringer upp dig. Det var obekvämt att beskriva hur penisen är tajt men det kändes bättre efteråt. Dom kommer inte att kalla upp ditt namn i väntrummet "trång förhud, följ med mig" utan det bör skötas väldigt proffsigt. Doktorn på VC kommer att fråga om dina problem och troligen vilja ta en titt för at bedöma, sedan skriver han en remiss till en urolog som du får hem i brevlådan inom 90 dagar.

Första steget var jobbigt men skönt att ha det gjort, jag väntar på remiss sedan en strax en månad tillbaka. Lycka till!
Citera
2016-02-16, 15:17
Medlem
Smurfmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajstaja

Kolla https://kontakt.minavardkontakter.se/mvk/login/login.xhtml vart du är registrerad, men har du inte gjort ett aktivt val är det den som är närmast folkbokföringsadressen om jag inte är helt fel ute. På Mina Vårdkontakter ska du kunna ändra till vilken vårdcentral du vill.
Citera
2016-02-17, 10:35
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Hel omskärelse och problemen är löst. Jag hade ungefär som du och har aldrig ångrat mig. Allt har
blivit bättre, både samlag och runk. På något sätt tycks kuken blivit större och hårdare stånd.
Självkänslan 100%
Kan inte påstå att jag är särskilt brydd angående var sig storleken eller hårdheten, men tack för input oavsett. Hur fan funkar runk utan förhud? Vill verkligen inte bli beroende av att använda glidmedel för de egna stunderna.

Velar fortfarande extremt mycket. Vad finns det för eventuella nackdelar med halv respektive hel omskärelse?
Citera
2016-02-17, 10:54
Medlem
Gjorde en halv omskärelse förra måndagen (8e feb). Samt att vi åtgärda mina korta frenulum!

Läkaren som hjälpte mig föreslog först hel omskärelse men ångrade sig och tyckte inte det behövdes!

Än så länge är jag extremt nöjd med resultatet! Ser snyggt ut, o fräscht liksom.

Smärtan har inte varit ett problem överhuvudtaget - förutom på mornarna! Har så extremt jävla ont vid stånd.

Hade också problem med kisseriet på grund av svullnad och att ollonnet blev så jävla tort. Löstes på en gång så fort jag köpte vitt vaselin!

Jag är dock sjukt fundersam över stygnen, de sitter kvar efter 9 dagar men har för mig att läkaren sa att de skulle försvinna efter ca 5-6?

Någon som har svar på detta?

Försökte ringa men stället har inte telefontid förrens 15.00!
Citera
2016-02-17, 20:45
Medlem
5v efter OP på Fredag. Hel omskärelse.

Ollonet har vänt sig och känns inte alls konstigt nu och jag går/tränar/jobbar helt normalt.

Trodde alla stygn skulle ha lossnat nu men de är 2-3 st kvar på undersidan som ser ut att kunna ryckas bort nu av mig själv eftersom dom borde lossnat efter ca 2-3v? Eller ska jag låta dom falla av sig själv?

Kan jag börja ha sex nu förresten? Dom sa ca 4v på kliniken och de blir 5e nu som sagt. Hur länge väntade ni?

Mvh
Citera
2016-02-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestbarn
Kan inte påstå att jag är särskilt brydd angående var sig storleken eller hårdheten, men tack för input oavsett. Hur fan funkar runk utan förhud? Vill verkligen inte bli beroende av att använda glidmedel för de egna stunderna.

Velar fortfarande extremt mycket. Vad finns det för eventuella nackdelar med halv respektive hel
omskärelse?

Eventuellt de första dragen innan den börjat stå kan kännas lite kärvt. Har aldrig använt glidmedel för de "egna stunderna", även om den är torr så har ollonet blivit blankt så det glider ändå (lite svårt förklara).

Hur upplever ni andra som gjort hel omskärelse?
Citera
2016-02-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Eventuellt de första dragen innan den börjat stå kan kännas lite kärvt. Har aldrig använt glidmedel för de "egna stunderna", även om den är torr så har ollonet blivit blankt så det glider ändå (lite svårt förklara).

Hur upplever ni andra som gjort hel omskärelse?

Kört med glidmedel på själva huvet första gångerna men inte vågat rycka för mycket upp och ner nu när de bara gått 5v. Men tror inte de ska vara nå problem sen heller och köra utan. Trodde ollonet skulle bli torrare men de verkar återfukta sig rätt bra ändå.

Hur länge väntade du med sex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in